بلاگ

سینک ظرفشویی دوقلو

سینک ظرفشویی دوقلو

سینک ظرفشویی یکی از مهم‌ترین اجزای آشپزخانه و مکانی برای شست و شوی انواع ظروف، سبزیجات و میوه جات است. سینک‌ها از نظر تعداد لگن، طرح، متریال و … انواع مختلفی دارند که سینک ظرفشویی دوقلو یا دو لگنه رایج‌ترین نوع آنها است که در آشپزخانه‌های منازل و حتی آشپزخانه‌های صنعتی کاربرد دارد. این نوع سینک‌ها از نظر سبک و طراحی و همچنین جنس بدنه در انواع مختلف تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند. در ادامه مطلب در خصوص انواع این سینک‌ها و پارامترهای مؤثر بر قیمت آنها بیشتر بحث می‌شود. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

 

انواع سینک ظرفشویی دوقلو از نظر نحوه نصب

سینک ظرفشویی دوقلو از نظر نحوه اتصال به کانتر یا پیشخوان به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود که مهم‌ترین انواع آن عبارتند از:

سینک ظرفشویی توکار

این نوع سینک در آشپزخانه‌های مدرن طرفداران بسیار زیادی دارد. لبه‌های سینک در این سبک به وسیله گیره‌هایی به قسمت انتهایی و از داخل کانتر نصب می‌شود و لبه‌های سینک دیگر قابل مشاهده نیستند. بین لبه‌های کانتر و سینک حداقل چند سانتی متر فاصله ایجاد شده است. این سینک‌ها نسبت به سینک‌های دیگر گران‌تر هستند. کانترهایی که برای نصب این سینک‌ها انتخاب می‌شوند باید حتماً در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی داشته باشند.

مطالعه کنید
افزایش طول عمر آبگرمکن

سینک ظرفشویی روکار

این نوع سینک به گونه‌ای نصب می‌شود که دور تا دور لبه‌های سینک قابل مشاهده باشد؛ در واقع سینک در این روش نصب، روی کانتر قرار می‌گیرد. نصب و تعویض این مدل سینک نسبت به مدل توکار آسان‌تر است و وقت کمتری می‌گیرد. در مرز بین پیشخوان و سینک لبه‌ها مشاهده می‌شوند که همین امر باعث شده است نسبت به سینک‌های توکار سخت‌تر تمیز شود. با ایجاد حفره در داخل کابینت می‌توان این سینک را نصب کرد.

سینک ظرفشویی دوقلو

سینک ظرفشویی دوقلو

سینک ظرفشویی دوقلو پیشخوان

مدل پیشخوان یکی از جدیدترین مدل‌ها است که با استقبال زیادی مواجه شده است؛ این نوع سینک به سینک‌های روستایی و آپرون نیز معروف هستند و عمق زیادی دارند؛ در نتیجه بهترین نوع سینک برای خانواده‌های پر رفت و آمد است. در این سینک، قسمت لگن از قسمت کانتر حداقل چند سانتی متر جلوتر آمده است و به صورت توکار باید نصب شود. این سینک در دکوراسیون داخلی آشپزخانه بسیار تأثیرگذار است.

سینک ظرفشویی دوقلو

سینک ظرفشویی دوقلو

انواع سینک ظرفشویی دوقلو از نظر جنس

سینک ظرفشویی دوقلو از نظر جنس به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

مطالعه کنید
راهنمای خرید روشویی سنگی

سینک ظرفشویی استیل

اکثر سینک‌های ظرفشویی خصوصاً سینک‌های مورد استفاده در آشپزخانه‌های صنعتی از جنس استنلس‌استیل یا فولاد ضد زنگ هستند. ورق‌های استیل به کار برده شده در ساختار این سینک‌ها جزو استیل‌های ۳۰۴ یا ۳۱۶ هستند. استیل ۳۱۶ نسبت به ۳۰۴ قیمت بالاتر و درصد خلوص بیشتری دارد و برای سینک‌های بیمارستان‌ها و سینک‌های صنعتی بیشتر استفاده می‌شود. وجود عناصر نیکل و کروم در سینک ظرفشویی استیل باعث شده است تا سینک براقیت زیادی داشته باشد. ارزان بودن و در عین حال استحکام و دوام بالا از مزیت‌های سینک استیل است.

سینک ظرفشویی دوقلو کامپوزیت

سینک ظرفشویی کامپوزیت از ترکیب چند ماده پلیمر، کوارتز، سنگ گرانیت و رزین تولید می‌شود. به این نوع سینک گرانیتی نیز می‌گویند. مقاومت در برابر زنگ زدگی و خراش خوردگی، تنوع بالا در طرح و رنگ، مستحکم بودن و ضد لکه بودن از مزیت‌های این سینک است.

سینک ظرفشویی سنگی

با استفاده از سنگ‌های طبیعی مانند مرمر یا سنگ‌های مصنوعی مانند کورین که از ترکیب رزین، پلیمر و رنگ‌دانه‌های صنعتی تولید می‌شود؛ سینک ظرفشویی دوقلو با دوام و زیبا تولید می‌شود. این سینک‌ها حالتی لاکچری به دکوراسیون آشپزخانه می‌دهند. مقاومت بالا در برابر انواع آلودگی، آنتی باکتریال بودن، استحکام بالا حتی در برابر خراش، تنوع رنگی و گران بودن از ویژگی‌های این سینک است.

مطالعه کنید
مشخصات یک هود مخفی خوب چیست

سینک ظرفشویی سرامیکی

سینک ظرفشویی دوقلو سرامیکی از سنگ‌های سرامیکی با پوشش لعاب سفال تولید می‌شوند. شفافیت، زیبایی و درخشندگی این سینک‌ها باعث استقبال خریداران از آنها شده است. این سینک‌ها به راحتی تمیز می‌شوند. مقاومت این سینک‌ها در حد مطلوب است اما از سینک‌های فلزی مانند استیل و چدن کمتر است.

سینک ظرفشویی دوقلو

سینک ظرفشویی دوقلو

نتیجه گیری

سینک ظرفشویی دوقلو از نظر جنس و مدل در انواع مختلفی تولید می‌شود. سینک‌های استیل، گرانیتی، چدنی، شیشه‌ای، سنگی، کورین، مسی، سرامیکی و کامپوزیت نمونه‌ای از انواع سینک‌ها از نظر جنس است. قیمت سینک ظرفشویی با توجه به عوامل مختلفی از جمله نوع متریال به کار رفته شده در ساختار آنها، کیفیت و خلوص متریال، برند و کشور تولید کننده، تعداد لگن، عمق لگن، نحوه نصب، سبک و مدل، ضخامت ورقه‌های به کار رفته شده در آنها، میزان دوام و مقاومت متریال در برابر رطوبت، زنگ زدگی، ضربه و خراش قیمت گذاری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *