بلاگ

بهترین روش های نگهداری از روشویی سنگی

بهترین روش های نگهداری از روشویی سنگی

در حال حاضر انواع مختلفی روشویی در بازار موجود است که هر یک ویژگی‌های خاصی دارند. در این بین روشویی سنگی به دلیل طراحی و زیبایی فوق‌العاده‌ای که دارد از طرف‌داران بسیاری برخوردار است. این نوع روشویی نسبت به سایر مد‌ل‌ها از قیمت بیشتری برخوردار است اما با این وجود همچنان باعث جلب توجه مشتریان می‌شود و جز اولین انتخاب‌هاست. تنها مشکلی که در رابطه با روشویی سنگی مشتریان را نگران می‌کند نحوه نگهداری از آن است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مقاله سعی داریم روش نگهداری از روشویی سنگی را برای شما همراهان گرامی شرح دهیم. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

 

نکات مهم و اساسی برای نگهداری از روشویی سنگی

در صورتی که سرویس بهداشتی شما دارای روشویی سنگی است صرف نظر از نوع آن که مرمر، تراورتن، مرمریت و… است باید نکات زیر را رعایت کنید.

  • پس از هر بار استفاده از روشویی آن را با آب کافی بشویید که مبادا مواد شوینده روی سطح آن باقی بماند. این کار باعث زیبا ماندن و افزایش طول عمر روشویی سنگی شما می‌شود.
  • سعی کنید به صورت هفتگی روشویی را با مواد شوینده معمولی و غیراسیدی شستشو دهید و در پایان با دستمال لطیف آن را خشک کنید تا از ایجاد لکه جلوگیری شود. دقت داشته باشید استفاده از جرم گیر و مواد اسیدی باعث ترک و خراب شدن سطح آن می شود.
  • از قرار داده اشیا فلزی بر روی این نوع روشویی خودداری کنید، زیرا فلز پس از تماس با آب زنگ می‌زند و لکه زرد آن ظاهر روشویی را زشت می‌کند.
  • هرگز اصلاح و شیو کردن را در کاسه روشویی انجام ندهید زیرا باعث مسدود شدن لوله خروجی روشویی می‌شود.
  • اگر آب محل زندگی شما آب سخت است، باید به صورت مداوم آن را شستشو دهید و کاملاً با دستمال خشک کنید.
  • محل نصب روشویی سنگی نیز جز نکاتی است که باید با دقت انجام شود، این مکان باید ثابت باشد که جا بجا نشود و آسیب نبیند.
بهترین روش های نگهداری از روشویی سنگی

بهترین روش های نگهداری از روشویی سنگی

مراحل شستشو و تمیز کردن روشویی سنگی

برای حفظ ظاهر زیبای روشویی سنگی و تمیز کردن آن از هر گونه لکه و باکتری باید با دقت مراحلی را طی کرد که این مراحل به شرح زیر است:

مطالعه کنید
راهنمای خرید هود مدرن برای آشپزخانه های جدید

پاک کردن روشویی با اسفنج یا پارچه مناسب

کاسه روشویی را با یک دستمال و یا اسفنج نرم و لطیف به آرامی پاک کنید تا آلودگی‌های روی آن رفع شود. البته در صورتی که کاسه روشویی کثیف باشد باید دستمال را دور بیندازید.

شستشو کاسه روشویی با آب گرم

قبل از استفاده از مواد شوینده کاسه روشویی سنگی را با آب گرم به خوبی شستشو دهید تا چربی‌ها، باکتری‌ها و آلودگی‌ها تا حدودی از بین بروند. کاسه را از آب گرم پرکنید و اجازه دهید مدتی به همان صورت بماند، در این حین قسمت بیرونی کاسه روشویی را نیز تمیز کنید. در انتها با یک دستمال تمیز و نرم کاسه و قسمت خارجی آن را خشک نمایید.

شستشو و ضدعفونی کردن روشویی

اکنون زمان استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده مناسب است. از مواد شوینده و اسپری ضدعفونی کننده‌ای استفاده کنید که با جنس سنگ روشویی سازگار باشد و آسیبی به آن وارد نکند. ابتدا اسپری یا مواد مورد نظر را به سطح کاسه بمالید و پس از مدتی آن را از سطح روشویی با استفاده از چند دستمال تمیز به خوبی پاک کرده و کاملاً خشک نمایید.

مطالعه کنید
انواع علم دوش و قیمت آن

 

راه حل تمیز کردن لکه‌های سخت از روی روشویی سنگی

اگر طی مراحل گفته شده موفق به از بین بردن آلودگی‌ها و لکه‌های سطح روشویی نشدید، باید برای رفع این جرم و لکه‌های سخت و قدیمی از جوش شیرین استفاده کنید. برای این کار ابتدا روشویی را خشک کنید، سپس مقدار مناسبی جوش شیرین بر سطح آن بپاشید. با دستمال یا اسفنج مناسب جوش شیرین را به تمام سطح آن بمالید و قبل از اینکه به لعاب سنگ آسیب برسد آن را کاملاً شستشو دهید یا پاک کنید و سپس خشک نمایید. پاک کردن لکه‌های پررنگ سخت است و باید با روش ماساژ مداوم و فشار زیاد عمل کنید.

 

راه حل تمیز کردن لکه‌های زرد و زنگ زدگی از روی روشویی سنگی

برای تمیز کردن لکه‌های زرد حاصل از زنگ زدگی باید از پاک کننده استفاده کنید. چنانچه پاک کننده جواب نداد باید سراغ یک شوینده قوی رفت. البته باید دقت کنید این شوینده به سنگ روشویی آسیبی وارد نکند. در انتها کاسه و اطراف آن را به خوبی شستشو دهید و کاملاً خشک کنید.

بهترین روش های نگهداری از روشویی سنگی

بهترین روش های نگهداری از روشویی سنگی

جمع بندی

روشویی سنگی به دلیل زیبایی و جذابیتی که به فضای سرویس بهداشتی می‌دهد بسیار پرطرف‌دار است و افراد زیادی از این نوع روشویی استفاده می‌کنند. برای اینکه زیبایی و درخشش آن حفظ شود باید حتماً با دقت و اصولی این نوع روشویی را تمیز کنید تا علاوه بر نظافت و بهداشت عمر آن افزایش پیدا کند. در این مقاله سعی شد راه‌های نگهداری از روشویی سنگی بیان شود که امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد. در صورتی که قصد خرید روشویی سنگی را دارید می‌توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید.

مطالعه کنید
نکات مهم در خرید تجهیزات حمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *