بلاگ

محل نصب هود جزیره ای

محل نصب هود جزیره ای

محل نصب هود جزیره ای

آشپزخانه های جزیره یکی از محبوب ترین مدل های طراحی مدرن هستند. آنها فضای بیشتری را به آشپزخانه ها اضافه کرده و در عین حال نقاط تجمع اصولی را در اشپزخانه ایجاد می کنند. به عبارتی افراد خانه می توانند بدون ازدحام به دور اجاق گاز یا فرد آشپز در آشپزخانه رفت و آمد کنند. نصب هود جزیره ای آشپزخانه شاید برای برخی از افراد کمی سخت باشد؛ به همین دلیل در این مقاله شما عزیزان را با محل نصب هود جزیره ای آشنا می کنیم.

هود جزیره ای در کجای آشپزخانه نصب می شود؟

محل نصب هود جزیره ای در بالای اجاق هایی هست که در جزایر آشپزخانه تعبیه شده اند. به جای اینکه اجاق گاز و هود خود را روی کابینت یا بین کابینت ها قرار دهید، می توانید در جزیره آشپزخانه خود آشپزی کنید و نگران دود نباشید. هود جزیره ای معمولاً روی سقف دقیقاً بالای اجاق گاز نصب می شوند.
هود جزیره ای برای استفاده در یک آشپزخانه بزرگ و اپن مناسب است. این نوع هود را در سقف، بالای جزیره پخت و پز قرار می دهند. هنگام خرید هود جزیره ای به سیستم زهکشی فعلی، فاصله و عرض اجاق گاز و لوازم جانبی لازم توجه کنید. هود تهویه آشپزخانه را فراهم می کند و دود و سایر بخارهای ناشی از پخت و پز را در حالی که هوای تمیز را در آشپزخانه شما به گردش در می آورد از فضا خارج می کند.

محل نصب هود جزیره ای

محل نصب هود جزیره ای

چگونه یک هود جزیره ای نصب کنیم؟

با توجه به تنوعی که در بازار هود آشپزخانه وجود دارد می توان نصب آن را با کمک افراد متخصص انجام دهید. پیچیدگی که در نصب این وسیله آشپزخانه وجود دارد، سبب گیج شدن خریدار شده و به جرات می توان گفت که حتی با خواندن دفترچه راهنما نمی توان آن را نصب کند.
اگر کانال و سیم کشی موجود در سقف وجود نداشته باشد، نصب هودهای جزیره ای می تواند با مشکل همراه شود. بهترین مکان برای نصب هود جزیره ای حداقل ۲۴ اینچ بالای اجاق گاز یا اجاق گاز و حداکثر ۳۶ اینچ است.

مطالعه کنید
چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم

نکات مهم قبل از نصب هود جزیره ای چیست؟

افرادی که تخصص کافی در زمینه نصب وسایل را دارند، می توانند با خواندن دفترچه راهنما نصب هود جزیره ای را بدون مشکل انجام دهند. اما قبل از نصب باید چند نکته اساسی را رعایت کرده تا به هود آسیبی وارد نشود.

  • آن را تست کنید

به نظر افراد متخصص همیشه باید هود را قبل از نصب آن تست کرده و سپس وصل کنید. کاپوت برد هود را از جعبه بیرون بیاورید و توجه کنید که هیچ قطعه کمبود قطعه ای وجود نداشته باشد. برد هود را به پریز وصل کنید و بررسی کنید که همه سرعت های فن، چراغ ها و سایر ویژگی ها کار می کنند.

  • محل نصب را انتخاب کنید

قبل از نصب هود جزیره ای باید محل نصب آن را به دقت بررسی کرده و اندازه آن را با سطح اجاق گاز اندازه گیری کنید. سعی کنید حداقل اندازه ای که علامت می زنید ۸۰ سانت باشد. اگر هود خیلی دور از محدوده باشد، به درستی کار نمی کند و ممکن است بر کیفیت هوای داخل خانه تأثیر بگذارد.

  • شیلنگ هواکش به هود را نصب کنید

برد هود روی سطح صاف یا دیوار و سقف قرار می گیرد، پایین شیلنگ هواکش را به خروجی هوای هود برد نصب کنید. دریچه هوا را با نوار فویل روی کاپوت محکم کنید.

  • توجه به ایمنی نصب

در تمامی مراحل نصب هود جزیره ای، باید دقت عملکرد خود را بالا برده و پیچ های نصب را تراز کنید. هنگامی که چهار تکیه گاه پایینی محکم شدند، کاپوت برد را به طور موقت کنار بگذارید.

  • براکت سقف را محکم کنید
مطالعه کنید
سیاهی شیرآلات را با این ترفندها از بین ببر

بست سقفی هود را مستقیماً بالای محدوده اجاق گاز روی سقف قرار دهید. از یک مته سایز ۵/۱۶ برای سوراخ کردن سوراخ های پایلوت در دیوارها استفاده کنید.

  • تکیه گاه های بالایی را وصل کنید

پس از اینکه براکت را روی سقف محکم کردید، باید تکیه گاه های دودکش را به براکت وصل کنید. به سادگی چهار پایه هود را با گوشه های براکت سقف تراز کنید و مطمئن شوید که آنها با سوراخ های پیچ در یک راستا هستند و پایه ها را پیچ کنید. حالا که تکیه گاه های پایینی به هود و تکیه گاه های بالایی به بست سقفی وصل شده اند، می توانید آنها را به هم وصل کنید. در حین انجام این کار به یک کمکی نیاز دارید تا هود برد را بالا نگه دارد.
تکیه گاه های پایینی را به تکیه گاه های بالایی متصل و مطمئن شوید که ارتفاع با اندازه گیری قبلی شما درست است. پس از رسیدن به ارتفاع مناسب، از پیچ های ارائه شده برای بستن تکیه گاه ها به یکدیگر استفاده کنید.

  • کانال فلکس را وصل کنید

با آویزان شدن برد هود جزیره ای توسط تکیه گاه های آن، باید دودکش فلکس را تا دودکش سقف متصل کنید. دور دودکش را با استفاده از نوار فویل به هم ببندید.

  • سیم کشی برق را کامل کنید

اکنون باید سیم کشی برق را که از دودکش سقف خارج شده است، وصل کنید. همیشه مطمئن شوید که قطع کننده مدار خاموش است تا هنگام سیم کشی خطر برق گرفتگی کاهش پیدا کند. هنگام برق کشی دو سیم سیاه و سفید در پشت هود و محل نصب هود خواهید دید. حال باید با استفاده از رابط سیم ترمینال سیاه را به سیاه، سفید را به سفید و سبز را به ترمینال زمین وصل کنید. ممکن است سیم کشی اضافی وجود داشته باشد که در این صورت مشورت با دستورالعمل های سازنده توصیه می شود. اگر شک دارید یا فکر می کنید که گیج شده اید ، کمک یک برقکار ماهر برای نصب هود جزیره ای توصیه می شود.

  • دودکش های داخلی و خارجی را وصل کنید
مطالعه کنید
بهترین سایت برای خرید لوازم ساختمان

پس از اتصال کانال فلکس، باید قطعات دودکش را ردیف کرده و وصل کنید. شما باید حفره های داخلی و خارجی دودکش را تراز کنید و آنها را با پیچ های ارائه شده به تکیه گاه ها ببندید. این چهار تکه دودکش باید از طرفی که به هم می رسند، به یکدیگر متصل شوند. برای محکم کردن قسمت زیرین دودکش روی هود، باید فیلترها را بردارید و دودکش ها را با قرار دادن پیچ ها از پایین هود برد محکم می کنید. اکنون می توانید فیلترها را مجدداً نصب کنید و تست کنید که هود برد به درستی کار می کند.

محل نصب هود جزیره ای

محل نصب هود جزیره ای

سخن پایانی
نصب هود جزیره ای یکی از چالش برانگیزترین نصب های وسایل آشپزخانه بوده که در صورت عدم توجه به نکات نصب آن ممکن است هود دچار آسیب شده و تهویه هوای آشپزخانه شما نیز با مشکل روبرو شود. بهترین کار برای نصب این وسیله مشورت با افراد متخصص و استفاده از یک نصاب با تجربه است. هودهای جزیره معمولا روی سقف اشپزخانه درست بالای اجاق گاز نصب می شود و قدرت مکش بسیار قوی دارند. به گونه ای که هنگام آشپزی تمامی بخار و بوی مواد را به بیرون منتقل می کنند. قدرت موتور و اندازه این هود ها به اندازه آشپزخانه و اجاق گاز بستگی دارد که برای خرید و انتخاب آن نیز باید با فروشندگان مشورت کرد تا بتوانید هودی را خریداری کنید که دقیقا با خانه شما هماهنگی لازم را داشته باشد. برای خرید این مدل از هود می توانید با کارشناسان ما در مستر ماکان ارتباط برقرار کنید.