بلاگ

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی و مبله مدرن

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی و مبله مدرن

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی و مبله مدرن

آشپزخانه ها سال ها قبل از این، دکوراسیون نسبتا ساده ای داشتند. اما امروزه پیشرفت چشم گیری هم در زمینه دکوراسیون آشپزخانه و هم لوازم خانگی مورد استفاده در آشپزخانه خواهیم بود.
یکی از لوازم ضروری که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، اجاق گاز است. اجاق گاز یکی از وسایل کاربردی آشپزخانه است که وجود آن برای هر آشپزخانه ای ضروری می باشد. فرقی نمی کند که آشپزخانه شما بزرگ باشد یا کوچک، در هر صورت شما نیاز به یک اجاق گاز خواهید داشت
اجاق گازهای قدیمی در طرح و مدل بسیار محدود بودند و اکثرا به صورت ایستاده و مستطیل شکل بودند. اما کافی است امروزه سری به فروشگاه های لوازم خانگی بزنید تا متوجه شوید که طرح های اجاق گازها چقدر متفاوت شده اند.
همین موضوع انتخاب اجاق گاز را کمی سخت کرده است. با توجه به همین موضوع در این مقاله در مورد خرید اجاق گاز رومیزی و مبله مدرن با شما صحبت خواهیم کرد. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی و مبله مدرن

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی و مبله مدرن

خرید اجاق گاز مبله مدرن

اجاق گاز مبله در واقع همان مدل های قدیمی اجاق گاز است که در حال حاضر کمتر از آن استفاده می شود. این نوع از اجاق گازها بیشتر از جنس تمام استیل، برخی لعابی و برخی دیگر دارای رویه استیل و بدنه لعابی هستند.
اجاق گازهای مبله در دو نوع فردار و بدون فر هستند. قسمت فر اجاق گازهای بدون فر بیشتر به عنوان کابینت استفاده می شود. با توجه به اینکه اجاق گازهای مبله حجم زیادی را اشغال می کنند و امروزه آشپزخانه ها کوچک شده است استفاده از این نوع اجاق گازها چندان رایج نیست.
اجاق گاز ایستاده معمولا ۴ و ۵ شعله است و در مدل های مختلفی در بازار موجود است. البته نباید از توجه به این نکته غافل شد که طراحی این اجاق گازها هم پیشرفت زیادی کرده است و شما می توانید مطابق با سلیقه خود از بین آن ها انتخاب کنید.

مطالعه کنید
فلاش تانک چیست

خرید اجاق گاز رومیزی مدرن

همان طور که گفتیم اجاق گاز مبله فضای زیادی را اشغال می کند و به همین دلیل استفاده از اجاق گاز رومیزی در حال حاضر طرفداران بیشتری دارد. این نوع از اجاق گازها در حال حاضر در جنس های زیر موجود هستند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند:
• اجاق گاز رومیزی شیشه ای: یکی از اجاق گازهای مدرن، اجاق گاز شیشه ای است. در مورد این اجاق گازها این تصور اشتباه وجود دارد که در مقابل حرارت زیاد شکسته خواهند شد. اما این در حالی است که شیشه به کار رفته در این نوع از اجاق گازها، از شیشه های نشکن انتخاب می شود که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. یکی از مهم ترین مزیت های اجاق گازهای شیشه ای این است که ظاهری بسیاز زیبا و لوکسی دارند که با هر دکوری همخوانی دارد.
• تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای بسیار راحت است و با یک دستمال تمیز می توان آن را تمیز کرد. البته برای این کار جرم گیرهای مخصوص وجود دارد که از آن ها برای لکه های سخت تر می توان استفاده کرد. اجاق گاز های شیشه ای در دو رنگ اجاق گاز شیشه ای سفید و مشکی در بازار موجود می باشد.
• اجاق گاز رومیزی استیل: استیل نسبت به سایر جنس ها دوام و مقاومت زیادی دارد و از لحاظ تمیز کردن با توجه به اینکه معمولا گرد و خاک و لکه های غذا را کمتر نشان می دهد دیگر نیازی به تمیزکاری روزانه ندارد.
البته تمیز کردن این نوع از اجاق گازهای رومیزی هم سخت نیست و با یک دستمال نرم می توان لکه های روی آن را پاک کرد. این نوع از اجاق گازها در مدل های مختلف موجود هستند و متناسب با سبک آشپزخانه می توان از بین آن ها انتخاب کرد.
• اجاق گاز رومیزی سرامیکی: یکی دیگر از انواع اجاق گازهای رومیزی مدرن، اجاق گاز رومیزی سرامیکی است. گاز صفحه‌ای سرامیکی از یک لایه شیشۀ سرامیکی تولید می‌شود که در زیر آن سیم‌پیچ‌های فلزی قرار دارند. جرقۀ این دسته از گازها به‌صورت الکتریکی است و پس از جرقه‌زدن، گرما تولید می‌شود. این حرارت تولید‌شده به صفحۀ سرامیکی منتقل می‌شود. بعد از مدتی، صفحۀ سرامیک نیز گرم می‌شود. نشانۀ گرم‌شدن صفحۀ سرامیکی، قرمزشدن رنگ آن است. به این ترتیب، کار پخت‌و‌پز به‌وسیلۀ این اجاق‌ها انجام می‌شود.
موقع خرید اجاق گاز رومیزی و مبله به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
یکی از نکات مهمی که هنگام خرید اجاق گاز باید به آن توجه کرد، ابعاد فضایی که قرار است اجاق گاز در آن نصب شود. همچنین شما باید انتخاب کنید که می خواهید اجاق گاز مبله بخرید یا اجاق گاز رومیزی. بهتر است قبل از خرید در مورد مزایا و معایب هر کدام تحقیق کنید و مدل های مختلف را بررسی کنید.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن دقت کنید قیمت اجاق گاز است. قیمت اجاق گاز به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در حالت کلی اجاق گاز های مبله فردار قیمتی به مراتب بالاتر از اجاق گاز رومیزی دارند. البته برخی از اجاق گازهای رومیزی لوکس قیمت بیشتری حتی نسبت به مدل های مبله دارند.
در نهایت به نوع برندی که انتخاب می کنید، توجه داشته باشید. در حال حاضر برندهای ایرانی بسیار زیادی وجود دارند که محصولات بسیار باکیفیتی تولید می کنند.

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی و مبله مدرن

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی و مبله مدرن

خرید اجاق گاز رومیزی و مبله مدرن

برای خرید انواع اجاق گاز رومیزی و مبله مدرن می توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید. هدف ما ارائه محصولات با کیفیت و اصل است. ارسال سریع و تحویل در درب منزل تنها بخشی از مزایای خرید از مسترماکان است. شما همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر می توانید با بخش پشتیبانی در ارتباط باشید.

مطالعه کنید
تفاوت هود صنعتی با هود خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *