بلاگ

شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی

شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی

شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی

سرویس های بهداشتی که شامل حمام و توالت می شوند به دلیل داشتن کاربردهای زیاد و تجمع انواع میکروب ها و کثیفی ها، نیاز بیشتری به تمیزی و شستشو دارند. شستشوی سرویس بهداشتی نباید به سادگی و با آب خالی انجام شود. برای از بین بردن عمیق کثیفی ها بایستی از شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی استفاده کرد. شناسایی و انتخاب درست یک شوینده مناسب در میان تنوع بالای شوینده ها، می تواند کار دشواری باشد. در این مقاله قصد داریم با بررسی دلایل جرم بستن سطوح سرویس بهداشتی به خصوصیات شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از این شوینده ها تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

مهم ترین دلایل جرم بستن سطوح سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی به تجهیزات داخل توالت و حمام مانند کاسه توالت ایرانی، توالت فرنگی، روشویی و وان گفته می شود. این تجهیزات به طور مداوم در تماس با آب هستند و رسوبات سنگین آب روی سطوح آن ها می نشینند. از طرفی برای حفظ سلامتی افراد، لازم است تمامی لکه ها تمیز و شستشو داده شوند. جرم بستن رسوبات آبی، دلیلی برای ایجاد لکه های مختلف روی سطوح این تجهیزات خواهد شد. برای از بین بردن انواع لکه ها و رسوبات، لازم است از شوینده های مناسبی در زمان های مورد نیاز استفاده شود. در غیر این صورت لکه های ایجاد شده، سخت می شوند و کیفیت اصلی تجهیزات سرویس بهداشتی را نیز کاهش می دهند.

شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی

شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی

انواع شوینده های مورد استفاده برای شستشوی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی بنا به قرارگیری در محل های عمومی و خصوصی یا تعداد افرادی که از این سرویس استفاده می کنند، در معرض آلودگی های مختلف قرار دارند. در موارد استفاده های کم، لکه ها عمق کمتری دارند و با یک نویت شستشو از بین می روند. ولی در موارد استفاده های بیشتر، لکه ها و آلودگی ها نفوذ بیشتری دارند و بایستی با شوینده های صنعتی تمیز شوند. در این بخش از مطلب به انواع شوینده های سرویس بهداشتی می پردازیم.

  • شوینده های غیر شیمیایی
مطالعه کنید
چطور دوش حمام را پرفشار کنیم

چنانچه سرویس بهداشتی دارای لکه های کمتری باشند یا شستشوی منظم روی این سطوح انجام شود، می توان آن ها را با استفاده از مواد طبیعی خانگی مانند جوش شیرین تمیز کرد. این شوینده ها به دلیل داشتن ساختار طبیعی، هیچ نوع ضرری برای پوست و تنفس انسان نیز نخواهند داشت.

  • شوینده های شیمیایی

در صورتی که لکه های ایجاد شده در سطوح سرویس بهداشتی عمیق باشند، لازم است برای شستشوی آن ها از شوینده های شیمیایی و صنعتی استفاده شود. ساختار شیمیایی این شوینده ها متناسب با جنس اصلی سرویس بهداشتی مانند چینی و سرامیک تنظیم می شوند و لکه های با عمق بسیار زیاد را نیز از بین می برند.

خصوصیات شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی

به هنگام خرید شوینده های شیمیایی سرویس بهداشتی بایستی به برخی از نکات کلیدی توجه کافی داشت. توجه به این نکات باعث جلوگیری از آسیب دیدگی های احتمالی به این تجهیزات خواهد شد. از جمله خصوصیات شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی عبارتند از:
• دارای قدرت تمیز کنندگی بالایی باشند و لکه ها و رسوبات ایجاد شده روی سطوح صاف و خمیده را به کلی از بین ببرند.
• جنس های چینی، لعابی، فایبر گلاس از مهم ترین متریال های مورد استفاده در ساخت سرویس بهداشتی محسوب می شوند، شوینده خریداری شده باید متناسب با جنس این تجهیزات باشد.
• باید دارای بسته بندی مناسب و درپوش استانداری باشد تا به هنگام استفاده از آن، به فرد تمیز کننده آسیبی وارد نشود و دسترسی به تمامی سطوح داشته باشد.
• در کنار برخورداری از تمامی استاندارهای تولیدی، دارای قیمت معقول و به صرفه ای باشد.

مطالعه کنید
راهکار افزایش عمر وسایل منزل

از شوینده های مناسب چگونه برای تمیز کردن سرویس بهداشتی استفاده می کنند؟

به هنگام استفاده از شوینده های شیمیایی یا غیر شیمیایی بایستی در ابتدا از دستکش های مخصوص و محکمی استفاده شود. سپس برای جلوگیری از وارد شدن سموم شیمیایی به بدن از طریق تنفس، استفاده از ماسک ضروری است. برای شستشوی سطوح سرویس بهداشتی نباید از ابزارها و مسواک هایی با لبه های تیز استفاده شود؛ این مورد باعث خراش افتادن روی سطوح خواهد شد. پس از شستشو، بهتر است به وسیله آب به طور کامل تمامی سطوح آبکشی شوند.

شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی

شوینده های مناسب برای سرویس بهداشتی

سخن پایانی
در مطالب فوق به بررسی شوینده های مناسب برای سوریس بهداشتی پرداخته شد. این شوینده ها در انواع شیمیایی و غیر شیمیایی هستند که نوع غیر شیمیایی آن مورد توصیه هستند. شوینده های مناسب باید دارای قدرت تمیز کنندگی بالا، متناسب با جنس سرویس بهداشتی و با داشتن قیمت مناسب دارای بسته بندی درست و استانداردی باشند. فروشگاه اینترنتی مستر ماکان با ارائه بهترین لوازم سرویس بهداشتی با برندهای معتبر در خدمت مشتریان عزیز است. برای استعلام قیمت و ثبت سفارش می توانید به سایت مستر ماکان مراجعه نمایید و سفارش خود را در سریع ترین زمان و در آدرس مورد نظر در تمامی نقاط ایران دریافت نمایید.

مطالعه کنید
پر فروش ترین هود های بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *