بلاگ

نکات مهم در تمیز کردن گاز شیشه ای

نکات مهم در تمیز کردن گاز شیشه ای

در سال‌های اخیر گاز شیشه ای بین مردم بسیار محبوب شده است؛ اما تمیز کردن آن برای اغلب بانوان با دردسرهایی همراه است. برخی از افراد به دلیل استفاده از روش‌های نادرست به اجاق گاز خود آسیب می‌زنند و حتی باعث شکسته شدن آن می‌شوند. با توجه به همین موضوع تصمیم گرفتیم در این مقاله به نکات مهم در تمیز کردن گاز شیشه ای بپردازیم. در ادامه با مستر ماکان همراه باشید.

 

از اشیا تیز برای تمیز کردن استفاده نکنید

یکی از اشتباهات رایج در تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای استفاده از ابزار تیز است. هر چند سطح گاز نسبتاً مقاوم است، اما به هیچ عنوان نباید برای از بین بردن چربی یا لکه‌های قدیمی از وسایلی مانند چاقو استفاده کرد. بهترین روش برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای استفاده از پد نرم، دستمال‌های میکروفایبر یا اسفنج است.

 

از مواد شوینده ملایم استفاده کنید

مواد شوینده بسیار زیادی در بازار وجود دارد که برای تمیز کردن اجاق گاز مناسب هستند؛ اما توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نباید از شوینده‌های اسیدی و قوی برای شستشوی سطح اجاق گاز شیشه ای استفاده کرد؛ زیرا باعث می‌شود سطح گاز دچار خراش و آسیب شود. یکی از روش‌های خانگی برای تمیز کردن اجاق گاز استفاده از یک بطری اسپری آب و یا سرکه سفید است. این ترکیب را روی سطح گاز اسپری کنید و سپس با استفاده از دستمال میکرو فایبر گاز را تمیز کنید.

نکات مهم در تمیز کردن گاز شیشه ای

نکات مهم در تمیز کردن گاز شیشه ای

از تمیز کردن اجاق گاز داغ پرهیز کنید

برای تمیز کردن اجاق گاز باید تا خنک شدن آن صبر کنید. تمیز کردن اجاق گاز داغ نه تنها به خود اجاق آسیب می‌رساند بلکه می‌تواند باعث ایجاد سوختگی شود. همچنین از اسپری کردن هرگونه ماده شوینده به اجاق گازی که تازه خاموش شده است باید پرهیز کنید.

مطالعه کنید
راهنمای خرید هود مدرن برای آشپزخانه های جدید

 

اجاق گاز را روزانه تمیز کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای درخشان و نو نگاه داشتن اجاق گاز شیشه ای تمیز کردن روزانه آن است. برخی از افراد تمیز کردن اجاق گاز را به تأخیر می‌اندازند که این کار باعث می‌شود پاک کردن لکه‌ها سخت شود. بعد از هر بار پخت و پز می‌توانید به راحتی با یک پارچه تمیز سطح اجاق گاز را تمیز کنید. باقی ماندن مواد غذایی روی اجاق گاز نه تنها باعث کدر شدن صفحه می‌شود بلکه از لحاظ بهداشتی نیز درست نیست.

 

از شیشه پاک کن برای تمیز کردن اجاق گاز استفاده نکنید

متخصصان در مجله آمریکاییِ گزارش‌هایی برای مصرف‌کننده (Consumer Reports) می‌گویند که هرگز نباید از شیشه‌پاک‌کن برای تمیزکردن اجاق‌گاز شیشه‌ای استفاده کنیم، چون آمونیاک موجود در آن می‌تواند سطح اجاق‌گاز را خط بیندازد یا لکه کند.

نکات مهم در تمیز کردن گاز شیشه ای

نکات مهم در تمیز کردن گاز شیشه ای

هنگام تمیز کردن فشار زیاد وارد نکنید

یکی از بدترین کارها هنگام تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای وارد کردن فشار بیش از اندازه به آن است. در صورتی که لکه‌ها سریعاً تمیز نشوند، از بین بردن آن‌ها به آسانی امکان‌پذیر نخواهد بود. متأسفانه برخی از افراد ممکن است برای تمیز کردن اجاق گاز و پاک کردن لکه‌ها به سطح آن فشار وارد کنند که این کار باعث شکستن شیشه یا حتی ترک خوردن آن می‌شود. به همین دلیل باید از وارد کردن هرگونه فشار اضافه به سطح اجاق خودداری کرد. در صورت پاک نشدن لکه‌ها بهترین گزینه استفاده از شوینده‌های چند منظوره است که برای استفاده در اجاق گاز بلامانع هستند.

مطالعه کنید
سینک ظرفشویی در آشپزخانه

 

صحبت نهایی

در این مقاله در مورد چگونگی تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای صحبت کردیم؛ اما نکته‌ای که نباید از توجه به آن غافل شد این است که کیفیت اجاق گاز و قطعات به کار رفته در آن هر چقدر بیشتر باشد، طول عمر آن نیز افزایش پیدا خواهد. گازهای بی کیفیت علی رغم این که ممکن است به صورت روزانه تمیز شوند بعد از گذشت مدتی درخشندگی خود را از دست خواهند داد. به همین دلیل هنگام خرید اجاق گاز شیشه ای توجه به کیفیت ساخت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما در مسترماکان مجموعه از بهترین اجاق گازها را برای شما گردآوری کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از محصولات ما دیدن کنید. در صورت نیاز به مشاوره قبل از خرید از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناس فروش مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *