بلاگ

راهنمای انتخاب آینه برای سرویس بهداشتی

راهنمای انتخاب آینه برای سرویس بهداشتی

راهنمای انتخاب آینه برای سرویس بهداشتی

شاید یکی از موارد مهمی که در دکوراسیون خانگی توجه زیادی به آن نمی شود، انتخاب آینه است. در حالی که برای داشتن یک منزل با طراحی دکور زیبا و لوکس باید به همه‌ قسمت‌‌‌‌‌‌ های آن توجه کرد.
سرویس بهداشتی یکی از مکان هایی است که نمی توان دکور آن را بدون یک آینه زیبا و چشم گیر تصور کرد. نه تنها انتخاب یک آینه زیبا برای سرویس بهداشتی یک الزام است بلکه تاثیر زیادی در دکوراسیون سرویس بهداشتی دارد.
انتخاب مدل آینه به محیط دستشویی و نحوه دکوراتیو آن بستگی دارد. با توجه به این که در سال های اخیر تنوع محصولات بسیار زیاد شده است در اغلب موارد انتخاب یک آینه مناسب برای سرویس بهداشتی سخت است.
بررسی مدل‌‌‌‌‌های مختلف و شناسایی انواع آینه ها یکی از بهترین کارهایی است که می تواند در انتخاب آینه به شما کمک کند. اگر شما هم قصد خرید آینه برای سرویس بهداشتی خود را دارید در این مقاله با مسترماکان همراه شوید. زیرا در ادامه به برخی از نکات مهمی که می تواند به شما در انتخاب آینه برای سرویس بهداشتی کمک کند اشاره خواهیم کرد.

توجه به رنگ آیینه

رنگ آینه یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید سرویس آینه دستشویی باید به آن توجه کرد. برای انتخاب رنگ آینه باید به تناسب رنگ آن با محل نصب توجه کنید، بهتر است برای انتخاب رنگ آینه به رنگ روشویی، کاشی و سرامیک محیط نصب دقت داشته باشید. تناسب رنگ آینه با محیط می‌تواند در زیبایی و لوکس شدن آن محیط موثر باشد.

مطالعه کنید
انواع اجاق گاز رومیزی

توجه به متراژ سرویس بهداشتی

متراژ سرویس بهداشتی نیز از نکات بسیار مهمی است که باید هنگام خرید آینه به آن توجه کرد. نصب آینه‌‌‌‌‌ های خیلی بزرگ در محل ‌‌‌‌‌های کوچک یا بالعکس، ظاهر زیبایی را به آن محیط نمی ‌دهد، هرچند بهترین مدل آینه سرویس بهداشتی را انتخاب کرده باشید. دقت کنید اندازه آینه بزرگ ‌تر از روشویی نباشد. آینه‌‌‌‌‌ های عریض که از روشویی بزرگتر باشند، ممکن است نظم دکوراسیون را بهم بریزند و ظاهر نامرتبی به دکوراسیون فضای نصب بدهند.

راهنمای انتخاب آینه برای سرویس بهداشتی

راهنمای انتخاب آینه برای سرویس بهداشتی

توجه به جنس آیینه

با توجه به این که آینه در سرویس بهداشتی ممکن است با آب در تماس باشد هنگام خرید حتما به ضد آب بودن جنس آینه توجه داشته باشید تا در اثر رطوبت فضای سرویس بهداشتی، به آن آسیبی وارد نشود. هر چند بیشتر افراد به دلایل مختلف آینه‌‌‌‌‌هایی با جنس آلومینیوم و چوب را برای سرویس بهداشتی ترجیح می دهند اما استفاده از جنس استیل، پی وی سی و… در آینه سرویس بهداشتی مناسب تر است. آینه سرویس بهداشتی به دلیل مسائل بهداشتی که برای آن وجود دارد باید به گونه‌ای باشد که به راحتی امکان شستن آن وجود داشته باشد.

توجه به سایز آینه

یکی از نکات بسیار مهمی که نباید هنگام خرید آینه از توجه به آن غافل شد، سایز آینه است. برای این که بتوانید سایز مناسب آینه را بتوانید تشخیص دهید با استفاده از یک متر محلی که قرار است آینه در آن جا نصب شود را از قسمت بالای روشویی اندازه‌گیری کنید.
برای انتخاب محل نصب نیز دقت به خرج دهید، اگر ارتفاع روشویی ۹۰ سانتی متر تا ۱ متر است، فریم آینه را بین ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر فاصله با روشویی انتخاب کنید. در صورتی که روشویی ارتفاع کمتر از یک متر تا ۹۰ سانتی متر داشته باشد، فریم آینه را بین ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر فاصله با روشویی انتخاب کنید.
مرکز آینه را بیشتر از ۱٫۵ متر با کف دستشویی بالا‌تر قرار ندهید. بعد از تعیین محل نصب نوبت به مشخص کردن اندازه آینه می‌رسد، توجه داشته باشید که عرض آینه نباید از عرض کابینت روشویی و روشویی بیشتر باشد.

مطالعه کنید
تجهیزات سرویس بهداشتی

توجه به مدل آینه

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، امروزه آینه ها در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند. در صورتی که فضای شما برای نصب آینه کوچک است، آینه‌‌‌‌‌های عمودی، شکل زیبا و شیک‌تری دارند. برای روشویی‌‌‌‌‌های گرد استفاده از آینه گرد تناسب محیط را دو برابر خواهد کرد و نمای لوکسی به آن می‌دهد.
هنگام انتخاب مدل آینه یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه داشت، دکوراسیون سرویس بهداشتی است. برای نمونه اگر طراحی دستشویی با سبک مدرن و مینیمال است، آینه‌‌‌‌‌های هندسی یا چهارپوش با خطوط مستقیم و بدون انحنا، می‌توانند بهترین انتخاب باشند.
برای طرح‌‌‌‌‌های سنتی و کلاسیک از آینه‌‌‌‌‌های دایره‌ای استفاده بیشتری می‌شود. البته آینه‌‌‌‌‌های دایره‌ای ساده و شیک هستند و تقریبا با هر سبکی ست می‌شوند. فریم آینه دستشویی تاثیر زیادی در جذابیت آن دارد بنابراین با دقت زیادی آن را انتخاب کنید. فریم‌‌‌‌‌های طلایی، نقره‌ای، سفید و مشکی آینه‌‌‌‌‌های دایره‌ای را فوق العاده زیبا و شیک نشان می‌دهند.

مطالعه کنید
راهنمای خرید شیرآلات توکار

توجه به باکس دار بودن یا نبودن آیینه

آینه های باکس دار برای محل‌‌‌‌‌هایی که روشویی کمد ندارد بسیار کاربردی هستند. البته باید توجه داشته باشید که این آینه ‌‌‌‌‌ها برای محل ‌‌‌‌‌های دارای فضای بزرگ مناسب تر هستند. آیینه های باکس دار یک فضای اضافی در اختیار شما می گذارند تا وسایل خود را داخل آن قرار دهید. به همین دلیل قبل از خرید آینه حتما مشخص کنید که آیا به دنبال آینه باکس دار هستید یا بدون باکس.

راهنمای انتخاب آینه برای سرویس بهداشتی

راهنمای انتخاب آینه برای سرویس بهداشتی

توجه به قیمت آیینه دستشویی

یکی دیگر از نکات مهم در خرید آینه دستشویی توجه به قیمت آن است. امروزه آینه ها در قیمت های مختلفی در بازار موجود هستند. برخی از افراد به اشتباه برای صرفه جویی در بودجه خود به سراغ خرید آینه با قیمت ارزان می روند. اما باید توجه داشته باشید که اگر آینه کیفیت لازم را نداشته باشد در مدت زمان کوتاه مجبور به تعویض آن خواهید شد و برای این کار باید متحمل هزینه شوید.

صحبت نهایی
در این مقاله از مسترماکان به نکات مهمی پرداختیم که در خرید آینه دستشویی می تواند به شما کمک کنند. در نهایت برای خرید آینه به تمام نکات توجه داشته باشید و سعی کنید تناسب آینه با محیط رعایت شود تا فضای دستشویی لوکس و شیک به نظر برسد. برای نمونه مدل‌‌‌‌‌های آینه دستشویی وجود دارند که دارای نورپردازی مخفی هستند، و دید بهتر و زیبایی را ایجاد می‌کنند.
به نظر شما چه موارد دیگری را می توان به این مقاله اضافه کرد؟ نکات مهم برای خرید آیینه برای سرویس بهداشتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *