بلاگ

تفاوت روشویی کابینت دار و روشویی پایه دار

تفاوت روشویی کابینت دار و روشویی پایه دار

تفاوت روشویی کابینت دار و روشویی پایه دار

روشویی ها در انواع مختلفی موجود هستند که روشویی کابینت دار و روشویی پایه دار نسبت به انواع دیگر طرفداران بیشتری دارند. افراد، گاهی اوقات تفاوت این دو نوع روشویی را به خوبی نمی دانند و به همین خاطر موقع خرید دچار تردید می شوند.
با توجه به همین موضوع در این مقاله به معرفی روشویی کابینت دار و روشویی پایه دار می پردازیم. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

روشویی کابینت دار

روشویی کابینت دار ابتدا به صورت پایه دار و بدون کابینت تولید می‌شد، سپس به مرور زمان و افزایش آپارتمان نشینی فضای سرویس بهداشتی کوچکتر شد و نیاز به فضای بیشتر و کابینت احساس شد و امروزه انواع روشویی کابینتی از نظر جنس، قیمت، طرح و ابعاد در بازار موجود است.
در ابتدا روشویی کابینتی در بیمارستان ها و هتل ها بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت و در مکان های دیگر کاربرد چندانی نداشت؛ اما با گذشت از این نوع کابینت در خانه ها و آپارتمان ها نیز استفاده شد. روشویی های کابینت دار خود انواع مختلفی دارند که در ادامه به صورت مختصر هر کدام از آن ها را توضیح می دهیم.
روشویی کابینتی پایه دار: یکی از فواید این مدل قرار گرفتن کامل آن روی سطح زمین است که می‌تواند وزن زیادی را تحمل کند. به همین دلیل محدودیتی در انتخاب کاسه روشویی وجود ندارد و می‌توان مدل مد نظر را با هر وزنی انتخاب کرد.
روشویی کابینتی دیواری: این مدل از کابینت روشویی فضای کمتری را در سرویس بهداشتی اشغال می‌کند، به همین دلیل برای سرویس‌های بهداشتی کوچک نیز مناسب است. به دلیل حجم کم این مدل جابه‌جایی آن بسیار راحت‌تر از مدل پایه دار است. در دکوراسیون های امروزی این مدل روشویی کاربرد زیادی دارد و می تواند جلوه بسیار خوبی به محیط بدهد.
انواع روشویی کابینتی از نظر جنس نیز به انواع چوبی، فلزی و روشویی کابینتی PVC تقسیم می شوند.

مطالعه کنید
مشکلات رایج توالت ایرانی

روشویی پایه دار

روشویی پایه دار، کلاسیک ترین نوع روشویی‌ است که کاربرد بسیار زیادی هم دارد. این نمونه سرویس‌های بهداشتی برای هر مکانی مناسب و قابل استفاده هستند.
این نوع از روشویی‌ ها، توسط یک پایه به امتداد کف محیط متصل می‌شوند، اما اغلب مردم به اشتباه فکر می کنند که این روشویی توسط پایه پشتیبانی می‌شود، اما این روشویی ها روی دیوار نصب می‌شوند و پایه آن صرفاً جنبه تزیینی دارد.
اگر چه مدتی است که با آمدن انواع روشویی‌های مدرن طرح‌های سنتی مثل استفاده از روشویی‌های پایه دار کمی کم رنگ تر از گذشته شده است، اما با تنوع بالای محصولات و کارایی و قیمت به صرفه، هنوز که هنوزه در بین ایرانی‌ها طرفداران بسیاری دارد.
یکی از مهم ترین مزایای این نوع از روشویی این است که فضای بیشتری برای استفاده دارد و می توان وسایل زیادی را داخل آن گذاشت. از طرف دیگر قیمت این روشویی ها بسیار مقرون به صرفه است. و افراد می‌توانند با هر بودجه‌ای، حتی هزینه‌های کم آن‌ها را تهیه کنند. یکی دیگر از مزایای این روشویی این است که امنیت این روشویی‌ها به دلیل قرارگیری پایه در زیر آن‌ها بیشتر است.

تفاوت روشویی کابینت دار و روشویی پایه دار

تفاوت روشویی کابینت دار و روشویی پایه دار

نکات مهم در خرید روشویی

هنگام خرید روشویی توجه به نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا یک روشویی مناسب را انتخاب کنید.

  • توجه به اندازه روشویی
مطالعه کنید
نکات مهم در نگهداری از اجاق گاز

انواع روشویی با ابعاد و اندازه‌های متفاوت طراحی و تولید می شوند. اگر شما بنا به دلایلی نمی‌توانید از روشویی‌های استاندارد استفاده کنید، می‌توانید روشویی خود را با ابعاد و اندازه دلخواه سفارش دهید. هنگام سفارش به اندازه‌های استاندارد توجه کنید. قابل ذکر است ارتفاع استاندارد روشویی ۸۰ سانتی‌متر است. البته با توجه به این که سفارش روشویی ها می تواند وقت گیر باشد بهتر است که از انواع روشویی های موجود در بازار انتخاب کنید.

  • توجه به فضا

یکی از نکاتی که باید هنگام انتخاب روشویی به آن توجه کنید، انتخاب طرح و سبک است. اگر تمایل دارید سرویس بهداشتی مدرنی داشته باشید، مدلی را انتخاب کنید که سینک آن شیشه‌ای یا سرامیک باشد و یونیت آن از جنس پی‌وی‌سی همراه با سطحی صاف و صیقلی باشد. همچنین برای شکل ظاهری آن طرح‌های ساده و گویا، مانند مربع و مستطیل در نظر بگیرید.

  • توجه به جنس روشویی

هنگام خرید روشویی حتما به جنس آن دقت کنید و سعی کنید روشویی را از جنس مرغوب انتخاب کنید. در صورتی که روشویی از کیفیت خوبی برخوردار نباشد پس از مدتی آسیب خواهد داد و مجبور به تعویض آن خواهید شد. برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که با خرید روشویی ارزان قیمت در هزینه خود صرفه جویی خواهند کرد. اما این در حالی است که باید دقت کرد که همیشه خرید ارزان قیمت به معنای صرفه جویی در هزینه ها نیست. زیرا در صورت نداشتن کیفیت کافی، هزینه تعویض آن می تواند نیازمند پول بیشتری باشد.

مطالعه کنید
کاربرد فلاش تانک چیست

قیمت روشویی کابینت دار و روشویی پایه دار

قیمت روشویی کابینت دار و روشویی پایه دار به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برند روشویی، جنس روشویی، اندازه روشویی، مدل روشویی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت روشویی هستند. اکسسوری و وسایل جانبی همراه روشویی نیز تأثیر به سزایی بر قیمت آن دارند. این اکسسوری ها شامل آینه، پیشخوان، کابینت و شیرآلات همراه روشویی هستند که معمولاً به صورت یک سرویس کامل به فروش می رسند.

تفاوت روشویی کابینت دار و روشویی پایه دار

تفاوت روشویی کابینت دار و روشویی پایه دار

خرید روشویی

در صورتی که قصد خرید انواع روشویی را دارید می توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید. فروشگاه مستر ماکان با هدف فروش به صورت اینترنتی شروع به فعالیت کرده تا بتواند در صنعت ساختمان یکی از پیشگامان باشد که فروش مجازی را در صنعت ساختمان در ایران پایه گذاری کند و در امر خرید بهترین گزینه مورد نظر را به مشتری ارائه دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *