بلاگ

سرویس بهداشتی زیبا و شیک

سرویس بهداشتی زیبا و شیک

چگونه یک سرویس بهداشتی زیبا و شیک داشته باشیم؟

سرویس بهداشتی یکی از اصلی ترین بخش های داخلی هر منزل است که علاوه بر رعایت بهداشت باید زیبا و راحت طراحی شود. امروزه در دکوراسیون داخلی توجه ویژه ای به سرویس بهداشتی می شود. برای طراحی سرویس بهداشتی نکات مختلف و اصولی باید در نظر گرفته شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. با مسترماکان در این مقاله همراه باشید.

سرویس بهداشتی زیبا و شیک

سرویس بهداشتی زیبا و شیک

نکات مهم برای داشتن یک سرویس بهداشتی زیبا

شما می توانید با سرچ در موتورهای جستجوگر به هزاران عکس دسترسی داشته باشید که برای دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی به شما ایده بدهند. اما دانستن نکات زیر نیز می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.
۱-شیرآلات مناسب انتخاب کنید
یکی از وسایل و تجهیزات پرکاربرد در سرویس بهداشتی، شیرآلات بهداشتی هستند. انتخاب هوشمندانه این شیرآلات می تواند باعث شود تا شما یک سرویس بهداشتی شیک و زیبا داشته باشید.
در سرویس بهداشتی ایرانی که شیرآلات توالت نقش پررنگ تری دارند، دست شما برای انتخاب محصول متنوع تر باز است و همین امر می تواند به شما کمک کند تا سرویس بهداشتی ایرانی زیبا و شیک تری داشته باشید.
در حال حاضر شیرآلات در تنوع بسیار زیادی در بازار موجود است و شما می توانید متناسب با سلیقه خود از بین آن ها انتخاب کنید. البته بهتر است در کنار توجه به ظاهر شیرآلات به کیفیت آن ها نیز توجه کافی داشته باشید. زیرا در غیر این صورت مجبور خواهید شد پس از مدت کوتاهی آن ها را تعویض کنید. برندهای معروف شیرآلات شامل شیرآلات قهرمان، شیرآلات شودر، شیرآلات راسان، شیرآلات زرشام، شیرآلات شوان می شوند.
۲-کاشی و سرامیک را هوشمندانه انتخاب کنید
یکی از نکاتی که هنگام خرید کاشی و سرامیک باید به آن دقت داشته باشید انداره مناسب کاشی و سرامیک برای کف و دیوار سرویس بهداشتی است. برای انتخاب سایز مناسب باید به اندازه محیط دستشویی نیز توجه شود، زیرا ابعاد کاشی و سرامیک علاوه بر متفاوت بودن کاربرد آن در کف، دیوار یا سقف به کوچک بودن یا بزرگ بودن فضا نیز بستگی دارد.
توصیه می شود که برای سرویس بهداشتی بیش از ۳ مدل کاشی استفاده نشود. در فضاهای کوچک نیز استفاده از کاشی ها در مدل، طرح و رنگ های متنوع زیبایی نخواهد داشت. یکی دیگر از نکات مهمی که باید در انتخاب کاشی و سرامیک به آن توجه کرد، رنگ است. در انتخاب رنگ باید علاوه بر سلیقه شخصی به مواردی مانند تناسب با سبک دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی، ابعاد فضا و در نهایت تناسب با دیگر المان های اصلی موجود در فضا نیز دقت کرد.
۳-ست سرویس بهداشتی را فراموش نکنید
ست سرویس بهداشتی، مجموعه ابزار کاربردی برای نظافت و بهداشت توالت است. در واقع به‌جای اینکه تک‌تک وسایل موردنیاز را جداگانه بخرید، با خرید ست جلوه زیبایی به دکور سرویس بهداشتی می‌دهید. امروزه ست سرویس بهداشتی در مدل ها و رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند. ست انتخابی شما می‌تواند شامل سطل زباله، فرچه، جا صابونی، جا مایع، جا مسواکی، لیوان و آویز حوله باشد.
اگر مساحت سرویس بهداشتی شما کوچک است، نباید ست‌های بزرگ با اقلام زیاد را انتخاب کنید. بهتر است یک ست جمع‌وجور با سه یا چهار آیتم مورد نیازتان خریداری کنید. برای توالت‌های کوچک، ست دیواری هم ایده خوبی است.
۴-به تزئینات سرویس بهداشتی توجه ویژه داشته باشید
یکی از موارد مهمی که باعث می شود شما یک سرویس بهداشتی شیک و زیبا داشته باشید، توجه به تزئینات است. شما می توانید از صابون های عطری، گلدان های کوچک، حوله های رنگی، شمع و عود و… در سرویس بهداشتی استفاده کنید. این موارد با اینکه شاید خیلی بزرگ و مهم به حساب نیایند، اما می توانند تغییر زیادی در فضای سرویس بهداشتی شیک و زیبای شما ایجاد کنند.
۵- از کابینت در سرویس بهداشتی استفاده کنید
در طراحی سرویس بهداشتی منازل بزرگ و مدرن معمولا در سرویس های بهداشتی می توانید از کابینت استفاده کنید. کابینت ها یک فضای مناسب برای قرار دادن وسایل بهداشتی مانند خمیردندان، دستمال توالت و غیره در اختیار شما قرار خواهند داد. علاوه بر این انتخاب یک کابینت مدرن با طراحی خاص می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی داشته باشد. البته استفاده از کابینت حتما نیازمند فضای کافی در سرویس بهداشتی است.

سرویس بهداشتی زیبا و شیک

سرویس بهداشتی زیبا و شیک

نکات مهم در بازسازی سرویس بهداشتی

در صورتی که سرویس بهداشتی شما قدیمی است و تصمیم دارید آن را بازسازی کنید بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:
۱-از جا به جا کردن لوازم جانبی لوله کشی پرهیز کنید.
در صورتی که بودجه محدودی دارید بهتر است در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی از جا به جا کردن لوازم جانبی لوله کشی پرهیز کنید. زیرا اصولا هزینه زیادی می برد، مخصوصاً در زمانی که شما بخواهید آنها را از دیواری به دیوار دیگر تغییر بدهید. شاید در نظر اول اینگونه به نظر بیاید که آن ها فقط چند لوله آب متفاوت هستند؛ اما هزینه های زیادی را برای شما در بر خواهد داشت. به جای آن می توانید به سراغ گزینه های کم هزینه تر بروید.
۲- روی قسمت هایی که در سرویس بهداشتی وجود دارد تمرکز کنید
در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی توجه خود را روی وسایلی معطوف کنید که وجود دارد. به عنوان مثال اگر کابینت های موجود دچار کمی آسیب شده است یا تغییر رنگ داده است، می توانید به تعمیر آن ها بپردازید. حتی می توانید روی کابینت ها نقاشی کنید و یک جلوه متفاوت به آن ها بدهید.
۳- در بازسازی سرویس بهداشتی اولویت بندی کنید
برای بازسازی دستشویی باید برنامه داشته باشید. هر پروژه ای که برای بازسازی یک خانه به کار می رود حتما دستخوش تغییرات پرهزینه ای خواهد بود که بودجه شما را کاهش می دهد. ممکن است که شما برنامه ریزی کرده باشید که دوش حمام را تغییر دهید؛ ولی متوجه می شوید که کاشی های سرویس بهداشتی ترک خورده است و خراب شده اند. شما باید بر اساس اولویت، خرابی ها را بهبود بخشید. اگر به این نکات توجه کنید قطعا خواهید فهمید که بودجه واقعی شما چقدر خواهد بود.

مطالعه کنید
روش های برق انداختن شیرآلات

صحبت نهایی
شما می توانید برای خرید شیرآلات، لوازم بهداشتی، انواع روشویی ها و ست های بهداشتی از محصولات مسترماکان دیدن کنید. هدف مسترماکان ارائه محصولات با کیفیت با قیمت بسیار مناسب است. شما همچنین می توانید قبل از خرید از خدمات پشتیبانی مسترماکان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *