بلاگ

انواع هود آشپزخانه

انواع هود آشپزخانه

هود آشپزخانه در واقع شکل جدیدی از فن‌های قدیمی هستند که برای تهویه فضای آشپزخانه مورداستفاده قرار می‌گیرند. وجود هود در آشپزخانه به دلیل مسائل بهداشتی بسیار ضروری است. هود آشپزخانه به شکل قابل توجهی کیفیت فضای آشپزخانه را بهبود می‌بخشد و بوی غذا، دود و بخار را از آشپزخانه به بیرون هدایت می‌کند. از دیگر مزایای هود آشپزخانه می‌توان به جلوگیری از رشد و تکثیر کپک‌ها و قارچ‌ها، از بین رفتن ویروس‌ها، باکتری‌ها و جلوگیری از شایع شدن بیماری‌های واگیردار و… اشاره کرد. در سال‌های اخیر هود آشپزخانه در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. به همین خاطر انتخاب هود ممکن است کار چندان راحتی نباشد با توجه به همین موضوع بر آن شدیم تا در این مقاله به معرفی انواع هود آشپزخانه بپردازیم.

انواع هود

هودهای آشپزخانه دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. یکی از انواع دسته‌بندی هود بر اساس ظاهر آن است. هود آشپزخانه از لحاظ ظاهر به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

انواع هود آشپزخانه

انواع هود آشپزخانه

هود زیر کابینتی

هودهای زیرکابینتی که به هود کتابی هم معروف هستند رایج‌ترین نوع هود هستند. این هودها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار موجود هستند به دلیل مقرون به صرفه بودن دارای طرف‌داران زیادی هستند. هود زیر کابینتی در بالای اجاق‌گاز و زیر کابینت نصب می‌شود. درون کابینت مجرای خروج هوا تعبیه می‌شود تا ذرات را از آشپزخانه خارج کنند. یکی از نکات مهم در خرید انواع هود زیر کابینتی توجه به اندازه کابینت است. به همین دلیل باید قبل از خرید کابینت بالای اجاق‌گاز به درستی اندازه شود و هود مناسب با آن انتخاب شود. هود زیر کابینتی یک گزینه مناسب برای افرادی است که تمایل ندارند تا هود در معرض دید نباشد. زیرا این هودها داخل کابینت پنهان هستند و با انواع مختلف دکوراسیون سازگار هستند.

مطالعه کنید
نکات خرید توالت ایرانی

هودهای دیواری

هودهای دیواری (هودهای شومینه‌ای و شیب‌دار) برای استفاده در آشپزخانه‌هایی مناسب هستند که بالای اجاق‌گاز کابینت وجود ندارد. این نوع هودها از لحاظ ظاهر شبیه دودکش هستند. هودهای دیواری دارای تنوع بسیار زیادی هستند و به همین خاطر قابل استفاده در انواع مختلف دکوراسیون می‌باشند. موتور هودهای دیواری نسبت به سایر هودها کارکرد بهینه‌تری دارد. از طرف دیگر صدای این هودها هنگام روشن بودن به میزان قابل توجهی کمتر از سایر هودها است. یکی دیگر از مزایای هودهای دیواری قدرت مکش بالا است. در مدت زمان کوتاهی پس از روشن کردن هود، هوای داخل آشپزخانه به بیرون انتقال پیدا می‌کند و بوی غذا خارج می‌شود. قیمت هودهای دیواری در مقایسه با هود زیر کابینتی بیشتر است.

 

هودهای جزیره‌ای

یکی از انواع هود، هود جزیره‌ای است. این نوع هودها یک گزینه بسیار مناسب برای آشپزخانه‌های مدرن هستند که کابینت و دیوار وجود ندارد. هودهای جزیره‌ای از سقف آویزان می‌شوند. این نوع هودها دارای دو نوع کانال دار و بدون کانال هستند. هودهای کانال‌دار دارای یک فن هستند که هوای آشپزخانه با استفاده از آن به بیرون کشیده می‌شود. هودهای بدون کانال هوای داخل آشپزخانه را با استفاده از کربن فعال یا فیلتر زغال چوب از بو و چربی خلاص می‌کنند، اما تفاوت بسیار مهم هودهای جزیره‌ای کانال دار با هودهای جزیره‌ای بدون کانال این است که هودهای بدون کانال تأثیری در خنک شدن هوای آشپزخانه ندارند.

مطالعه کنید
نکات مهم در خرید توالت ایرانی

 

هود مخفی

هودهای مخفی داخل کابینت بالای اجاق گاز نصب می‌شوند. این نوع هودها از آن جایی که داخل کابینت قرار می‌گیرند و اصلاً دیده نمی‌شوند باعث برهم زدن دکوراسیون آشپزخانه نمی‌شوند. کارکرد این هودها مشابه هودهای زیر کابینتی است. اما نصب و پیاده سازی هودهای مخفی نسبت به سایر انواع هود کمی بیشتر است و قدرت بالایی ندارند. این نوع هود برای افرادی مناسب است که تمایلی به دیده شدن هود و سایر لوازم برقی در آشپزخانه ندارند. اگرچه طراحی هودهای مخفی نسبتاً جدید است و زمان زیادی از عرضه آن‌ها به بازار نمی‌گذرد اما در حال حاضر در بازار ایران جای خوبی را به خود اختصاص داده‌اند.

انواع هود آشپزخانه

انواع هود آشپزخانه

خرید هود آشپزخانه

یکی از سؤالات رایج اغلب افراد این است که برای خرید هود آشپزخانه باید به کجا مراجعه کنیم؟ مستر ماکان فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه انواع هود را با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می‌کند. تمام محصولات این مجموعه اصل هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن به آدرس مشتری ارسال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع هود آشپزخانه می‌توانید با کارشناس‌های فروش مسترماکان در ارتباط باشید.

مطالعه کنید
آینه گرد یا مربعی برای سرویس بهداشتی بهتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *