بلاگ

نشانه های مهم در فر و اجاق گاز

نشانه های مهم در فر و اجاق گاز

نشانه های مهم در فر و اجاق گاز

نشانه هایی که باید در اجاق گاز و فر جدی بگیرید

اجاق گاز و فر از لوازم ضروری آشپزخانه است. در سال های اخیر با افزایش قیمت لوازم خانگی، اغلب افراد یکی از نگران هایی که دارند خراب شدن این وسایل است. زیرا تعویض و تعمیر این وسایل نیازمند صرف وقت و هزینه زیادی است. اما جالب است که بدانید این وسایل قبل از آنکه خراب شوند در بیشتر موارد از خود علائمی را نشان می دهند. در صورتی که این علائم نادیده گرفته شود به احتمال قوی اجاق گاز و فر دچار خرابی های جدی خواهند شد.
در این مطلب از مسترماکان می خواهیم که در مورد نشانه هایی صحبت کنیم که باید در اجاق گاز و فر جدی بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا از خراب شدن اجاق گاز و فر خود جلوگیری کنید.

  • بوی نامطبوع از اجاق گاز استشمام می کنید

در برخی موارد ممکن است که هنگام استفاده از فر یا اجاق گاز بوی بدی را احساس کنید. البته اگر فر و اجاق گاز خود را به تازگی خریده اید ممکن است به این علت باشد که بست های محافظ داخل را به صورت کامل جدا نکرده اید.
اما اگر اجاق گاز و فر شما تازه نیست و بوی بدی را احساس می کنید باید این مورد را جدی بگیرید. زیرا نشان دهنده یک اشکال جدی در عملکرد دستگاه است. ممکن است بویی شبیه به سیم سوخته را احساس کنید که جرقه و یا آتش سوزی را با خود به همراه دارد. از طرفی دیگر اگر متوجه بوی گاز شدید، شک نکنید که اجاق دچار نشتی شده است. پس در اسرع وقت آن را خاموش کرده و با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید.

نشانه های مهم در فر و اجاق گاز

نشانه های مهم در فر و اجاق گاز

  • صداهای عجیب از اجاق گاز و فر به گوش می رسد

اگر اجاق گاز و فر سالم باشند نباید صدای زیادی از خود ایجاد کنند. تنها در صورتی صداهای زیاد و غیر معمول از خود تولید می کنند که دچار خرابی شده باشند. در اغلب موارد این صداها نشانه خوبی نیست زیرا احتمال اینکه قطعات اصلی از کار افتاده باشند بسیار زیاد است. در این مواقع یک تکنسین باتجربه می تواند اجاق گاز و فر شما را بررسی کند تا مشکلات اساسی را تشخیص داده و منبع اصوات را ردیابی کند. حتی ممکن است بتوانند تعمیرات پیشگیرانه را انجام دهند تا از وقوع یک خرابی بزرگ تر پیشگیری کند و یک قطعه کوچک فرسوده را جایگزین نماید.

  • مشعل ها به صورت ناهماهنگ می سوزند

به صورت دوره ای مشعل های گاز و فر را بررسی کنید. ممکن است دقت کافی نداشته باشید و مشعل ها به صورت ناهماهنگ روشن شوند. این نشانه مهمی است و باید در اسرع وقت رفع شود. در بسیاری از موارد، ممکن است علت وقوع این مشکل، مسدود شدن نازل گاز توسط باقی مانده های غذا و یا چربی باشد. اما در برخی مواقع وجود اجزای فرسوده است که باید تعویض شوند. در صورتی که در این موارد تخصص کافی ندارید حتما از فرد متخصص کمک بگیرید.

  • ظروف دچار سوختگی می شوند

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه جدی کنید این است که علی رغم این که شعله گاز را زیاد نمی کنید اما ظروف شما دچار سوختگی می شوند. ابتدا سعی کنید مراحل آشپزی خود را دنبال کنید و به شدت شعله توجه داشته باشید. در صورتی که متوجه شدید سوختگی ربطی به شما ندارد وقت آن رسیده است که از یک تکنسین کمک بگیرید.
اگر ظروف داخل فر به طور دائم می سوزند، به احتمال زیاد ترموستات اجاق گاز و یا سایر اجزای آن دچار مشکل شده اند. اگرچه حتی بهترین آشپزها نیز می توانند گاهی اوقات غذا را بسوزانند ، اما اگر این مسئله به یک مشکل ثابت تبدیل شده باید حل شود. در غیر این صورت می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود.

  • برای پخت غذا نیاز به وقت بیشتری دارید

اجاق گازهای امروزی به صورتی طراحی شده اند که در سریع ترین زمان ممکن غذا را پخته و گرم تحویل دهند. حال اگر زمان پخت غذا و یا گرم کردن آن توسط اجاق گاز و فر، طولانی تر شده است، ممکن است سنسور دما یا حتی منبع تغذیه اجاق گاز دچار مشکل شده باشد و بهتر است با یک تعمیرکار برای بررسی فر جاق گاز خود تماس بگیرید.

مطالعه کنید
نکات مهم در تمیز کردن گاز شیشه ای

اهمیت تعمیر اجاق گاز و فر

یکی از اشتباهات رایج افراد این است که برای تعمیر فر و گاز خود تاخیر می کنند. مشکلاتی که در همان ابتدا با هزینه ناچیز ممکن است رفع شوند با گذشت زمان به مشکلات جدی تبدیل می شوند که نیاز به صرف هزینه بیشتری برای تعمیر آن ها است.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتما از فرد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. در بیشتر موارد افراد مبتدی دست به آچار می شوند و به سراغ تعمیر و گاز می روند که بیشتر به آن آسیب می رسانند. بهترین کار کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه است.

نشانه های مهم در فر و اجاق گاز

نشانه های مهم در فر و اجاق گاز

تعویض اجاق گاز و فر

در برخی موارد ممکن است که مشکل اجاق گاز و فر جدی باشد و نیاز داشته باشد که آن ها را تعویض کنید. در صورتی که شما نیز قصد خرید اجاق گاز را دارید از محصولات مسترماکان دیدن کنید. فروشگاه مستر ماکان با هدف فروش به صورت اینترنتی شروع به فعالیت کرده تا بتواند در صنعت ساختمان یکی از پیشگامان باشد که فروش مجازی را در صنعت ساختمان در ایران پایه گذاری کند و در امر خرید بهترین گزینه مورد نظر را به مشتری ارائه دهد.
انواع اجاق گاز و فر با از بهترین برندها با بهترین کیفیت در مسترماکان موجود است. شما می توانید محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت محصول مورد نظر خود را بخرید. در صورت نیاز به دریافت مشاوره نیز می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت با تیم پشتیبان در ارتباط باشید. تحویل رایگان و ارسال سریع تنها بخشی از خدماتی است که این مجموعه برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

مطالعه کنید
شش دلیل برای استفاده از هود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *