بلاگ

آشنایی با شیرآلات دکوراتیو

آشنایی با شیرآلات دکوراتیو

امروزه شیرآلات دکوراتیو به سبب شکل خاص و منحصر به فرد مورد توجه طراحان دکوراسیون قرار گرفته‌اند. این شیرآلات با توجه به شکل و روکشی که دارند می‌توانند با انواع سبک‌های دکوراسیون ست شوند. برای ست کردن انواع این شیرآلات با دکوراسیون باید آشنایی مختصری با انواع شیرآلات دکوری پیدا کرد. از این رو در این مطلب به انواع آنها از نظر ساختار پرداخته می‌شود. آشنایی با این شیرآلات می‌تواند به خریداران کمک کند تا بهترین نوع شیرآلات را متناسب با دکوراسیون خود انتخاب کرده و زیبایی منحصر به فردی به فضای آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی ببخشند. در ادامه با مسترماکان در این مقاله همراه باشید.

 

انواع شیرآلات دکوراتیو

امروزه شیرآلات بهداشتی به عنوان یکی از المان‌های دکوراسیون در نظر گرفته شده‌اند و انواع دکوراتیو آن‌ها تولید شده است. شیرآلات دکوراتیو با توجه به سبک و رنگ غالب دکوراسیون انتخاب می‌شوند. شیرآلات دکوراتیو با توجه به جنس، ساختار، نوع روکش به کار رفته در آن‌ها، نحوه عملکرد، کاربری، نوع کارتریج و غیره به انواع مختلف تقسیم‌بندی شده‌اند. به‌عنوان مثال شیرآلات بهداشتی برحسب جنس به انواع فلزی و غیرفلزی تقسیم بندی می‌شود. شیرآلات دکوراتیو برنزی، استنلس استیل، برنجی و مسی از انواع فلزی و شیرآلات پلیمری و چینی از انواع غیر فلزی هستند.

برای جلوه دهی بیشتر به شیرآلات لوکس، براق‌تر شدن آن‌ها و ایجاد تنوع در رنگ از روکش‌های مختلف استفاده می‌شود. روکش با نیکل، رز گلد، روکش کروم، پینک گلد، روکش مس، روکش برنج، روکش برنز، روکش استیل و غیره جزو روکش‌های پرکاربرد و لوکس هستند که می‌توانند علاوه بر ظاهر در کیفیت شیرآلات تأثیر گذاشته و مقاومت فیزیکی و شیمیایی آن‌ها را بالا ببرند. از نظر ساختار نیز شیرآلات را می‌توان به انواع اهرمی، چرخشی و چشمی تقسیم بندی کرد.

آشنایی با شیرآلات دکوراتیو

آشنایی با شیرآلات دکوراتیو

شیرآلات دکوراتیو هوشمند

شیرآلات هوشمند بر اساس ارسال و دریافت پیام‌های نور فروسرخ عملکرد خود را انجام می‌دهند. این شیرآلات بر اساس قابلیت‌ها و ساختار تقسیم بندی می‌شوند.

مطالعه کنید
راهنمای خرید روشویی سنگی

تقسیم بندی شیر آلات هوشمند بر اساس قابلیت

شیرآلات هوشمند در انواع بدون پرلاتور و پرلاتور دار تولید می‌شود. نوع پرلاتور دار گران‌تر بوده اما باعث صرفه جویی بیشتر در مصرف آب می‌شود. پرلاتور در این شیرآلات باعث مخلوط شدن آب و هوا درون شیر شده و آب را همراه با حباب خارج می‌کند. این شیرآلات با انرژی برق و باتری کار کرده و زمانی که شارژ باتری رو به اتمام است به مصرف کننده هشدار داده می‌شود. این شیرآلات در ساختارهای مختلف مناسب برای تمامی دکوراسیون‌ها طراحی شده‌اند.

 

تقسیم بندی شیرآلات هوشمند بر اساس جنس روکش

شیرآلات هوشمند دکوراتیو با توجه به جنس روکش به انواع زیر تقسیم بندی می‌شوند:

شیرآلات هوشمند دکوراتیو مسی

کسانی که به سبک‌هایی چون روستیک و صحرایی در دکوراسیون علاقه‌مند هستند؛ می‌توانند شیرآلات لوکس مسی را خریداری کنند. این شیرآلات ویژگی خود نگه دارندگی و آنتی باکتریال طبیعی دارند و باکتری‌ها در سطح آن‌ها رشد نمی‌کنند.

شیرآلات هوشمند دکوراتیو برنزی

شیرآلات با روکش برنز در انواع برنز صیقل یافته و برنز روغن مالی شده در بازار موجود هستند. این شیرآلات انطباق پذیری بالایی با تمامی دکوراسیون‌ها دارند. برای دکوراسیون‌های کلاسیک و ترکیبی این شیرآلات بهترین انتخاب هستند. رنگ خاص و زیبا، تمیز کردن راحت و مقاومت بالا از ویژگی‌های این شیرها است.

مطالعه کنید
فاکتورهای قیمت اجاق گاز سارگاتی

شیرآلات هوشمند دکوراتیو استیل

شیرآلات هوشمند دکوراتیو استیل با روکش‌های نیکل و کروم در بازار عرضه شده‌اند. این شیرآلات برای دکوراسیون‌های مدرن، معاصر، سنتی و ترکیبی بسیار مناسب هستند. روکش نیکل در انواع جلا داده شده و رنگ شده موجود است. نیکل رنگ شده ظاهر مات‌تری داشته و بالاترین مقاومت را دارد. نیکل جلا داده شده نسبت به کروم تیره‌تر بوده اما مقاومت بیشتری دارد. روکش نیکل لکه‌های آب و اثر انگشت را نشان نمی‌دهد در حالی که لکه‌های آب در روکش کروم به راحتی نمایان می‌شوند. نیکل گران‌تر بوده و قطعات جانبی آن کمیاب‌تر است.

آشنایی با شیرآلات دکوراتیو

آشنایی با شیرآلات دکوراتیو

عوامل مؤثر بر قیمت شیرآلات دکوراتیو

قیمت شیرآلات لوکس با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود؛ اما به طور کلی قیمت آن‌ها نسبت به شیرآلات بهداشتی معمولی بالاتر است. علت بالاتر بودن قیمت شیرهای دکوراتیو می‌تواند به سبب نوع متریال، ساختار و روکش آن‌ها باشد. عوامل مؤثر بر قیمت شیرآلات دکوراتیو عبارتند از:

نوع روکش

نوع روکش تأثیر بسیار مهمی روی قیمت شیرآلات دکوری می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال شیرآلات لوکس با روکش برنج، مس و برنز گران‌تر از شیرآلات با روکش کروم هستند. ویژگی‌های عناصر تشکیل‌دهنده روکش، نحوه تولید آن‌ها و کمیاب بودن یا در دسترس بودن عناصر روکش در قیمت روکش تأثیرگذار است. ممکن است یک روکش در انواع مختلفی و با قیمت‌های مختلفی تولید شود. مثلاً روکش برنجی در انواع برنج جلا داده شده و برنج صیقل یافته وجود دارد که برنج صیقل یافته به خاطر تولید با هزینه بیشتر و کمیاب بودن قیمت گران‌تری دارد.

آشنایی با شیرآلات دکوراتیو

آشنایی با شیرآلات دکوراتیو

جنس و کیفیت شیر آلات

جنس شیرآلات مهم‌ترین تأثیر را در قیمت شیرآلات دارد. باور غلطی که در بین افراد وجود دارد این است هر چقدر جنس شیرآلات بهتر باشد؛ قیمت آن‌ها نیز بالاتر می‌رود. این باور تا حدودی درست است اما همیشه نمی‌تواند به عنوان ملاکی برای خرید درست در نظر گرفته شود. به‌عنوان‌مثال شیرآلات دکوراتیو با جنس چینی با قیمت بالاتر از شیرآلات فلزی عرضه می‌شود در حالی که شیرآلات فلزی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. گاهی برخی از عوامل مؤثر بر قیمت آن‌قدر پررنگ می‌شوند که نقش عامل کیفیت را کاهش می‌دهند.

مطالعه کنید
انواع شیرآلات هوشمند در آشپزخانه های امروزی

سایر عوامل

کشور تولید کننده، برند، ساختار و کیفیت قطعات تشکیل دهنده شیرآلات، نوسانات ارز و بازار، نحوه عملکرد و میزان مقاومت را می‌توان جزو سایر عوامل مؤثر بر قیمت دانست.

 

نتیجه گیری

شیرآلات دکوراتیو در رنگ‌ها، جنس‌ها و مدل‌های مختلف مناسب برای تمامی دکوراسیون‌ها با کیفیت بالا تولید شده‌اند. شیرآلات لوکس برنجی، مسی، مشکی و برنزی نوعی از شیرآلات دکوری هستند که با قیمت‌های نسبتاً گران در بازار عرضه شده‌اند. روکش به کار رفته در شیرآلات لوکس جلوه خاصی به شیرآلات بخشیده است و از باقی ماندن اثر انگشت و لکه‌های آب روی سطح شیرآلات جلوگیری می‌کند. شیرآلات لوکس مسی و برنجی برای دکوراسیون‌هایی به سبک صحرایی و روستیک بسیار مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *