بلاگ

تغییر دکوراسیون حمام

تغییر دکوراسیون حمام

ایده های کاربردی و مقرون به صرفه برای تغییر دکوراسیون حمام

اگر حمام خود را دوست ندارید و رویای تغییر را در سر می پرورانید، ما لیست جدیدی از ایده های دکوراسیون حمام را داریم که انجام آنها ارزان و ساده است. انجام این تغییرات می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون حمام شما داشته باشد. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

تغییر در نورپردازی حمام

مهم ترین پروژه ای که می توانید برای تغییر دکوراسیون حمام انجام دهید، ارتقاء نورپردازی است. یک مطالعه سوئدی نشان داد که نور، همراه با رنگ مناسب، بر خلق و خوی افراد تأثیر می گذارد. تغییر نور می تواند آسان و مقرون به صرفه باشد، به علاوه باعث می شود حمام کوچک، بزرگتر و زیباتر به نظر برسد.
وسایل روشنایی قدیمی و نورهای فلورسنت، سایه های نامناسب و رنگ های نامطلوب روی پوست شما ایجاد می کنند. اگر تعویض لامپ امکان‌پذیر نیست، می‌توانید لامپ‌های خود را با لامپ‌های فلورسنت جدید که گرمای رنگ نور در یک روز روشن و آفتابی است، ارتقا دهید.

تغییرات در رنگ حمام

هنگامی که کیفیت نور حمام خود را ارتقا دادید، تغییر رنگ حمام گام بعدی است. رنگ‌های روشن را برای سطوح بزرگ مانند دیوارها انتخاب کنید و رنگ‌های تیره‌تر را برای سطح های کوچکتر استفاده کنید. قبل از رنگ آمیزی، بررسی کنید که رنگ انتخابی شما در نورپردازی جدید چگونه به نظر خواهد رسید؟ اگر در این کار تخصص کافی ندارید بهتر است که از افراد مجرب در این حوزه کمک بگیرید. حتی می توانید مجله های معماری را نگاه کنید یا در موتورهای جستجوگر سرچ کنید. مطمئن باشید که با هزاران ایده مواجه خواهید شد که می تواند الهام بخش شما برای رنگ کردن حمام باشد.

تغییر در وسایل روشنایی

جایگزینی وسایل روشنایی قدیمی می تواند یک گزینه کم هزینه برای تغییر دکوراسیون حمام شما باشد. طیف گسترده ای از وسایل روشنایی مقرون به صرفه در فروشگاه ها موجود است که شما می توانید با خرید آن ها تغییرات بسیار خوبی در حمام خود ایجاد کنید.
به یاد داشته باشید، پروژه های بزرگ برق بهتر است به متخصصان واگذار شود. نورپردازی مدرن حمام شامل آویزهای آویزان و میله های نور است که نور را در یک اتاق پخش می کند. انتخاب وسایل روشنایی ال‌ای‌دی هوشمندانه است؛ زیرا کم مصرف‌ترین وسایل روشنایی هستند و گرمای اضافی به حمام شما اضافه نمی‌کنند.
البته قبل از انتخاب وسایل روشنایی حتماً به سبک حمام خود توجه کنید. بدون تردید خرید وسایل روشنایی مدرن برای یک حمام با سبک کلاسیک عاقلانه نیست.
شما باید یک جریان واحد را بین عناصر مختلف حمام خود ایجاد کنید. در غیر این صورت نتیجه نهایی چندان مطلوب نخواهد بود و شاید دلتان برای همان حمام قدیمی تنگ شود.

تغییر دکوراسیون حمام

تغییر دکوراسیون حمام

تغییر در کاشی های حمام

اگر از کاشی های خود خسته شده اید و وقت و هزینه کافی برای تغییر آن ندارید. بهترین گزینه برای شما برچسب های کاشی است. برچسب‌های کاشی پوششی ضد آب هستند که به‌راحتی روی سطوح کاشی‌کاری شده چسبانده می‌شوند و نمای آن‌ها را‌ به طور کامل می‌پوشانند. استفاده از برچسب یا استیکر کاشی (به برچسب ‌های کاشی استیکر کاشی نیز می‌گویند.) تنها برای کاشی‌هایی که دارای سطحی صاف باشند امکان پذیر است. هنگام خرید برچسب کاشی به دو نکته اساسی باید توجه داشته باشید:
اولین نکته در مورد خرید برچسب های کاشی تعیین کاربری آن‌ها است. به بیان ساده‌تر یعنی باید مشخص کنیم که برچسب‌های کاشی را برای کاشی‌های دیوار می‌خواهیم یا کاشی‌های کف، برای کاشی‌های آشپزخانه می‌خواهیم یا کاشی‌های حمام (یا سرویس بهداشتی).
ابعاد و اندازه‌های کاشی‌ها باید به‌طور دقیق اندازه‌گیری شوند، تا برچسب کاشی‌هایی که خریداری می‌شوند دارای ابعادی متناسب با همان اندازه‌ها باشند و به‌خوبی بتوانند تمام سطح کاشی را بپوشانند.

مطالعه کنید
مشخصات یک هود مخفی خوب چیست

تغییر در شیرآلات حمام

انتخاب شیرآلات مناسب و باکیفیت، یکی از موضوعات بسیار مهم در تغییر دکوراسیون داخلی حمام است. شیرآلات در رنگ ها و طرح های مختلفی موجود است که می توانید با توجه به سلیقه خود تهیه کنید. البته بهتر است که هنگام انتخاب شیرآلات به نکات زیر توجه داشته باشید:
• دقت کنید که نوع شیرآلات شما، با میزان مصرف آب ارتباط مستقیم دارد؛ پس شیرهایی را انتخاب کنید که مصرف آب منزل شما را کاهش دهد. قابلیت تنظیم آب، یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب شیرآلات است.
• به زیبایی شیرها دقت کنید و شیرآلاتی بخرید که با سبک معماری و دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد.
• به قابلیت تنظیم درجه حرارت آب توجه کنید. این موضوع در هنگام خرید شیرآلات حمام، اهمیت بیشتری دارد.
• بعد از اینکه تمام کارهای داخل ساختمان را انجام دادید و کابینت، سینک و روشویی را جایگذاری کردید، اقدام به نصب شیرآلات کنید.
• به نحوه نصب شیرآلات توجه داشته باشید؛ زیرا نصب و تعمیر بعضی از شیرها کار سختی است.

مطالعه کنید
معرفی برند کن

در کنار توجه به زیبایی شیرآلات حتما به کیفیت آن ها نیز توجه کافی داشته باشید. حتما به علامت استاندارد شیرآلات در هنگام خرید آنها توجه کنید. شیرآلاتی که در بدنه آنها از سرب نرم استفاده نشده است و میزان کروم به کار رفته در پوشش خارجی آنها کم است، علامت استاندارد را دریافت خواهند کرد.

تغییر در کفپوش ها

ممکن است که ایجاد هرگونه تغییر در کفپوش ها برای شما کمی نگران کننده باشد. زیرا قطعا فکر می کنید که باید بودجه زیادی برای این کار صرف کنید. اما بهتر است بدانید که امروزه گزینه های کفپوش مقرون به صرفه ای وجود دارد که بسیار شیک و مدرن هستند و کار کردن با آنها آسان است.
تخته های کف وینیل مقاوم و مقرون به صرفه در اکثر فروشگاه های لوازم خانگی موجود است و در انواع گونه ها و الگوهای چوبی تولید می شوند. آنها واقعاً بسیار شبیه به یک کف چوبی واقعی یا کاشی سنگی هستند. کفپوش‌های وینیلی براساس ویژگی‌های ظاهری و فنی به چند دسته تقسیم می‌شوند که هرکدام از آنها در نوع کاربرد و نحوه استفاده متفاوت عمل می‌کنند. برخی از انواع کفپوش عبارتند از:
وینیل رولی (Sheet vinyl)
کاشی وینیل (Vinyl tiles)
کاشی وینیل لوکس (LVT)
تخته وینیل (Vinyl planks)
یکی از مهم ترین مزایای کفپوش های وینیل نصب آسان و سریع آن است. کفپوش‌های وینیلی را می‌توان طی یک فرآیند بسیار ساده برروی هر نوع سطحی اجرا کرد. در مرحله اول لازم است که کف محل مورد نظر هموارسازی شود، سپس با استفاده از چسب مخصوص، کفپوش برروی کف قرار می‌گیرد.

مطالعه کنید
بهترین جنس علم دوش

امروزه، بیشتر کفپوش‌های وینیلی به‌ صورت خود چسب تولید می‌شوند. این به آن معناست که حتی بدون نیاز به چسب می‌توان این کفپوش‌ها را نصب کرد، به‌ طوری که لایه پشتی را برداشته و برروی کف به‌درستی قرار می‌دهید تا به آن بچسبد.

تغییر دکوراسیون حمام

تغییر دکوراسیون حمام

صحبت نهایی
در این مقاله در مورد تغییراتی صحبت کردیم که می توانید در حمام خود ایجاد کنید و از آن لذت ببرید. اغلب این تغییرات نیاز به بودجه هنگفتی ندارند و شما می توانید طبق اولویت بندی، آن ها را انجام دهید.
برای ثبت تغییرات لازم در دکوراسیون حمام می توانید به فروشگاه اینترنتی مستر ماکان مراجعه نمایید. فروشگاه مستر ماکان با عرضه بهترین برندهای شیرآلات، روشویی، کاسه دستشویی و توالت فرنگی در خدمت مشتریان عزیز است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *