بلاگ

انواع شیرآلات هوشمند در آشپزخانه های امروزی

انواع شیرآلات هوشمند در آشپزخانه های امروزی

امروزه همه مردم به فکر راحتی، سرعت دادن به کارها، زیبایی محیط زندگی و استفاده از لوازم و تجهیزات هوشمند هستند. شیرآلات هوشمند علاوه بر ظاهری زیبا باعث سرعت دادن به کارها و آسایش افراد خانواده می‌شوند. این شیرآلات متناسب با کاربرد و دیزاین فضای آشپزخانه طراحی، تولید و در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. در این مقاله سعی داریم انواع شیرآلات هوشمند در آشپزخانه‌های امروزی را به شما عزیزان معرفی کنیم، در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

 

هنگام انتخاب شیرآلات باید به چه نکات مهمی توجه شود؟

استفاده از شیرآلات هوشمند در آشپزخانه‌های امروزی و سرویس‌های بهداشتی بسیار رواج پیدا کرده است، لذا انواع مختلفی از این شیرآلات طراحی و تولید شده است. هنگام خرید باید حتماً به نکات زیر توجه نمایید تا بتوانید با انتخابی هوشمندانه جنسی مرغوب و بادوام‌تر تهیه کنید.

  • توجه به جنس آن به دلیل تأثیری که بر طول عمر شیرآلات دارد بسیار مهم است.
  • معمولاً در ساخت شیرآلات از دو نوع آلیاژ برنج و سرب خشک استفاده می‌شود. بهترین شیرآلات از آلیاژ برنج ساخته می‌شوند، شیر‌هایی که در ساخت آن‌ها آلیاژ سرب خشک استفاده می‌شود طول عمر کمتری دارند.
  • بخش دیگری که در طول عمر شیر تأثیر دارد جنس روکش شیرآلات هوشمند است که در دوام و زیبایی آن بسیار مؤثر است. در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته می‌شود.
انواع شیرآلات هوشمند در آشپزخانه های امروزی

انواع شیرآلات هوشمند در آشپزخانه های امروزی

انواع شیرآلات هوشمند

شیرآلات هوشمند به دلیل صرفه جویی در مصرف آب بسیار مورد توجه قرار گرفته‌‌اند و در انواع مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. انواع شیرآلات هوشمند و ویژگی‌های آن‌ها به شرح زیر است.

مطالعه کنید
ترفندهای ساده برای تمیز کردن فر

مدل لمسی

این مدل نسبت به لمس بسیار حساس است و قسمت بدنه آن از جنس آلیاژ برنج و آبکاری آن از جنس کروم ساخته شده است. این نوع شیر دارای سنسورهای بسیار قوی تشخیص حرارت می‌باشد که مشاهده و حس شدن هر جسمی توسط سنسورها باعث باز شدن جریان آب می‌شود و با هر تماس آرامی به سرعت باز و بسته می‌شود.

مدل اتوماتیک

مدل اتوماتیک نیز نوع دیگری از انواع شیرآلات هوشمند است که با احساس شدن اجسام توسط اشعه مادون قرمز موجود در آن، باعث باز شدن آب می‌شود و به محض دور شدن جسم از آن جریان آب بسته می‌شود. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در مصرف آب شده است.

مدل چشمی

انرژی این شیر از باتری و آداپتور تأمین می‌شود. قسمت بدنه آن از آلیاژ برنج و مقدار بسیار کمی سرب ساخته شده است. همچنین این شیر با دریافت سیگنال‌های ارسال شده توسط سنسور‌ها جریان آب را باز و بسته می‌کند. دارای تنظیمات تایمر قطع خودکار است یعنی در صورت ثابت بودن جسم مقابل حسگر شیر با توجه به زمان‌بندی مشخص بدون هیچ‌گونه تماسی جریان آب را قطع می‌کند. این ویژگی سبب شده با استفاده از این شیرآلات در مصرف آب به مقدار زیادی صرفه جویی شود.

مطالعه کنید
چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم

مدل هندزفری

این شیرآلات به جز سنسور چشمی، پدال هم دارند. امروزه به دلیل شیوع بیماری کرونا انتخاب این نوع شیرآلات هوشمند گزینه قابل توجهی برای اماکن عمومی مانند مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و… است، زیرا هیچ گونه دخالت دستی وجود ندارد و پروتکل‌های بهداشتی کاملاً رعایت می‌شود.

 

بهترین آلیاژ و فلزات برای ساخت روکش و شیرآلات هوشمند آشپزخانه کدامند؟

نکته‌ای که همه ما هنگام خرید به آن توجه می‌کنیم کیفیت و قیمت مناسب کالا است. شیرآلات هوشمند با توجه به ظاهر، جنس و روکش انواع مختلفی دارد که هر کدام از این شیرها طبق ویژگی‌های مخصوص خود قیمت‌گذاری می‌شود. در این قسمت چند نمونه شیر بر اساس جنس را برای شما بیان می‌کنیم:

  • برخی شیرها را از فلز برنج می‌سازند که بسیار مقاوم، بادوام و سنگین است و کیفیت بالای این فلز باعث شده انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد. استفاده از این فلز در ساخت شیرآلات علاوه بر بالا بردن کیفیت، هزینه بسیار زیادی را به دنبال دارد.
  • نوع دیگر شیرآلات ساخته شده با آلیاژ روی می‌باشند. این آلیاژ نسبتاً بادوام است و در واقع جنبه مثبت آن قیمت ارزانش می‌باشد. البته همه ما کیفیت را در اولویت قرار می‌دهیم و هزینه به‌صرفه‌تر را در مرحله بعد در نظر می‌گیریم، به همین دلیل خرید و استفاده از این نوع شیرآلات توصیه نمی‌شود.
  • در ساخت روکش برخی شیرآلات از کروم استفاده می‌شود. این نوع روکش مقاومت و دوام بالاتر و بهتری دارد، همچنین استفاده از آن ظاهر زیبایی به شیرآلات می‌دهد. معمولاً هنگام ساخت شیرآلاتی که روکش کروم دارند قسمت بدنه و داخل آن را از فلز برنج می‌سازند در نتیجه برای خرید آن‌ها باید بیشتر هزینه کنید.
  • نوع بعدی شیرآلات ساخته شده با روکش استیل ضد زنگ است. این روکش تا حدودی مقاوم می‌باشد و شما لکه آب کمتری روی سطح آن مشاهده می‌کنید. قسمت بدنه این شیرآلات از فلز برنج است. همچنین بهترین مواد برای آبکاری، پی وی سی می‌باشد که از خاصیت ضد فرسایش برخوردار است.
انواع شیرآلات هوشمند در آشپزخانه های امروزی

انواع شیرآلات هوشمند در آشپزخانه های امروزی

جمع بندی

با توجه به نکاتی که گفته شد می‌توان نتیجه گرفت هنگام خرید شیرآلات هوشمند باید بسیار دقت کنیم شیرآلاتی خریداری کنیم که علاوه بر جلوه زیبایی که به آشپزخانه می‌بخشند، ارزان و با کیفیت باشند و همچنین باعث کاهش مصرف آب شوند. انتخاب درست شما در واقع باعث حفظ سلامتی، نمای زیبای آشپزخانه و کاهش هزینه‌های اضافی خواهد شد.

مطالعه کنید
تفاوت انواع مدل های توالت فرنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *