بلاگ

راهنمای خرید هود مدرن برای آشپزخانه های جدید

راهنمای خرید هود مدرن برای آشپزخانه های جدید

راهنمای خرید هود مدرن برای آشپزخانه های جدید

یکی از لوازم خانگی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد هود است. هودها نه تنها کارایی بسیار زیادی دارند بلکه از لحاظ ظاهری و زیبایی نیز تاثیر بسیار زیادی بروی دکوراسیون خواهد گذاشت.
هودها در مدل های مختلفی موجود هستند و مدل هود آشپزخانه به قدری می تواند زیبا و شکیل باشد که به نقطه کانونی دکوراسیون نیز تبدیل شود. به همین دلیل است که انتخاب هود بسیار مهم است و انتخاب هوشمندانه آن می تواند تاثیر زیادی در زیبایی آشپزخانه شما داشته باشد.
حتی امروزه بیشتر صاحبخانه هایی که می خواهند آشپزخانه ی خود را بازسازی کنند، هــود جدیدی نیز به آشپزخانه ی خود اضافه می کنند. هودها انواع مختلفی دارند و آشنایی با انواع آن ها می تواند به شما در انتخاب یک هود مدرن کمک کند.
در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

انواع هود

هودها انواع مختلفی دارند و می توانند به دسته های مختلفی تقسیم شوند. اما در حالت کلی هودها را می توان به انواع زیر تقسیم کرد:
هود شومینه ای: هودهای شومینه ای روی دیوار نصب می شوند و همان طور که از اسمشان مشخص است شبیه شومینه هستند و حالت قیف شکل دارند. این نوع از هودها بسیار رایج هستند و معمولا از جنس استیل یا شیشه هستند و یا ترکیبی از هر دو.
هود مورب: یکی دیگر از انواع جدید هود، هود مورب است. این هودها نسبت به هودهای شومینه ای مدرن تر هستند و جلوه زیبایی به آشپزخانه می دهند. هود های مورب با زاویه ۴۵ درجه به دیوار نصب می شوند و فیلتر آنها در معرض دید نیست. نام دیگر هودهای مورب، هودهای شیب دار است.
هود جزیره: هود جزیره از لحاظ ظاهر بسیار شبیه به هود شومینه ای است. فقط این تفاوت را دارد که روی دیوار نصب نمی شود و روی سقف قرار می گیرد. این نوع از هود بهترین گزینه برای آشپزخانه هایی هست که امکان نصب هود روی دیوار وجود ندارد.
هود تلسکوپی: یکی دیگر از انواع هود مدرن، هود تلسکوپی است. این نوع از هودها در طراحی کاملا منحصر به فرد و خاص استفاده می شوند و در آشپزخانه های امروزی کاربرد زیادی دارند. برای آشپزخانه هایی که از قبل فضای لازم برای هود تعبیه نشده است، می توانند بهترین گزینه باشند. این هود برخلاف سایر مدل ها در کنار اجاق گاز نصب می شود. یکی از مهم ترین مزایای هودی تلسکوپی این است که زیبایی بسیار خاصی دارند اما باید در نظر داشته باشید که از نظر قیمتی ممکن است کمی گران باشند.

راهنمای خرید هود مدرن برای آشپزخانه های جدید

راهنمای خرید هود مدرن برای آشپزخانه های جدید

نکات مهمی که باید در خرید هود مدرن به آن توجه کرد

هرچند خرید هود با ظاهری جدید و مدرن بسیار حائز اهمیت است اما نمی تواند تنها معیار خرید باشد. یکی از مهم ترین مواردی که باید هنگام خرید هود در نظر داشت، بررسی نوع کارکرد هود آشپزخانه است. سایر موارد مهمی که باید هنگام خرید هود مدرن در نظر گرفته شود عبارتند از:
• جنس هود آشپزخانه
• ابعاد هود آشپزخانه
• قدرت هود آشپزخانه
• میزان سر و صدای دستگاه
• بررسی سهولت نصب هود آشپزخانه
• قیمت هود آشپزخانه
• بررسی گارانتی دستگاه
• بررسی فناوری ها و امکانات هود آشپزخانه

مطالعه کنید
قیمت اجاق گاز سارگاتی به چه فاکتور‌هایی بستگی دارد

ابعاد هود مدرن برای آشپزخانه

اندازه بزرگتر می تواند فضای بیشتری از بالای اجاق گاز شما را در بر گرفته و در نتیجه کارایی بهتری نیز برای شما رقم بزند. البته باید به فضای لازم برای نصب دستگاه نیز دقت کنید که مبادا هود با اندازه خیلی بزرگ و نامناسب برای فضای لازم تهیه کرده باشید. البته اگر در آشپزخانه شما قرار نیست زیاد پخت و پز انجام شود می توانید به سراغ هودهای کوچکتر بروید که قدرت مکش پایین تری هم دارند و قیمت آن ها نیز مناسب تر است. ما توصیه می کنیم حتما از فروشنده در این مورد راهنمایی بخواهید تا بتوانید در نهایت یک هود مدرن با اندازه مناسب انتخاب کنید.

هود توکار یا هود روکار

هود های توکار نسل جدید از هود مدرن هستند که برای آشپزخانه های کوچک کاربرد دارند. هودهای توکار قابلیت چربی زدایی و نظافت آسان تر و سریع تری نسبت به مدل‌های روکار دارند. به لحاظ قدرت نیز در انواع تک موتوره و دو موتوره تولید می شوند. البته باید بگوییم که تفاوت زیادی بین هودهای توکار و روکار وجود ندارد و این تنها بستگی به سلیقه و سبک دکوراسیون آشپزخانه شما دارد که کدام مدل را انتخاب کنید.

راهنمای خرید هود مدرن برای آشپزخانه های جدید

راهنمای خرید هود مدرن برای آشپزخانه های جدید

هود آشپزخانه مدرن را از کجا بخریم؟

برای خرید هود حتما باید سراغ فروشگاه های معتبر و شناخته شده بروید که کالای اصل به فروش می رسانند. همچنین خرید از برندهای معتبر می تواند کیفیت و کارایی لازم را برای شما به ارمغان بیاورد. حتما در زمان خرید به خدمات پس از فروش دستگاه دقت داشته باشید و از فروشنده در این باره سوال کنید.
در سال های اخیر برخی از فروشگاه ها که مجوزهای لازم را ندارند اقدام به فروش محصولات بدون گارنتی می کنند. این محصولات شاید قیمت پایین تری داشته باشند اما باید توجه داشته باشید که ممکن است جنس اصل نباشند و بعد از نصب آن متوجه شوید که هود داری ایراد است.
برای خرید انواع هود مدرن می توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید. ما جدیدترین هودها را از بهترین برندها برای شما موجود کرده ایم. فروشگاه مستر ماکان با هدف فروش به صورت اینترنتی شروع به فعالیت کرده تا بتواند در صنعت ساختمان یکی از پیشگامان باشد که فروش مجازی را در صنعت ساختمان در ایران پایه گذاری کند و در امر خرید بهترین گزینه مورد نظر را به مشتری ارائه دهد

مطالعه کنید
تفاوت هود میکروبی و هود شیمیایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *