بلاگ

تأثیر شیرآلات در دکوراسیون داخلی

تأثیر شیرآلات در دکوراسیون داخلی

شیرآلات یکی از اجزای اصلی ساختمان هستند که باعث قطع و وصل شدن جریان آب می‌شوند. از شیرآلات معمولاً در آشپزخانه، روشویی، سرویس بهداشتی، حمام و… استفاده می‌شوند. امروزه شیرآلات در طرح‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند. تنوع شیرآلات باعث شده است که آن‌ها علاوه بر عملکردی که دارند، در زیبایی و دیزاین دکوراسیون داخلی تأثیرگذار باشند. شیرآلات به لحاظ شکل ظاهری، نحوه عملکرد، سایز، رنگ و موارد دیگر به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در این مقاله به تأثیر شیرآلات در طراحی دکوراسیون داخلی می‌پردازیم. استفاده از شیرآلاتی با عملکرد مناسب و ظاهری جذاب، بهترین انتخاب برای دیزاین دکوراسیون داخلی ساختمان است. در ادامه مطلب با مسترماکان همراه باشید.

تأثیر شیرآلات در دکوراسیون داخلی

تأثیر شیرآلات در دکوراسیون داخلی

انواع شیرآلات ساختمانی و تأثیر آن در دکوراسیون داخلی

شیرآلات ساختمانی با توجه به محل استفاده، نوع عملکرد، جنس، سایز، رنگ در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. کسانی که علاقه‌مند به زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان با استفاده از شیرآلات هستند، بهتر است قبل از خرید سبک دیزاین خود را انتخاب کنند. معمولاً برای خانه‌هایی که به سبک مدرن یا قدیمی چیده می‌شوند، از شیرآلاتی با شکل و رنگ متفاوتی استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی انواع شیرآلات و تأثیر آن در دکوراسیون داخلی می‌پردازیم.

مطالعه کنید
تمیز کردن هود و اجاق گاز شیشه ای

شیرآلات فنری (شاوری)

شیرآلات فنری معمولاً برای آشپزخانه استفاده می‌شوند. این دسته از شیرآلات عملکردی شبیه به شیرآلات اهرمی دارند و با استفاده از اهرمی کوچک باز و بسته می‌شوند. شیرآلات فنری به دلیل داشتن شیلنگ فنری بلند برای آشپزخانه‌هایی بزرگ و دلباز مناسب هستند و باعث راحتی شستشوی می‌شوند. این شیرآلات معمولاً در سایزهای بزرگ تولید می‌شوند. شیرآلات فنری معمولاً در رنگ‌های کروم، استیل، طلایی، سفید، مشکی و… تولید می‌شوند. کسانی که سبک مشخصی برای دکوراسیون منزل خود ندارند، می‌توانند از رنگ کروم یا سفید برای آشپزخانه استفاده کنند. شیرآلاتی با رنگ استیل، سفید، کروم به دلیل هماهنگی با بسیاری از اجزای ساختمانی، نسبت به سایر شیرآلات بیشتر استفاده می‌شوند.

تأثیر شیرآلات در دکوراسیون داخلی

تأثیر شیرآلات در دکوراسیون داخلی

شیرآلات اهرمی

شیرآلات اهرمی یکی از انواع شیرآلات ساختمانی هستند که از تنوع بالایی برخوردار هستند. از شیرآلات اهرمی برای آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، روشویی و بخش‌های دیگر استفاده می‌شود. شیرآلات اهرمی با کمک اهرم موجود، باعث قطع و وصل و تنظیم جریان آب می‌شوند. این دسته از شیرآلات به دلیل عملکرد راحتی که دارند، در رنگ و سایزهای مختلفی با توجه به محیط مورد نظر ساخته می‌شوند. شیرآلات اهرمی در رنگ‌های رزگلد، مشکی مات، سفید، استیل و کروم تولید می‌شوند. کسانی که علاقه‌مند به داشتن خانه‌ای با سبک مدرن و لوکس هستند می‌توانند از شیرآلاتی با رنگ طلایی و مشکی مات برای ساختمان استفاده کنند. استفاده از رنگ طلایی، رزگلد، مشکی در زیبایی محیط تأثیرگذار هستند. در صورتی که این دسته از شیرآلات با اجزای دیگر محیط هماهنگ شوند، فضایی بسیار لوکس و مدرن را در سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و… ایجاد می‌کنند.

تأثیر شیرآلات در دکوراسیون داخلی

تأثیر شیرآلات در دکوراسیون داخلی

شیرآلات چشمی

یکی از انواع شیرآلات به لحاظ نوع عملکرد، شیرآلات چشمی هستند. این دسته از شیرآلات معمولاً در سرویس بهداشتی یا روشویی استفاده می‌شوند. عملکرد شیرآلات بهداشتی به‌گونه‌ای است که با نزدیک شدن دست‌ها، جریان آب اتفاق می‌افتد. این شیرآلات در کاهش مصرف آب بسیار تأثیرگذار هستند و معمولاً در مکان‌های عمومی یا شلوغ مانند هتل، رستوران و… استفاده می‌شوند. شیرآلات چشمی به دلیل عملکرد مدرنی که دارند، بسیار استفاده می‌شوند. شیرآلات چشمی معمولاً در رنگ‌های کروم، استیل تولید می‌شوند. این دسته از شیرآلات به راحتی با محیط هماهنگ می‌شوند و به دلیل ظاهری ساده و جذاب برای خانه‌هایی با سبک مدرن و مینیمال مناسب هستند.

تأثیر شیرآلات در دکوراسیون داخلی

تأثیر شیرآلات در دکوراسیون داخلی

شیرآلات فلکه ای

شیرآلات فلکه‌ای از قدیمی‌ترین نوع شیرآلات ساختمانی به شمار می‌روند. این دسته از شیرآلات از دو مغزی ساخته می‌شوند و با چرخاندن دستگیره تنظیم می‌شوند. امروزه شیرآلات فلکه‌ای در سبک‌های بسیاری مدرنی تولید می‌شوند. در بسیاری از ساختمان‌هایی که به سبک قدیمی و آنتیک دیزاین می‌شوند، از شیرآلات فلکه‌ای مسی یا برنز برای آشپزخانه استفاده می‌کنند. در صورتی که شیرآلات فلکه‌ای به صورت طرح‌های لوکس و مدرن طراحی شوند، تأثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی می‌گذارند.

مطالعه کنید
معرفی شیر آلات چشمی

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تأثیر شیرآلات در دکوراسیون داخلی پرداختیم. شیرآلات یکی از اجزای مهم سرویس بهداشتی و حمام به شمار می‌روند که در زیبایی آن بسیار تأثیرگذار هستند. امروزه بیشتر مردم علاوه بر زیبایی فضای هال و پذیرایی، به دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و آشپزخانه بسیار توجه می‌کنند؛ بنابراین انتخاب شیرآلات تأثیر زیادی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه و سرویس بهداشتی می‌گذارد. با این وجود بهتر است علاوه بر زیبایی شیرآلات به جنس و نوع عملکرد شیرآلات در هنگام خرید توجه شود. برای خرید انواع شیرآلات با کیفیت مرغوب می‌توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *