بلاگ

گاز صفحه ای استیل خود را با این روش تمیز کنید

گاز صفحه ای استیل خود را با این روش تمیز کنید

گاز صفحه ای استیل خود را با این روش تمیز کنید

همان طور که می دانید استیل معمولا خیلی زود کثیف می شود و از اثر انگشت گرفته تا لکه چربی و غیره روی آن می ماند. از طرف دیگر تمیز کردن آن با مواد شیمیایی هم می تواند باعث شود که استیل آسیب ببیند و در صورت آسیب دیدن آبکاری استیل، زیبایی آن از بین خواهد رفت و دیگر درست نخواهد شد. ما در این مطلب می خواهیم در مورد روش های تمیز کردن گاز صفحه ای استیل صحبت می کنیم. در ادامه با مستر ماکان همراه باشید.

تمیز کردن گاز استیل با مایع ظرف‌شویی

رایج ترین روش برای تمیز کردن گاز استیل صفحه ای استفاده از آب و مایع ظرفشوی است. برای اینکار شما به مقداری آب گرم نیاز دارید. آب گرم را داخل ظرفی ریخته و به آن چند قطره مایع ظرفشویی اضافه کنید. سپس اسفنج یا اسکاچی را در آن غوطه‌ور کنید و سپس آن را هم‌سو با شیارهای سطح گاز، به‌آرامی حرکت دهید.

مطالعه کنید
چگونه عمر مفید فر گازی را افزایش دهیم

تمیزکردن گاز استیل با پودر شوینده

در صورتی که لکه های روی گاز با استفاده از مایع ظرفشویی از بین نرود. شما می توانید از پودرهای شوینده استفاده کنید. برای اینکار کافی است چند قطره از پودرهای شوینده‌ را به دو یا سه فنجان آب گرم اضافه کنید. سپس اسکاچ نایلونی را در آب کف‌آلود غوطه‌ور کنید و آن را هم‌سو با شیارها روی سطح گاز بکشید. برای اینکه لک آب روی گاز باقی نماند حتما با یک پارچه تمیز آن را خشک کنید.

گاز صفحه ای استیل خود را با این روش تمیز کنید

گاز صفحه ای استیل خود را با این روش تمیز کنید

تمیز کردن گاز استیل با جوش شیرین

از دیرباز یکی از موادی که برای تمیز کردن مورد استفاده قرار می گرفته است جوش شیرین است. شما از جوش شیرین برای تمیز کردن اجاق گاز هم می توانید استفاده کنید. مقدار برابر از جوش‌شیرین و آب را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی خمیرمانند درست شود. کمی از ترکیب را روی اسفنج یا یک پارچه تمیز بریزید و با استفاده از آن، محلول را هم‌سو با شیارهای سطح گاز روی لکه بکشید.
توجه داشته باشید که از اسکاچ های زبر برای تمیز کردن سطح گاز استفاده نکنید، زیرا باعث خواهد شد تا روی گاز خط و خش بیافتد.

مطالعه کنید
رادیاتور پنلی بهتر است یا پره ای؟

تمیز کردن گاز استیل با سرکه

یکی دیگر از مواد خانگی که می تواند برای تمیز کردن گاز صفحه ای استفاده شود، سرکه است. سرکه قدرت پاک کنندگی خوبی دارد و می تواند لکه های روی گاز را از بین ببرد. سرکه را در بطری اسپری بریزید و سطح گاز را کاملا به آن آغشته کنید. با پارچه‌ای نرم یا اسفنج، هم‌سو با شیارها روی سطح گاز بکشید و سرکه را پاک کنید. پارچهٔ نرمی را به اندکی روغن آشپزی آغشته کنید و هم‌سو با شیارها روی سطح گاز بکشید. با این روش تقریبا هر لکه‌ای به‌سرعت از روی گاز استیل شما پاک می‌شود.

برق انداختن گاز صفحه ای با روغن بچه

مقداری مایع ظرفشویی را روی پارچه یا اسنفنج نرم بریزید، سپس آن را به آب آغشته کنید. سپس پارچه خیس را در امتداد خطوط استیل پارچه را کشیده و تمیز کنید. در صورتی که هنوز لکه ای روی صفحه استیل باقی مانده است دستمال را در همان راستا چندین بار بکشید. بعد از آن که موفق شدید سطح استیل گاز صفحه ای را کاملا تمیز کنید با یک دستمال خشک شروع به خشک کردن کنید.
بعد از این مرحله در حد تنها دو قطره روغن بچه روی پارچه تمیز دوم بریزید. مشابه مرحله تمیز کردن، در راستای خطوط استیل شروع به کشیدن دستمال کنید. این نوع پولیش دادن خیلی استیل شما را براق خواهد نمود.

گاز صفحه ای استیل خود را با این روش تمیز کنید

گاز صفحه ای استیل خود را با این روش تمیز کنید

نکات ایمنی که باید در ارتباط با تمیز کردن گاز استیل بدانید

۱- پیش از تمیز کردن گاز استیل، منتظر بمانید تا کاملا خنک شود. زیرا در غیر این صورت ممکن است که هنگام تمیز کردن دچار سوختگی شوید.
۲- به هیچ عنوان از ترکیباتی با خاصیت سایندگی استفاده نکنید. زیرا این مواد می توانند می‌توانند باعث زنگ‌زدگی و خوردگی سطح گاز شوند.
۳- برای تمیز کردن گاز استیل از سیم ظرف‌شویی یا برس‌های سیمی استفاده نکنید. بهترین گزینه استفاده از پارچه های نرم و میکروفایبر است.

مطالعه کنید
تأثیر رنگ شیرآلات بهداشتی در طراحی داخلی