بلاگ

بهترین محل نصب فر توکار در آشپزخانه

بهترین محل نصب فر توکار در آشپزخانه

بهترین محل نصب فر توکار در آشپزخانه کجاست؟

توجه به چیدمان مناسب وسایل آشپزخانه به خصوص برای کسانی که به زیبایی و دکوراسیون فضای آشپزخانه و استفاده بهینه از فضاها اهمیت می‌دهند؛ مهم است. وسایل آشپزخانه باید به گونه‌ای چیده شود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای آشپزخانه، به تجهیزات آب برق و گاز به راحتی دسترسی داشته باشند. یکی از وسایل آشپزخانه که امروزه برای محل قرارگیری و نصب مورد بررسی قرار می گیرد، فرهای توکار هستند. امروزه فر توکار به صورت مجزا از اجاق گاز، با قابلیت های بهتر و امکانات بیشتر عرضه می شود. اما به نظر شما بهترین محل نصب فر توکار در آشپزخانه کجاست؟ برای پاسخ به این سؤال می بایست دو جنبه زیبایی شناسی و اصول دکوراسیون و همچنین نکات فنی در رابطه با نصب فر توکار را در نظر بگیریم. اگر می‌خواهید بدانید که بهترین قسمت در آشپزخانه برای نصب فر توکار کجا است؛ این مقاله از مسترماکان را تا پایان دنبال کنید.

چرا باید فر در آشپزخانه به صورت توکار نصب شود؟

نصب فر به صورت توکار در آشپزخانه دارای مزیت های زیر است:
فضای روی کابینت ها و کانتر اشغال نمی شود.
فر در راستای سایر کابینت ها قرار می گیرد و جلوه منظم و شیک به آشپزخانه می دهد.
نظافت فر مدت زمان کمتری وقت می‌گیرد. به دلیل این که تنها قسمت مقابل فر و در واقع درب فر در معرض تماس و مشاهده است و قسمت‌های دیگر نیاز به نظافت ندارد.

بهترین محل نصب فر توکار در آشپزخانه

بهترین محل نصب فر توکار در آشپزخانه

بهترین مکان ها برای نصب فر توکار در آشپزخانه

توجه به عوامل و فاکتورهایی ازجمله میزان استفاده از فر، مدل و نوع کابینت‌ها، مساحت آشپزخانه و توجه به سبک دکوراسیون می‌تواند در تعیین بهترین مکان برای قرارگیری فر توکار تأثیر گذار باشد. در این بخش با توجه به این فاکتورها تلاش می‌کنیم تا بهترین محل نصب فر توکار در آشپزخانه و مزایا و معایب هر کدام را شرح دهیم.
۱٫ نصب فر توکار در آشپزخانه های بزرگ با کابینت های بلند
در آشپزخانه های بزرگ که معمولاً کابینت ها بلند و تا سقف ادامه دارند، می‌توان فر توکار را در فضای خود کابینت های بالایی نصب کرد. با نصب فر توکار در کابینت های بلند، امکان استفاده دسترسی بهتر به آن مسیر است. همچنین بر زیبایی فضای کابینت ها و آشپزخانه افزوده می‌شود. هم چنین به دلیل این که فر در ارتفاع نسبتاً بلند نصب شده است، از دسترس کودکان دور می‌باشد.
۲٫ نصب فر توکار در قسمت جزیره آشپزخانه
اگر در آشپزخانه خود جزیره دارید و امکان دسترسی برق در بخش جزیره نیز وجود دارد؛ می‌توانید فر توکار را در جزیره نصب کنید. با این روش فر توکار شما کمتر در معرض دید قرار می‌گیرد و همچنین از فضای جزیره به نحو بهینه ای استفاده کرده اید.

مطالعه کنید
چرا باید یک گاز ایرانی بخریم

۳٫ نصب فر توکار در کابینت های پایین گاز رومیزی
اگر آشپزخانه کوچکی دارید می‌توانید فر توکار خود را در پایین گاز رومیزی و در قسمت کابینت های پایین نصب کنید. در این صورت به فضایی کمتری نیاز دارید و همچنین کلیه امور مرتبط به پخت و پز نزدیک به یکدیگر قرار می گیرد. دسترسی به گاز و برق نیز در این روش راحت تر است. تنها نکته ای که در نصب فر توکار در کابینت های پایینی باید توجه کنید، رعایت ایمنی برای ممانعت از دسترسی کودکان به فر است.
۴٫ نصب فر توکار در کنار ماکروفر
اگر در آشپزخانه خود ماکروفر دارید، می‌توانید فر توکار را نیز در کنار ماکروفر (به صورت روی هم یا ساید بای ساید) نصب کنید. به خصوص اگر طراحی و رنگ فر توکار و ماکروفر شما در یک زمینه باشد، این روش جلوه ای حرفه ای به آشپزخانه شما می‌دهد. این روش بیشتر برای آشپزخانه های بزرگ با کابینت های زیاد مناسب است. چون در هر صورت بخشی از فضای کابینت با نصب فر توکار در کنار ماکروفر اشغال خواهد شد.
۵٫ نصب فر توکار در کابینت دربسته
اگرچه قرار دادن فر توکار در کابینت در بسته معمولاً به دلیل نکات ایمنی توصیه نمی‌شود؛ اما با این روش فر از دید پنهان و یکپارچگی فضای کابینت ها حفظ می‌شود. این روش را در صورتی استفاده کنید که استفاده چندانی از فر ندارید؛ چون دسترسی به فر تو کار با نصب آن در کابینت در بسته محدود تر خواهد شد. نکته ایمنی در رابطه با نصب فر توکار در داخل کابینت، توجه به باز نگه داشتن درب کابینت در حین کار کردن فر است، تا تهویه به خوبی انجام گیرد.

بهترین محل نصب فر توکار در آشپزخانه

بهترین محل نصب فر توکار در آشپزخانه

نکاتی برای انتخاب بهترین محل برای نصب فر توکار در آشپزخانه

اگرچه برای نصب فر توکار در آشپزخانه، قانون و تبصره مشخصی وجود ندارد؛ تا دقیقاً معین کند کدام قسمت آشپزخانه مناسب ترین جا برای نصب فر توکار است. اما به هر حال توجه به نکات زیر می تواند در انتخاب بهترین محل نصب فر تو کار در آشپزخانه کمک کننده باشد.
۱٫ برای نصب فر توکار در آشپزخانه، حتماً از متخصصین و افراد حرفه ای کمک بگیرید.
۲٫ برای انتخاب محل نصب فر توکار در آشپزخانه به ارتفاع آن قسمت توجه داشته باشید. این ارتفاع باید به صورتی باشد که شما بتوانید به راحتی درب فر را باز و بسته کنید و محتویات داخل فر را نیز به خوبی ببینید.
۳٫ بهترین محل برای نصب فر توکار در آشپزخانه، مکانی نزدیک به کانتر است. زیرا وقتی که شما ظرف داغ را از فر خارج می‌کنید؛ می‌توانید بلافاصله روی سطح مناسب قرار بدهید.
۴٫ به نکات ایمنی مانند اتصالات برق، امکان تهویه مناسب آن قسمت برای نصب فر تو کار توجه داشته باشید.
۵٫ اگر میزان استفاده شما از فر زیاد است، بهتر است که فر توکار در جایی از آشپزخانه نصب شود که به راحتی قابل دسترس باشد.
۶٫ برای نصب فر توکار در آشپزخانه (فر گازی یا برقی) نیاز است تا به دسترسی آسان به انشعابات گاز یا برق توجه کنید.
۷٫ محلی که برای نصب فر توکار در آشپزخانه در نظر می‌گیرید؛ بهتر است دور از دسترس کودکان باشد.
۸٫ بهتر است فر تو کار در محلی از آشپزخانه نصب شود که از لوازم و وسایلی مانند یخچال یا لباس شویی که ممکن است از حرارت فر آسیب ببیند؛ فاصله داشته باشد.
امیدواریم خواندن این مقاله شما را در رابطه با انتخاب بهترین محل برای نصب فر توکار به خوبی راهنمایی کرده باشد. شما می توانید برای خرید فر توکار از محصولات مسترماکان دیدن کنید. فروشگاه مستر ماکان با هدف فروش به صورت اینترنتی شروع به فعالیت کرده تا بتواند در صنعت ساختمان یکی از پیشگامان باشد که فروش مجازی را در صنعت ساختمان در ایران پایه گذاری کند و در امر خرید بهترین گزینه مورد نظر را به مشتری ارائه دهد.

مطالعه کنید
نکات خرید توالت ایرانی

امید است با یاری خدا و همراهی شما مشتریان گرامی به موفقیت عای روز افزون دست پیدا کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *