بلاگ

روش های از بین بردن بوی بد فر نو

روش های از بین بردن بوی بد فر نو

روش های از بین بردن بوی بد فر نو

چگونه بوی بد فر تازه خریده شده را از بین ببریم؟

اگر به تازگی فر خریده باشید شاید با یک مشکل عجیب روبرو شوید. این مشکل بوی بد فر است. در بیشتر موارد وقتی برای اولین بار فر را روشن می کنید ممکن است شما بوی بدی را از فر احساس کنید یا حتی دود سفیدی را مشاهده کنید. ممکن است شما فکر کنید که فر ایراد دارد و نگران شوید. اما این در حالی است که در اغلب موارد فر تازه خریده شده بوی بدی دارد و بسیار ناخوشایند است و جای نگرانی نیست. خوب چاره کار چیست؟
ما در اینجا به شما یاد می دهیم تا با چند تکنیک ساده بوی بد فر خود را از بین ببرید و سپس با آسودگی آشپزی کنید.

دلیل بوی بد فر نو

علت اینکه فر تازه خریداری شده در اولین استفاده، بوی نامطبوعی دارد چند دلیل دارد که عبارتند از:
۱- اولین و رایج ترین دلیل این است که عایق های موجود در فر به دلیل افزایش دما این بو را منتشر می کنند. ۲- دود سفید رنگی هم که از فر بیرون می آید، به دلیل وجود روغن محافظی است که در هنگام ساخت و تولید فر در کارخانه استفاده می شود.
۳- در اغلب موارد ممکن است که باز کردن بست ها را فراموش کنید، در صورتی که بست های محافظ را کاملا از داخل فر جدا نکنید، نیز بوی سوختن پلاستیک به مشام می رسد.
در واقع بوی بد فر نشان از خراب بودن فر ندارد و در اغلب موارد ایراد فنی نیست و به راحتی قابل حل است.

روش های از بین بردن بوی بد فر نو

روش های از بین بردن بوی بد فر نو

روش های از بین بردن بوی بد فر نو

در ادامه به چند روش ساده برای از بین بردن بوی بد فر اشاره می کنیم که عبارتند از:
۱- تمامی محافظ های فر را باز کنید
همان طور که در قسمت قبل اشاره کردیم در اغلب موارد بوی بد فر به دلیل این است که برخی از بست ها داخل فر باقی می ماند و هنگام روشن کردن فر، آن ها می سوزند و بوی بدی بلند می شود. برای اینکه از سوختن پلاستیک و بوی بد آن در فر خودداری کنید، کافیست تمامی محافظ های پلاستیکی و همچنین ضربه گیرهایی که درون فر و همچنین اطراف فر قرار گرفته است، را باز کنید.
۲- داخل فر را تمیز کنید
ممکن است داخل فر گرد و خاک باشد و نیاز باشد که شما آن را تمیز کنید. یک دستمال تمیز بردارید و داخل فر را به دقت پاک کنید. در صورتی که بوی نامطبوع از بین نرفت کمی آب و صابون را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس داخل فر را تمیز کنید. توجه داشته باشید که نیاز نیست از شوینده های سنگین برای تمیز کردن فر نو استفاده کنید. بعد از تمیز کردن با آب و صابون داخل فر را خشک کنید و بعد از چند ساعت فر را روشن کنید. در بیشتر موارد بوی نامطبوع از بین می رود.
۳- از برنامه Clean استفاده کنید
در برخی از مدل های فر موجود در بازار حالتی به نام Clean وجود دارد. در صورتی که اطلاع ندارید فر شما دارای این برنامه است یا خیر، می توانید با نمایندگی تماس بگیرید یا دفترچه راهنمای فر را مطالعه کنید. این برنامه برای تمیز کردن داخل فر در آن ها تعبیه شده است. برای تمیز کردن و رفع بوی بد فر تازه خریداری شده می توانید از این برنامه در انواع مدل های فر و فرگاز استفاده کنید. در هنگام استفاده از این برنامه نباید هیچ ماده غذایی داخل فر قرار داده باشید. اگر نحوه کار با این برنامه را نمی دانید با نمایندگی فر تماس بگیرید و از آن ها راهنمایی بخواهید.
اگر فر شما حالت Clean ندارد، باید دمای فر را در حداکثر درجه قرار داده و به مدت یک الی دو ساعت روشن نگه دارید. به این طریق بوی نامطبوع از بین می‎‌رود.

مطالعه کنید
هود هوشمند چه قابلیت هایی دارد

چه زمانی باید بوی بد فر را جدی بگیرید؟

در صورتی که با هیچ کدام از موارد فوق بوی بد فر تازه خریده شما از بین نرفت ممکن است که فر دارای ایراد فنی باشد و نیاز باشد از یک تعمیرکار کمک بگیرید. برای مثال ممکن است در سیم های فر اتصالی به وجود آمده باشد که خطرناک است. یا ممکن است یکی از قطعات داخلی فر دچار سوختگی و آسیب شده باشند. در این موارد باید از تعمیرکار مجرب و متخصص برای تعمیر و عیب یابی بهره مند شوید.
هرگز تا زمانی که بوی بد فر رفع نشده است از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است به دستگاه آسیب جدی برسد و حتی قابل تعمیر نباشد و نتوانید از خدمات گارنتی استفاده کنید.

روش های از بین بردن بوی بد فر نو

روش های از بین بردن بوی بد فر نو

خرید فر

در صورتی که قصد خرید فر دارید می توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید. شرکت اخوان یک برند ایرانی است که به تولید تجهیزات آشپزخانه می‌پردازد. این شرکت محصولات پرفروشی مانند فر توکار، سینک، گاز، شیرآلات، هود و… تولید می‌کند و کیفیت بالای محصولات شرکت اخوان و قیمت مناسب آن باعث شده است که افراد زیادی برای تکمیل آشپزخانه خود از محصولات این برند استفاده کنند. فر توکار یکی از تجهیزاتی است که برند اخوان به شکل‌های مختلف تولید کرده است. شرکت اخوان به تولید انواع فر توکار برقی، گازی و برقی گازی می‌پردازد که هر کدام از آن دارای عملکرد مناسبی هستند. ظرافت و زیبایی فر توکار اخوان مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. انواع مدل های فر اخوان در مسترماکان وجود دارد و شما می توانید مشخصات فرها را با یکدیگر مقایسه کنید.

مطالعه کنید
مواد شوینده مناسب برای ست سرویس بهداشتی

درباره مسترماکان

فروشگاه مستر ماکان با هدف فروش به صورت اینترنتی شروع به فعالیت کرده تا بتواند در صنعت ساختمان یکی از پیشگامان باشد که فروش مجازی را در صنعت ساختمان در ایران پایه گذاری کند و در امر خرید بهترین گزینه مورد نظر را به مشتری ارائه دهد. شما می توانید برای خرید انواع فر در صورت نیاز با واحد پشتیبانی مسترماکان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *