بلاگ

قبل از خرید هود مخفی بخوانید

قبل از خرید هود مخفی بخوانید

هود وسیله‌ای است که باعث از بین رفتن چربی و بوی غذا در آشپزخانه می‌شود. امروزه به دلیل کوچک بودن فضای آشپزخانه، تولید کنندگان، نمونه‌ای از هود را تولید کرده‌اند که با قرار گرفتن درون کابینت، فضای کمی را اشغال می‌کند. هود مخفی قابل نصب در تمام آشپزخانه‌هایی است که کابینت آن فضای کافی برای نصب هود را دارد. هود مخفی مانع از شلوغی فضای آشپزخانه شده و به دلیل قرار گرفتن درون کابینت، کمتر در معرض آلودگی و چربی قرار دارد. در این مقاله مسترماکان به بررسی نکات مهمی می‌پردازد که قبل از خرید هود مخفی باید بخوانید. در ادامه با ما همراه باشید.

 

نحوه نصب هود مخفی

بهترین مکان برای نصب هود مخفی، فضای بالای اجاق گاز است. نصب هود مخفی بالای اجاق گاز، موجب عملکرد بهتر هود می‌شود. برای نصب باید ابتدا ابعاد هود اندازه گیری شود و سپس متناسب با ابعاد آن، کابینتی برای قرارگیری هود ساخته شود. تمام بخش‌های هود مخفی درون کابینت پنهان می‌شوند، بنابراین برای نصب هود مخفی به کابینتی با فضای خالی برای نصب تمام اجزای هود نیاز است. برای نصب هود مخفی بهتر است از متخصصان ماهر در این حرفه استفاده شود تا هود به درستی درون کابینت فیکس شود. معمولاً فاصله استاندارد نصب هود تا گاز حدود ۸۰ سانتی متر است که در حین نصب باید رعایت شود.

مطالعه کنید
بهترین توالت برای دستشویی های کوچک

 

ابعاد هود مخفی

به طور کلی هودهای مخفی در سایزهای ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ سانتی متر تولید می‌شوند که این سایز بندی در هودهای خارجی و ایرانی متفاوت است. در هود مخفی مدل ایرانی، ابعادی برای کابینت در نظر گرفته نمی‌شود و کابینتی که قرار است هود درون آن قرار بگیرد، حداقل ۵ تا ۶ سانتی متر باید از اندازه اصلی هود بزرگ‌تر باشد. اما در هود مخفی خارجی، ابعاد کابینت در نظر گرفته شده است و نیازی به ساخت کابینت با ابعاد بزرگ‌تر از هود نیست.

 

مزایای استفاده از هود مخفی

مهم‌ترین مزیت هود مخفی این است که به دلیل قرار گرفتن در درون کابینت، فضای کمی را اشغال می‌کنند و نسبت به هودهای دیگر صدای کمتری دارد. سایر مزایای استفاده از هود مخفی عبارتند از:

  • هودهای مخفی حتما باید بالای اجاق گاز نصب شوند. این ویژگی موجب عملکرد بهتر هود مخفی در آشپزخانه می‌شود.
  • بیشتر مدل‌های هود مخفی فیلتر زغالی دارند که باعث جذب ذرات گردوغبار در آشپزخانه می‌شود.
  • در سیستم هود مخفی از ترموگارد که یک محافظ حرارتی است، استفاده شده تا در صورت روشن ماندن طولانی، به طور اتوماتیک خاموش شود.
  • امروزه بیشتر هودهای مخفی از سنسورهایی تعبیه شده‌اند که به صورت اتوماتیک باعث جذب بخار و دود می‌شوند.
قبل از خرید هود مخفی بخوانید

قبل از خرید هود مخفی بخوانید

نکات مهم در هنگام خرید هود مخفی

با توجه به اینکه هود مخفی به تازگی وارد ایران شده است، بسیاری از مردم اطلاعات کافی در زمینه خرید هود مخفی برای آشپزخانه را ندارند و نمی‌توانند راهنمای مناسبی برای خرید آن باشند؛ بنابراین توجه به نکات زیر در هنگام خرید به کسانی که قصد خرید هود مخفی را دارند، کمک می‌کند تا بتوانند هود مناسبی را برای آشپزخانه خود خریداری کنند.

  • بهتر است هودی برای آشپزخانه خریداری شود که ابعاد آن با سایز اجاق گاز هماهنگ باشد. هودی که ابعاد آن از اجاق گاز کوچک‌تر باشد، قدرت کافی برای مکش چربی و بوی غذا ندارد و نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد.
  • در هود مخفی خارجی، حدود ۵ تا ۶ سانتی برای سایز کابینت در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین اگر گفته شود سایز هود ۸۵ سانتی متر است، منظور سایز کابینتی است که هود در آن نصب می‌شود و سایز هود مخفی ۸۰ سانتی متر است.
  • اگر فضای آشپزخانه کوچک است، بهتر است هودی خریداری شود که در حین استفاده صدای بسیاری کمی دارد تا موجب اذیت اعضای خانواده نشود.
  • برای خرید هود به برند‌های معتبر و ضمانت‌دار مراجعه شود تا در صورت خرابی، بتوان آن را تعمیر یا تعویض کرد.
مطالعه کنید
انتخاب روشویی

 

قیمت هود مخفی

هود مخفی در مقایسه با هود‌های معمولی به دلیل امکانات و ویژگی‌هایی که دارد، از قیمت بالاتری برخوردار است. عواملی مانند سایز، جنس، نوع برند، شکل ظاهری، ضمانت نامه، قدرت مکش و ویژگی‌هایی مانند صدای کم، سنسور دود، فیلتر زغالی و … در قیمت هود مخفی موثر هستند.

 

سخن پایانی

هود مخفی یکی از انواع جدید هود است که در ایران نیز طرف‌داران زیادی دارد. در این مقاله در مورد نصب هود مخفی، مزایای هود مخفی و فاکتورهای مؤثر در قیمت هود مخفی صحبت کردیم. در صورتی که سؤالات دیگری در ارتباط با هود مخفی دارید با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *