بلاگ

انواع توالت فرنگی را بشناسیم

انواع توالت فرنگی را بشناسیم

انواع توالت فرنگی را بشناسیم

امروزه توالت فرنگی به پرکاربردترین تجهیزات سرویس بهداشتی تبدیل شده است. با توجه به مزایای این نوع توالت ها، اغلب کارشناسان و پزشکان توصیه به استفاده از توالت های فرنگی دارند. خرید یک توالت فرنگی مناسب را نباید بدون پیش زمینه اطلاعاتی انجام داد. برای خرید توالت فرنگی باید شناخت کافی از انواع آن به لحاظ های مختلف داشت. انواع توالت فرنگی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و شناخت بیشتر انواع توالت فرنگی بپردازیم. برای آشنایی بیشتر در این زمینه و همچنین مزایای استفاده از توالت فرنگی تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

انواع توالت فرنگی را بشناسیم

انواع توالت فرنگی را بشناسیم

مزایای استفاده از توالت فرنگی نسبت به توالت ایرانی

در گذشته توالت های ایرانی بیشتر از توالت های فرنگی مورد استقبال افراد مختلف قرار می گرفت. بعدها با توجه به توصیه های پزشکان متخصص در زمینه های مختلف و همچنین مزایای استفاده از این نوع توالت ها، با استقبال بیشتر مواجه شد. در این بخش از مطلب به مزایای استفاده از توالت فرنگی می پردازیم.
• وارد شدن فشار کمتر به کمر، زانوها و پاها
• جلوگیری از وارد شدن فشار مضاعف به رحم زنان باردار
• وارد شدن فشار کمتر بر روده بزرگ و جلوگیری از ابتلا به بیماری های فتق، دیورتیکولیت و پرولاپس اجزای لگن
• شل شدن عضله های مقعد و تخلیه کامل مدفوع از بدن
• جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند بواسیر و حملات قلبی

مطالعه کنید
قیمت هود توکار و روکار

جنس توالت فرنگی

اغلب توالت های فرنگی از سنگ هایی با جنس بسیار مرغوب و با کیفیت تولید می شوند. جنس سنگ این توالت ها از چینی بهداشتی و رنگ آن ها سفید است. ضریب جذب این چینی ها کمتر از یک درصد است و عمر مفید طولانی دارند. همچنین ضخامت لعاب روکش توالت ها باید استاندارد باشد و در تمامی قسمت های آن، مانند لوله های تخلیه از لعاب استفاده شده باشد. لعاب دهی خوب مانع از جذب آب به توالت فرنگی می شود و از انتشار بوی بد جلوگیری می کند.

انواع اندازه توالت فرنگی

از مهم ترین عواملی که قبل از خرید توالت فرنگی باید به آن توجه ویژه شود، اندازه و ابعاد این نوع توالت ها است. ابتدا باید ابعاد سرویس بهداشتی و همچنین اندازه طول قرارگیری لوله فاضلاب از دیوارها و توالت به درستی اندازه گیری شود. رایج ترین ابعاد توالت فرنگی عبارتند از:
دارای ارتفاع ۴۰ تا ۶۵ سانتی متر، متناسب با افراد بزرگسال و کودک
دارای عرض کمتر از ۵۰ سانتی متر و طول بین ۵۵ تا ۷۵ سانتی متر
دارای اندازه آکس ۱۸ تا ۳۰ سانتی متر (فاصله بین لوله خروجی فاضلاب و لبه دیوار پشتی آکس نامیده می شود.)

مطالعه کنید
قیمت شیرآلات

انواع تخلیه توالت فرنگی

مکانیزم تخلیه در توالت فرنگی از مهم ترین ویژگی های این نوع توالت ها به شمار می آید. نحوه تخلیه آب در توالت در دسته بندی انواع آن دخالت دارد. از جمله انواع تخلیه توالت فرنگی عبارتند از:
تخلیه آبشاری
تخلیه گردابی
تخلیه شوتینگ

انواع نصب توالت فرنگی

برای تعیین نوع توالت فرنگی از لحاظ نصب، بایستی به اندازه فضای پیرامون سرویس بهداشتی توجه شود. این نوع توالت ها از لحاظ نصب در تکه های مختلفی تولید می شوند که از جمله آن ها عبارتند از:
توالت فرنگی تک تکه
توالت فرنگی دو تکه
توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ

انواع طراحی توالت فرنگی

با پیشرفت علمی در زمینه طراحی، تاثیر آن در تجهیزات سرویس بهداشتی مانند توالت فرنگی نیز به چشم می خورد. امروزه توالت های فرنگی در مدل ها متنوع و زیادی طراحی و تولید می شوند. از مهم ترین و پرکاربردترین توالت فرنگی ها از نظر طراحی برای شستن آلودگی ها به موارد زیر می توان اشاره داشت.
توالت فرنگی خود شور
توالت فرنگی دکمه فلاش

انواع توالت فرنگی را بشناسیم

انواع توالت فرنگی را بشناسیم

سخن پایانی
در مطالب بالا به بررسی انواع توالت فرنگی و همچنین مزایای استفاده از آن ها پرداخته شد. انواع توالت فرنگی از نظر تخلیه در سه نوع آبشاری، گردابی و شوتینگ، از نظر نصب در سه نوع تک تکه، دو تکه و دیواری و در طراحی های مختلف خودشور و دکمه فلاش قرار دارد. فروشگاه اینترنتی مستر ماکان با ارائه بهترین توالت های فرنگی با برندهای معتبر در خدمت مشتریان عزیز است. برای استعلام قیمت و ثبت سفارش می توانید به سایت مستر ماکان مراجعه نمایید و سفارش خود را در سریع ترین زمان و در آدرس مورد نظر در تمامی نقاط ایران دریافت نمایید.

مطالعه کنید
مشکلات رایج شیرآلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *