بلاگ

روش های تمیز کردن سرویس بهداشتی

روش های تمیز کردن سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از مکان‌هایی است که انسان در طول روز چندین بار از آن استفاده می‌کند و در صورتی که تمیز نباشد احتمال انتقال بسیاری از بیماری‌ها وجود دارد. به همین دلیل تمیز کردن سرویس بهداشتی بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله به معرفی برخی روش ‌های تمیز کردن سرویس بهداشتی می‌پردازیم. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

 

تمیز کردن سنگ توالت سرویس بهداشتی

سنگ توالت فرنگی یکی از بخش‌هایی است که در معرض انواع میکروب قرار دارد و بسیار کثیف می‌شود. بنابراین بهتر است سنگ توالت همیشه تمیز باشد تا موجب بیماری‌های پوستی و عفونی در انسان نشود. روش‌های مختلفی برای تمیز کردن سنگ توالت وجود دارد که عبارتند از:

روش های تمیز کردن سرویس بهداشتی

روش های تمیز کردن سرویس بهداشتی

شستشو با محلول‌های خانگی

تمیز کردن سنگ توالت سرویس بهداشتی با استفاده از محلول‌های خانگی یک راهکار کم هزینه و مفید است که باعث تمیزی و از بین رفتن میکروب‌های سرویس بهداشتی می‌شود. یک محلول‌های خانگی برای تمیز کردن سنگ توالت، ترکیب سرکه، آب و مقداری جوش شیرینی است که علاوه بر درخشندگی، باعث ضد عفونی شدن فضای سرویس بهداشتی می‌شود. همچنین موادی مانند آب نارنج و نوشابه به دلیل خاصیت اسیدی که دارند، موجب سفیدی، درخشندگی و تمیزی سنگ توالت می‌شوند. برای تمیز کردن سنگ توالت با هر یک از این محلول‌ها، ابتدا تمام سنگ توالت را به این مواد آغشته کنید و سپس با استفاده از فرچه مخصوص دستشویی تمام بخش‌های سنگ توالت را تمیز کنید و با آب بشویید.

مطالعه کنید
قطعات اجاق گاز

شستشو با مواد شوینده آماده

روش دیگر برای شستشوی سنگ توالت، استفاده از مواد شوینده آماده است. برای شستشوی سنگ توالت با مواد شوینده آماده ابتدا سطح سنگ را خشک کرده و سپس با استفاده از فرچه و ماده شوینده تمام بخش سنگ توالت را تمیز کنید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه بار دیگر با استفاده از فرچه و آب سنگ توالت را بشویید.

 

تمیز کردن شیشه‌ها و آینه سرویس بهداشتی

در بیشتر سرویس بهداشتی‌های ایرانی بخشی از در و پنجره از شیشه ساخته می‌شود. همچنین در بعضی از خانه‌ها برای جداسازی فضای دوش از سرویس بهداشتی از حمام شیشه‌ای استفاده می‌کنند. آینه‌ها و شیشه در اثر برخورد با قطرات آب، اثر دست و گردوغبار لکه می‌شوند و نیاز به تمیز شدن دارند. برای تمیز کردن بخش‌های شیشه‌ای می‌توان از صابون، خمیر ریش، محلول‌های خانگی و مواد پاک کننده شیشه که به صورت آماده در باز وجود دارد، استفاده کرد. اگر قصد دارید از خمیر ریش یا صابون برای تمیز کردن شیشه و آینه استفاده کنید، ابتدا آینه را خشک کنید و سپس مقداری از صابون یا خمیر ریش را به سطح آن بمالید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه با استفاده از آب سطح کار را بشویید. استفاده از این دو ماده روی شیشه و آینه علاوه بر تمیزی آن، از بخار گرفتگی شیشه در هنگام استفاده از آب گرم جلوگیری می‌کند.

روش های تمیز کردن سرویس بهداشتی

روش های تمیز کردن سرویس بهداشتی

تمیز کردن بخش‌های فلزی و آلومینیومی سرویس بهداشتی

یکی از بخش‌هایی که در سرویس بهداشتی نیاز به تمیز شدن دارد، سطوح فلزی و آلومینیومی است که در اثر برخورد آب و اثر انگشت لکه می‌شود. شیرآلات، درب‌ها و دستگیره‌ها از بخش‌های آلومینیومی سرویس بهداشتی هستند که برای تمیز کردن آن‌ها می‌توان از مواد شیمیایی و طبیعی استفاده کرد. برای تمیز کردن سطوح فلزی می‌توان از مواد طبیعی مانند لیمو یا آب نارنج که خاصیت اسیدی دارند استفاده کرد. برای این کار ابتدا سطح فلزات را به لیمو آغشته کنید و بعد از  ۲۰ دقیقه با استفاده از آب یا دستمال مرطوب کل سطح را تمیز کنید.

مطالعه کنید
رادیاتور بهتر است یا گرمایش از کف؟

 

تمیز کردن سرامیک سرویس بهداشتی

سرامیک سرویس بهداشتی یکی از بخش‌های مهم سرویس بهداشتی است که در اثر رفت‌وآمد زیاد، به سرعت کثیف می‌شود و نیاز به مراقبت و تمیز کردن روزانه دارد. بهترین مواد برای تمیز کردن سرامیک سرویس بهداشتی، استفاده از آب نارنج یا آبلیمو است که به دلیل خاصیت سفیدکنندگی، موجب تمیزی و درخشندگی سرامیک می‌شود. برای تمیز کردن سرامیک با آب نارنج ابتدا سطح کار را با آب نارنج تمیز کنید و بعد از ۳۰ دقیقه تمام سطح سرامیک را با آب بشویید. برای تمیزی بیشتر می‌توانید از تی یا فرچه برای از بین بردن جرم سرامیک استفاده کنید.

روش های تمیز کردن سرویس بهداشتی

روش های تمیز کردن سرویس بهداشتی

از بین بردن گردوغبار سرویس بهداشتی

یکی از عواملی موجب کثیفی سرویس بهداشتی می‌شود، گردوغبار است که با توجه به محیط سرویس بهداشتی این گردوغبار کم یا زیاد است. روش‌های مختلفی برای از بین بردن گردوغبار وجود دارد که یکی از این روش‌ها، از بین بردن گردوغبار با استفاده از مواد پاک کننده آماده است. برای تمیز کردن گردوغبار ابتدا سطح کار را با استفاده از مواد پاک کننده از گردوخاک پاک کنید و سپس با استفاده از دستمال میکروفایبر سرویس بهداشتی را تمیز کنید. برای تمیز کردن سقف و گوشه‌های سرویس بهداشتی می‌توانید از جارو‌های بلندی که مخصوص تمیز کردن مکان‌های بلند هستند، استفاده کنید. همچنین کسانی که تمایلی به استفاده از مواد پاک‌کننده آماده ندارند، می‌توانند از آب برای از بین بردن گردوغبار سرویس بهداشتی استفاده کنند.

مطالعه کنید
فاصله شما تا یک حمام رویایی

 

سخن پایانی

در این مقاله روش‌های تمیز کردن سرویس بهداشتی را به شما معرفی کردیم. یک نکته بسیار مهم که باید هنگام تمیز کردن سرویس بهداشتی به آن توجه داشت این است که در صورتی که دچار مشکلات تنفسی هستید از مواد شوینده غلیظ استفاده نکنید زیرا می‌تواند تنگی نفس شود. از طرف دیگر از ترکیب کردن چند ماده شوینده با یکدیگر اجتناب کنید. زیرا ممکن است ترکیب چند ماده شوینده با یکدیگر منجر به خسارات جبران‌ناپذیری شود و حتی در مواردی منجر به مرگ شود. شما برای تمیز کردن سرویس بهداشتی خود از روشی استفاده می‌کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با مسترماکان فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *