بلاگ

ست دستشویی طرح سنگ

ست دستشویی طرح سنگ

ست دستشویی ابزاری کاربردی است که علاوه بر تأثیرگذاری بر سلامت افراد به زیبایی هر چه بیشتر محیط نیز کمک می کند؛ بنابراین باید در انتخاب یک ست دستشویی مناسب دقت کافی را داشت. در سال های اخیر این قسمت از منزل یعنی سرویس بهداشتی بیشتر مورد توجه طراحان و همچنین مردم قرار گرفته است. در نتیجه تلاشی هایی در جهت بهداشت و زیبایی بیشتر دستشویی و سرویس بهداشتی با کارهای همچون طراحی شیک، به کار بردن سرامیک های مناسب با طرح ها و رنگ‌های زیبا و همچنین استفاده از انواع مختلفی از ست‌های دستشویی صورت می‌گیرد. ست دستشویی طرح سنگ یکی از ست هایی است که به دلیل زیبایی و طرح خاصی که دارد امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ لذا در این مقاله قصد داریم به معرفی این ست زیبا و پرطرفدار بپردازیم. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

 

انواع ست دستشویی و اقلام آن‌

ست دستشویی با جنس، طرح و رنگ های مختلفی طراحی و تولید می شود. از جمله جنس های ست دستشویی می توان به پلاستیک، چدن، آهن، سرامیک، استیل، مینا کاری و … اشاره کرد. حتی برخی از ست های دستشویی ممکن است ترکیبی از چند نوع جنس مختلف باشد. این محصولات معمولاً بین ۴ تا ۷ و گاهی ۹ تکه هستند که با توجه به فضای سرویس خود می توانید تعداد مناسب تکه های ست را انتخاب و خریداری کنید. هر ست دستشویی از اقلام مختلفی تشکیل شده است که این اقلام عبارت اند از:

  • سطل آشغال
  • فرچه
  • جا صابونی
  • مایع دستشویی
  • جا مسواک
  • لیوان
  • آویزه حوله
  • جا دستمالی
ست دستشویی طرح سنگ

ست دستشویی طرح سنگ

ویژگی های کلی ست دستشویی

از مهم ترین ویژگی های ست دستشویی می توان به ضد آب بودن آن ها اشاره کرد. سرویس بهداشتی اگر ضد آب نباشد کیفت لازم را ندارد و خیلی زود فرسوده و خراب می شود. از دیگر ویژگی های ست دستشویی داشتن مقاومت در برابر شوینده ها و همچنین سازگاری رنگ و طرح آن با دکوراسیون منزل است. یکی دیگر از مزیت هایی که این ست ها دارند، هماهنگی با یکدیگر و مهم تر از آن سبک بودن و قابلیت شستشوی آسان آن ها است.

مطالعه کنید
تمیز کردن فیلتر هود آشپزخانه

 

ست دستشویی طرح سنگ و مزیت ‍‌های آن

جنس ست دستشویی طرح سنگ از پلاستیک است. همان طور که از اسم این ست مشخص است طرح های زیبایی به شکل سنگ هایی مانند مرر و گرانیت دارد. این ست از نظر قیمت نسبت به سایر جنس ها بسیار مناسب تر و ارزان تر است. از دیگر مزیت های ست دستشویی طرح سنگی می توان به جنس پلاستیکی آن که بسیار سبک است اشاره کرد.

همچنین این ست از نظر زیبایی نیز جز نمونه های محبوب در بین انواع ست های دستشویی است. فاکتور مهمی که در انتخاب ست دستشویی اهمیت دارد ضد آب بودن آن است که ست دستشویی طرح سنگ به دلیل پلاستیکی بودن این ویژگی را دارد.

 

معایب استفاده از ست دستشویی طرح سنگ

مقاومت ست دستشویی طرح سنگ نسبت به ست هایی با جنس سرامیک، رزین و استیل کمتر است به همین دلیل در زمان شستشوی آن ها باید دقت کرد که از مواد شوینده قوی استفاده نشود. (از مواد اسیدی استفاده نکنید) همچنین دوام این ست ها نسبت به ست هایی با جنس اکریلیک کمتر است. البته در حال حاضر ست های دستشویی پلاستیکی با کیفیت خوب و جنس پلاستیک با دوام و مقام نیز تولید و روانه بازار شده است.

مطالعه کنید
معایب، مزایا و قیمت سینک ظرفشویی روکار

 

در هنگام خرید ست بهداشتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • در ابتدای امر به جنس ست بهداشتی دقت کنید، زیرا ست های بهداشتی پلاستیکی به مرور زمان دچار فرسایش می‌شوند.
  • در انتخاب ست بهداشتی به رنگ کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی توجه کنید که با هم هماهنگی داشته باشند.
  • ست بهداشتی رنگ روشن انتخاب کنید، زیرا رنگ های تیره بعد از شستشو لکه می گیرند که نمای خوبی ایجاد نمی کند.
  • توجه کنید که ست بهداشتی حتماً ضمانت فروش داشته باشد.
  • ست انتخابی شما باید قابل شستشوی باشد و جنس آن گونه ای باشد که بعد از شستشو لکه ای روی آن باقی نماند.
  • از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب سطل آشغال پدالی است، زیرا این امر مانع از آلوده شدن دست ها هنگام انداختن دستمال توالت به سطل می شود.
  • به زیبایی ست های بهداشتی توجه کنید، هر چه زیباتر باشند محیط سرویس بهداشتی شما هم زیباتر و تمیزتر نشان داده می شود.
  • در پایان حتماً باید به قیمت ست سرویس بهداشتی توجه شود؛ قیمت این محصولات با توجه به جنس، تعداد وسایل، کیفیت، زیبایی و… مشخص می شود.
ست دستشویی طرح سنگ

ست دستشویی طرح سنگ

جمع بندی

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، ست دستشویی برای بهداشت و زیبایی منازل و محیط کار ضروری است. در زمان خرید باید به جنس، کیفیت، زیبایی و قیمت این ست ها توجه نمود. ست دستشویی از نظر جنس دارای انواع پلاستیکی، سرامیکی، رزین، چدن، استیل و… است که متناسب با سلیقه خود می توانید هر کدام را انتخاب کنید. ست دستشویی طرح سنگی یک نوع از انواع ست های دستشویی و بهداشتی است که با جنس پلاستیکی و سبکی در طرح های سنگی طراحی و تولید می شود. با توجه به توضیحات ارائه شده در مقاله می توانید ستی متناسب با نیاز، سلیقه و بودجه خود انتخاب و خریداری نمایید.

مطالعه کنید
جنس شیشه اجاق گاز رومیزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *