بلاگ

کاربرد فلاش تانک چیست

کاربرد فلاش تانک چیست

کاربرد فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک محفظه‌ای است که آب را درون خود نگه می‌دارد. در مواقع نیاز از این آب ذخیره شده می توان استفاده کرد. برای این کار کافی است که اهرم را بکشید تا حجم آب یکباره و با فشار تخلیه ‌شود. البته کارکرد مدلهای جدید، به جای اهرم با دکمه است. در این مقاله از مسترماکان درباره انواع فلاش تانک و کاربرد آن ها صحبت خواهیم کرد با مسترماکان همراه باشید.

تفاوت فلاش تانک با سیفون

در اغلب موارد دو اصطلاح فلاش تانک و سیفون به جای هم بکار می روند. اما نظر فنی به کار گیری دو کلمه به جای هم اشتباه است. سیفون در واقع همان لوله خمیده است که در سیستم لوله‌کشی فاضلاب استفاده می‌شود. به این صورت که مقداری آب را در خمیدگی خود نگه میدارد، تا بوی فاضلاب به درون ساختمان نشت پیدا نکند. اما همان طور که در بالا توضیح دادیم فلاش تانک یک مخزن برای نگهداری آب است.

چرا باید از فلاش تانک استفاده کنیم؟

در زمان های گذشته برای تخلیه از آفتابه استفاده می شد. اما در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی در هر جنبه از زندگی انسان، در سرویس بهداشتی هم تغییرات قابل توجهی شکل گرفت. یکی از این موارد استفاده از فلاش تانک به جای آفتابه بود. قطعا بدون تخلیه بهداشتی، دستشویی بوی نامطبوعی خواهد داشت و بسیار آزاردهنده خواهد بود. فرقی ندارد توالت فرنگی استفاده می‌کنید یا توالت ایرانی. فلاش تانک‌های مناسب برای انواع نیازها در بازار موجود هستند.

کاربرد فلاش تانک چیست

کاربرد فلاش تانک چیست

انواع فلاش تانک

فلاش تانک ها انواع مختلفی دارند. در حالت کلی فلاش تانک ها را می توان به دو دسته روکار و توکار تقسیم کرد. البته مدلهای فرعی مثل دکمه‌ای، آنتی‌باکتریال، اتوماتیک، وال هنگ و… هم وجود دارند. اما این مدلها را می توان در یکی از دو دسته اصلی توکار و روکار قرار داد.

  • فلاش تانک روکار

فلاش تانک های روکار را می توان نسل اولیه فلاش تانک ها به شمار آورد. از مهم ترین ویژگی های این فلش تانک ها می‌ توان به محفظه تقریبا بزرگ و حجیم است. تخلیه نیز با کشیدن اهرم یا طناب انجام می‌شود. مدل روکار امکانات کمتری دارد، اما قیمت آن پایینتر است. در حال حاضر استفاده از این نوع فلاش تانک در ساختمان های جدید بسیار کم است. مزایای فلش تانک روکار عبارتند از:
• نصب آسان‌تر
• عیب‌یابی راحت‌تر
• تعمیرات ساده‌تر

  • فلاش تانک توکار

فلاش تانک های توکار درون دیوار نصب می‌شوند. در واقع هیچ چیزی از محفظه فلاش تانک دیده نمی شود. تنها بخش قابل مشاهده، دکمه تخلیه است. کاربرد فلاش تانک توکار، برای فضاهای کوچک و مدرن است. این مدلها امکانات بیشتری دارد. از طرفی به دلیل قرارگیری درون دیوار میزان صدای تخلیه بسیار کم است. اما در مقایسه با مدل های روکار قیمت بیشتری دارند. در حالت کلی مزایای فلش تانک توکار عبارتند از:
• اشغال فضای کم‌تر
• ایجاد نمایی مدرن و جذاب‌تر
• صدای کم‌تر هنگام تخلیه

مطالعه کنید
معرفی انواع توالت فرنگی دیواری

فلاش تانک ضد باکتری چیست؟

اگر به دنبال خرید فلاش تانک هستید حتما نام فلاش تانک ضد باکتری به گوشتان خورده است. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که فلاش ضد باکتری چه تفاوتی با سایر فلش تانک ها دارد. فلاش تانک ضد باکتری که با نام آنتی باکتریال نیز شناخته می‌شود از نظر مکانیزم عملکرد تفاوتی با انواع دیگر آن ندارد، تفاوت و برتری آن نسبت به بقیه انواع فلاش تانک در استفاده از مواد ضد باکتری بوده که محیط رشد باکتری و آلودگی‌ها را از بین می‌برد و از نظر بهداشتی بهترین نوع است.
این نوع فلاش تانک برای افرادی مناسب است که به دلیل داشتن برخی از بیماری های خاص باید بهداشت را در سطح بالایی رعایت کنند. برای خانواده های بچه دار هم می تواند یک گزینه مناسب باشد.

کاربرد فلاش تانک چیست

کاربرد فلاش تانک چیست

خرید فلاش تانک

برای خرید فلاش تانک با بهترین کیفیت می توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید. فلاش تانک ایران و ایمن آب دو برند بسیار معروف در تولید فلاش تانک هستند که تمام محصولات این دو برند در مسترماکان موجود است و می توانید برای خرید محصولات را با یکدیگر مقایسه کنید. در صورت خرید از مسترماکان در اسرع وقت محصول مورد نظر به درب خانه شما ارسال خواهد شد.

مطالعه کنید
نکات مهم در خرید آبگرمکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *