بلاگ

تفاوت توالت ایرانی طبی با توالت معمولی

تفاوت توالت ایرانی طبی با توالت معمولی

توالت ایرانی طبی با توالت معمولی چه تفاوتی دارد؟

خرید توالت هر چند ممکن است کاری ساده به نظر برسد اما در واقعیت چنین نیست. امروزه توالت ها در انواع مختلفی موجود هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. یکی از توالت هایی که در بازار موجود است، توالت ایرانی طبی است.
در این مقاله از مسترماکان می خواهیم در مورد ویژگی های توالت ایرانی طبی و مزایای آن صحبت کنیم. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

توالت ایرانی طبی

در اطراف توالت ایرانی طبی شبکه هایی وجود دارند که هنگام استفاده از آن، پاهای فرد روی آن قرار می‌گیرد و باعث کاهش فشار به پاها و کمر می شود.
توالت ایرانی طبی در داخل زمین قرار می گیرد و به دلیل هم تراز شدن با سطح، فضای کمتری به نسبت توالت فرنگی را اشغال می کند و هنوز افراد زیادی به استفاده از آن ها عادت کرده اند. البته باید توجه داشت که استفاده از این نوع توالت برای افراد مسن و خانم های باردار یا کسانی با مشکل درد مفاصل مواجه هستند، توصیه نمی شود و به جای آن، توالت فرنگی گزینه مناسب تری خواهد بود.

تفاوت توالت ایرانی طبی با توالت معمولی

تفاوت توالت ایرانی طبی با توالت معمولی

ویژگی‌های یک سنگ توالت ایرانی مناسب

یک سنگ توالت ایرانی مرغوب دارای برخی ویژگی های مهم است که در ادامه به صورت مختصر در مورد هر کدام از آن ها صحبت می کنیم:

  • عمق کاسه توالت
مطالعه کنید
چرا باید در آشپزخانه هود داشته باشیم

سنگ‌های توالت در ابعاد و جنس‌های مختلفی عرضه می‌شوند. طراحی‌های مختلفی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و میزان گودی‌ آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. کاسه توالت کم عمق یا تخت معمولاً ارتفاع ۱۸ تا ۲۰ سانتی متر دارد و برای آپارتمان ها استفاده می شود.
کاسه توالت نیم گود عمق ۲۰ تا ۲۲ سانتی متر دارد و برای آپارتمان ها که ارتفاع سقف استاندارد رعایت شده یک گزینه مناسب است. کاسه توالت گود ارتفاع ۲۳ تا ۲۶ سانتی متر دارد که معمولاً برای طبقه همکف و ویلا و باغ ها استفاده می شود.
در صورتی که عمق کاسه توالت به درستی انتخاب نشود می تواند باعث شود که هنگام استفاده از توالت فرد احساس ناراحتی بکند.

  • جنس کاسه توالت

در حال حاضر کاسه توالت در جنس های مختلفی در بازار وجود دارد. کاسه توالت معمولاً در جنس سنگی، فلزی، فایبرگلاس تولید می شود. متداول ترین و بهداشتی ترین جنس کاسه توالت چینی بهداشتی است.
ضریب نفوذ آب در این چینی‌ها با یکدیگر متفاوت است. چینی‌ها باید آب کمی جذب کنند وگرنه آلودگی‌ها، میکروب‌ها و قارچ‌ها در سنگ توالت انباشته خواهند شد و باعث خواهد شد تا بوی نامطبوعی ایجاد شود که بسیار ناخوشایند است.

  • نوع آبریز

کشیدن سیفون در توالت های ایرانی می تواند عملکردهای مختلفی داشته باشد و نوع آبریز در آن‌ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. در حالت کلی نوع آبریز در توالت های ایرانی به دسته های زیر تقسیم می شود:
۱- در برخی از توالت‌های ایرانی مسیر آبریز بسته بوده (ریم بسته) و سوراخ‌هایی در فواصل یکسان برای پاشیدن آب به صورت آبشاری در نظر گرفته شده است. پاشش آب در توالت‌های آبریز بسته به صورت یکنواخت انجام می‌شود.
۲- مدل دیگر کاسه توالتهای ریملس Rimless یا بدون ریم است که قسمت ریم هیچ سوراخی ندارد و عملکرد سیفون از بالا و پایین کاسه توالت است. یکی از مزیت های این مدل کاسه توالت این است که از نظر بهداشتی بسیار مناسب هستند.
۳- در مدل‌های دیگر اما مسیر آبریز باز بوده (ریم باز) و با کشیدن سیفون، آب بلافاصله وارد کاسه توالت می‌شود. مدل های ریم باز از نظر تولید پیچیدگی بسیار کمتری دارند و برای همین قیمت مناسب تری دارند، ولی از نظر بهداشتی مدل های ریم بسته و ریملس بهتر هستند.
نکات مهمی که باید هنگام خرید کاسه توالت به آن توجه کرد.
• ارگونومی توالت
یکی از نکات مهمی که هنگام خرید کاسه توالت باید به آن توجه کرد آرگونومی توالت است. طبق تحقیقات انجام شده انسان به طور متوسط روزانه نیم ساعت را در توالت سپری می‌کند. به همین دلیل اگر توالت دارای آرگونومی نباشد در طولانی مدت مشکلاتی نظیر زانو درد، کمر درد و سایر مشکلات فیزیکی را برای افرادی که از آن استفاده می کنند به وجود خواهد آورد.
توالت‌ ایرانی طبی برای جلوگیری از درد مفاصل بسیار مناسب است. به همین دلیل خرید توالت ایرانی نسبت به توالت های ایرانی معمولی توصیه می شود.
• آبکاری توالت
اگر سنگ توالت شما از آبکاری مناسب برخوردار نباشد به مرور زمان با مشکل کاهش استحکام روبرو خواهد شد و رنگ آن نیز مات می‌شود. در این صورت مجبور خواهید شد که پس از مدتی اقدام به تعویض کاسه توالت بکنید. باید در نظر داشته باشید که تعویض توالت ایرانی کار دشوار و زمان گیری است و نیازمند صرف وقت و هزینه است.

تفاوت توالت ایرانی طبی با توالت معمولی

تفاوت توالت ایرانی طبی با توالت معمولی

مزایای توالت ایرانی طبی

با توجه به این که در توالت ایرانی، نشیمنگاه با سنگ توالت تماس پیدا نمی کند نسبت به توالت فرنگی بهداشتی‌تر است. همچنین چون انسان هنگام استفاده از توالت ایرانی به حالت طبیعی روی زمین می‌نشیند، در آینده کمتر به مشکلاتی نظیر بواسیر یا یبوست دچار خواهد شد.

مطالعه کنید
اجاق گاز القایی چیست و چه کاربردی دارد؟

خرید توالت ایرانی طبی

در این مقاله درباره توالت ایرانی طبی و مزایای آن صحبت کردیم. استفاده از توالت طبی ایرانی می تواند تاثیر زیادی در وضعیت جسمی افراد داشته باشد. به همین خاطر خرید این محصول توصیه می شود. شما می توانید توالت ایرانی طبی را از مسترماکان خریداری کنید. هدف ما در مسترماکان ارائه محصولات اصل با قیمت رقابتی است. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناس پشتیبان مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *