بلاگ

انتخاب روشویی کابینتی مناسب

انتخاب روشویی کابینتی مناسب

روشویی کابینتی مناسب با فضای خود را چگونه انتخاب کنیم؟

اگر جزو افرادی هستید که به دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهید حتما به سرویس بهداشتی خود نیز توجه خاصی دارید. یکی از فاکتورهای مهم که به زیباسازی سرویس بهداشتی شما کمک می کند روشویی های کابینتی است. روشویی های کابینتی در انواع مختلف وجود دارند و انتخاب آن نیاز به توجه به برخی از فاکتورها دارد.
به همین دلیل بسیاری نگران هستند که چه روشویی کابینتی برای فضای ساختمانی آنها مناسب‌تر است و چگونه باید روشویی را انتخاب کنند.
با توجه به این موضوع در این مقاله از مسترماکان به شما کمک خواهیم کرد تا روشویی کابینتی مناسب فضای خود را انتخاب کنید.

روشویی کابینتی را متناسب با مساحت فضای خود تهیه کنید

یکی از نکات مهمی که باید هنگام خرید روشویی کابینتی به آن توجه کرد، مساحت در دسترس است. در صورتی که فضای شما کوچک است نباید به سراغ روشویی هایی با ابعاد بزرگ بروید که کل فضای شما را پر کند. روشویی کابینتی بزرگ برای فضاهای بزرگ مناسب است.
از طرف دیگر ارتفاع روشویی کابینتی باید متناسب با فضای سرویس بهداشتی باشد. در برخی موارد ممکن است که افراد روشویی کابینتی خود را به صورت سفارشی درست بکنند که در این صورت تعداد قفسه ها و ارتفاع روشویی قابل تغییر است. پس ابتدا انتظارات خود را به‌صورت مشخص و دقیق تعیین کرده و سپس به خرید اقدام نمایید.

انتخاب روشویی کابینتی مناسب

انتخاب روشویی کابینتی مناسب

روشویی کابینتی را متناسب با بودجه خود بخرید

همان طور که گفتیم روشویی ها انواع مختلفی دارند که قطعا قیمت آن ها نیز متفاوت است. امروزه قیمت روشویی ها بسیار متغیر است و بستگی به متریال های به کار رفته در آن دارند. روشویی های لوکس قیمت بسیار بالایی دارند.
شاید شما فضای کافی برای خرید نمونه‌ای شیک، مدرن و با ابعاد بزرگ را داشته باشید اما آیا بودجه مدنظرتان به شما اجازه خرید چنین کالای گران‌قیمت و لوکسی را می‌دهد؟ بنابراین شما قبل از هر چیز باید بودجه خود را مشخص کنید و سپس برای خرید اقدام کنید.

مطالعه کنید
راهنمای خرید فر برقی و فر گازی

روشویی کابینتی را متناسب با محل نصب بخرید

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید روشویی کابینتی باید در نظر بگیرید محل نصب روشویی است. شما باید محل نصب را از هر لحاظ بررسی کنید. به‌طور کلی نصب هر وسیله‌ای در سرویس بهداشتی نیازمند رعایت یک‌سری اصول و قواعد است که به آن استاندارد نصب می‌گویند. به‌عنوان مثال استاندارد نصب روشویی کابینتی بین ۸۵ تا ۸۸ سانتی‌متر است.
نصب روشویی کابینتی بهتر است توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود و در صورتی که تجربه کافی در این حوزه ندارید بهتر است از نصب آن پرهیز کنید. زیرا اگر روشویی به درستی نصب نشود مشکلاتی را برای شما به وجود خواهد آورد.

روشویی کابینتی را متناسب با دکوراسیون سرویس بهداشتی بخرید

سال ها قبل از این تنوع روشویی های کابینتی در طرح بسیار زیاد نبود و بسیار شبیه به هم بودند. اما در حاضر روشویی کابینتی با طرح و رنگ‌های متنوع طراحی و تولید می شود.
اما باید در نظر داشته باشید که ممکن است فضای سرویس بهداشتی‌تان به شما امکان اجرای فقط چند طرح خاص را بدهد. به‌هرحال هرچه طرحی مدرن و شیک را انتخاب کنید اما هیچ سنخیتی با فضای ساختمان شما نداشته باشد، نتیجه نهایی مطلوب نخواهد بود.
بنابراین شما باید در زمان خرید روشویی مناسب با فضای خود، طرح ظاهری روشویی را انتخاب کنید که بیشترین هارمونی را با سرویس شما دارد. شاید در این زمینه خاص کمک گرفتن از دیزاینرهای حرفه‌ای بهترین راهکار باشد، زیرا آنها باتجربه خود در یک نگاه طرح مناسب با فضای شمارا یافته و قادرند به بهترین شکل ممکن آن را به اجرا درآورند.

مطالعه کنید
گاز رومیزی چند شعله بگیریم

هنگام خرید، به جنس روشویی کابینتی دقت کنید

یکی از نکاتی که باید هنگام خرید روشویی کابینتی باید به آن توجه کنید، جنس آن است. مهم ترین ویژگی یک روشویی بهتر است که ضد آب بودن آن باشد. زیرا در سرویس‌های بهداشتی همیشه آب و رطوبت در کنار هم هستند و در صورتی که کابینت ضدآب نباشد در مدت زمان کوتاهی دچار خرابی خواهد شد.
به‌هرحال جنس‌های پی‌وی‌سی مقاومت عالی در برابر هر نوع عوامل مخرب دارند، اما بسیاری به چوب علاقه بیشتری داشته به همین دلیل به خرید روشویی‌هایی اقدام می‌کنند که کابینت آنها از چوب تهیه‌شده باشد یا کابینت‌های که چوب بوده و باروکش پی‌وی‌سی مقاوم‌سازی شده باشند.

انتخاب روشویی کابینتی مناسب

انتخاب روشویی کابینتی مناسب

هنگام خرید به مدل کاسه روشویی کابینتی دقت کنید

کاسه روشویی کابینتی در جنس های مختلفی تولید می شود. اما متریال های رایج که برای ساخت کاسه روشویی کابینتی به کار می رود سرامیک، سنگ، چوب، فلز و شیشه است اما اغلب از انواع سرامیکی هستند.
علت اینکه افراد در بیشتر موارد سرامیک را ترجیح می دهند این است که سرامیک به دلیل زیبایی، قابلیت شستشوی ساده و قیمت مناسب بهترین مدل برای روشویی است. کاسه های سنگی با تمام زیبایی به دلیل حفره های بسیار ریزی که دارد نیاز به شستشوی بیشتر دارد به همین دلیل استفاده از کاسه های سنگی به افرادی که فرصت کافی برای شستشوی روزانه سرویس بهداشتی خود ندارند توصیه نمی شود. فلز و شیشه نیز از دیگر متریال پرطرفدار برای کاسه روشویی هستند. به جز زیبایی، ماندگاری و قیمت نیز در انتخاب کاسه روشویی کابینت دار تاثیر دارد.

مطالعه کنید
اجاق گاز صفحه ای ۴ شعله بخریم یا ۵ شعله

خرید روشویی کابینت از مسترماکان

مسترماکان فروشگاه اینترنتی است که هدف آن ارائه محصولات با کیفیت با قیمت مناسب است. تحویل رایگان، ارسال سریع و پرداخت در محل تنها بخشی از مزایای خرید از مسترماکان است. شما می توانید انواع روشویی کابینتی را از مسترماکان تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *