بلاگ

معرفی انواع کابینت روشویی و کاربردهای آن‌ها

معرفی انواع کابینت روشویی و کاربردهای آن‌ها

یکی از وسایل ضروری سرویس بهداشتی، روشویی است. روشویی‌ها در مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد. اما امروزه با افزایش آپارتمان نشینی و کمبود فضای مناسب، احتیاج به استفاده از کابینت روشویی رواج بیشتری پیدا کرده است. کابینت روشویی مکانی مناسب برای نگهداری و ذخیره سازی لوازم بهداشتی هستند. از آنجایی که امروزه انواع مختلفی از کابینت‌های روشویی در بازار موجود است، بر آن شدیم تا در این مقاله به معرفی انواع کابینت روشویی بپردازیم. در ادامه با مستر ماکان همراه باشید.

 

کابینت روشویی چیست

کابینت روشویی یک فضای نگهداری و ذخیره سازی وسایل بهداشتی است. استفاده از این نوع روشویی‌ها در ابتدا در بیمارستان و هتل رواج بیشتری داشت. اما با افزایش توجه افراد به دکوراسیون داخلی، استفاده از کابینت روشویی در خانه‌ها هم افزایش پیدا کرد. کابینت‌های روشویی علاوه بر کاربرد نگهداری از وسایل بهداشتی باعث زیبایی بصری فضای سرویس بهداشتی می‌شوند. همچنین استفاده از کابینت روشویی باعث جداسازی وسایل بهداشتی از فضای سرویس بهداشتی و عدم تماس میکروب با وسایل بهداشتی می‌شود. زیرا سرویس بهداشتی مکان مناسبی برای رشد میکروب و باکتری است و وسایل بهداشتی مانند مسواک، لیف و…با قرار گرفتن در این فضا آلوده می‌شوند.

 

انواع کابینت روشویی از لحاظ جنس

در بازار انواع مختلفی از کابینت‌ها از لحاظ جنس وجود دارند که متقاضیان با توجه به نیاز خود می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند.

مطالعه کنید
اجاق گاز استیل یا لعاب

کابینت روشویی چوبی

یکی از متریال‌های مورد استفاده برای کابینت روشویی چوب است. کابینت روشویی چوبی در سبک‌های مختلف طراحی می‌شوند و در بازار موجود هستند. با توجه به این که امکان باد کردن سطح زیر چوب در برابر رطوبت وجود دارد، از پوشش پلی‌استر، رزین و یا پلی‌استر بر روی چوب استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد برای افزایش مقاومت و دوام این نوع کابینت‌ها، از ام دی اف به جای چوب معمولی استفاده می‌شود.

معرفی انواع کابینت روشویی و کاربردهای آن‌ها

معرفی انواع کابینت روشویی و کاربردهای آن‌ها

کابینت روشویی فلز

فلز یکی از مواد اولیه قدیمی در ساخت کابینت روشویی است. اما با توجه به این که فلز بعد از مدتی زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد و فرورفتگی و خوردگی در آن ایجاد می‌شود، استفاده از کابینت روشویی فلزی، محبوبیت کمتری دارد.

کابینت روشویی Pvc

رایج‌ترین متریال مورد استفاده در ساخت کابینت روشویی، Pvc است. این نوع کابینت در طرح و رنگ‌های بسیاری وجود دارد. با توجه به این که پی‎وی‎سی ضد خش و ضد حرارت است و از مقاومت خوبی در برابر رطوبت برخوردار است، بهترین نوع کابینت‌های روشویی برای استفاده در سرویس بهداشتی، کابینت روشویی پی.وی.سی هستند. نکته مهم در استفاده از کابینت Pvc توجه به جنس آن و نحوه چسباندن ورق Pvc بروی سطح کابینت است.

 

انواع کابینت روشویی از لحاظ نوع نصب

کابینت‌های روشویی از لحاظ نصب به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

مطالعه کنید
معایب هود سفید رنگ

کابینت روشویی پایه‌دار

این نوع کابینت‌ها به دلیل اینکه بر روی زمین قرار می‌گیرند، وزن زیادی را می‌توانند تحمل کنند؛ بنابراین در کابینت‌های روشویی پایه‌دار محدودیتی در انتخاب کاسه روشویی وجود ندارد. در بسیاری از موارد این نوع کابینت در ابعاد بزرگی تولید می‌شوند که بیشتر مناسب سرویس بهداشتی‌های با فضای زیاد است. از فضای پشت آن برای مخفی کردن لوله‌های آب استفاده می‌شود.

کابینت روشویی دیواری

از انواع دیگر کابینت‌های روشویی، نوع دیواری آن است. بزرگ‌ترین مزیت این نوع کابینت، اشغال فضای کم در سرویس بهداشتی است؛ بنابراین استفاده این نوع کابینت در سرویس بهداشتی کوچک توصیه می‌شود. از دیگر مزایای این نوع کابینت، جابه‌جایی آسان آن است. کابینت دیواری روشویی شستشوی کف سرویس بهداشتی را آسان می‌کند.

معرفی انواع کابینت روشویی و کاربردهای آن‌ها

معرفی انواع کابینت روشویی و کاربردهای آن‌ها

مزیت استفاده از کابینت‌های روشویی

روشویی کابینت دار نسبت به نوع دیگر روشویی‌ها مزیت‌های زیادی دارد. از جمله این مزیت‌ها عبارت‌اند از:

  • اشغال فضای کم و استفاده درست از فضا
  • شستشوی راحت سرویس بهداشتی بدون ایجاد مزاحمت روشویی
  • مخفی کردن کامل لوله‌های آب سردوگرم
  • داشتن فضای کامل برای نگهداری لوازم بهداشتی
  • مقاومت قابل قبول در برابر رطوبت
  • ایجاد فضای زیبا و دلنشین

 

نکاتی مهم در خرید کابینت روشویی

خرید کابینت روشویی هر چند کار آسانی به نظر می‌رسد اما در صورتی که به برخی نکات مهم در خرید کابینت روشویی دقت نشود، ممکن است نتیجه مطلوب نباشد. نکات مهم در خرید کابینت روشویی عبارت‌اند از:

  • کابینت باید متناسب با اندازه سرویس بهداشتی باشد.
  • اندازه گیری فضای روشویی با دقت انجام بگیرد.
  • با توجه به طرح سرویس بهداشتی، مدل و طرح روشویی کابینت دار انتخاب شود.
  • از برند معتبر، خرید صورت بگیرد.
  • بهتر است بری نصب روشویی کابینت دار از یک نصاب ماهر کمک گرفته شود.
  • بهتر است جنس کابینت‌های روشویی انتخاب شده، عایق رطوبت باشند.
  • فاکتور مهم در انتخاب روشویی کابینت دار دقت به قیمت آن است. با توجه به بودجه مورد نظر بهترین کابینت روشویی انتخاب شود.
معرفی انواع کابینت روشویی و کاربردهای آن‌ها

معرفی انواع کابینت روشویی و کاربردهای آن‌ها

قیمت کابینت روشویی

قیمت کابینت روشویی با توجه به جنس، طرح و نوع مواد اولیه سازنده آن متفاوت است. همچنین ابعاد و اندازه کابینت روشویی از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت آن است. در بازار انواع مختلفی از کابینت روشویی با تزیینات، مدل و برندهای مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند. شما می‌توانید انواع کابینت روشویی را از مسترماکان تهیه کنید. فروشگاه مستر ماکان جهت رفاه حال مشتریان به صورت اینترنتی شروع به فعالیت کرده است. انواع کابینت روشویی با کیفیت مرغوب و قیمت مناسب در فروشگاه مستر ماکان موجود است. جهت ارتباط با کارشناس فروش می‌توانید با شماره‌های درج شده در بخش تماس با ما، تماس بگیرید.

مطالعه کنید
مزایا و معایب شیرآلات طلایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *