بلاگ

بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک

بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک

بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و همچنین کم بودن تعداد افراد خانواده، اغلب خانواده ها در آپارتمان های کوچک و پرکاربرد زندگی می کنند. طبیعی است که اندازه آشپزخانه در چنین آپارتمان هایی کوچکتر از سایر آپارتمان ها خواهد بود. برای تهیه لوازم داخل آشپزخانه های کوچک بهتر است از مدل های متناسب با این مکان خریداری شود که اجاق گاز یکی از این لوازم ضروری محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم به ویژگی های بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید این مدل اجاق گاز، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

محل نصب بهترین اجاق گاز در آشپزخانه کوچک

اجاق گاز به عنوان یکی از اصلی ترین اجزای یک آشپزخانه باید در محلی مناسب و استاندارد نصب شود. نصب در محل مناسب علاوه بر افزایش راحتی در استفاده از آن، باعث زیبایی و جلوه خاص در آشپزخانه خواهد شد. چیدمان اصولی سه اجزای مهم آشپزخانه یعنی یخچال، اجاق گاز و سینک ظرف شویی، در طراحی چیدمان به نام مثلث طلایی شناخته می شود. با خریداری یک اجاق گاز ایده آل برای یک آشپزخانه کوچک و نصب آن در بهترین موقعیت آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین اجاق گاز و فر بهتر است نزدیک به میز غذاخوری باشد تا به هنگام سرو غذا، دسترسی آسانی به آن داشته باشیم. از مزیت های آشپزخانه های کوچک، نزدیک بودن تمامی لوازم به یکدیگر و افزایش سهولت در انجام کارها عنوان می شود.

بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک

بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک

ویژگی های بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک

به هنگام خرید یک اجاق گاز ایده آل و مناسب برای یک آشپزخانه کوچک باید نکات کلیدی مهمی رعایت شوند. اجاق گاز وسیله مهمی در آشپزخانه است که با یک بار خرید می توان سال های طولانی از آن استفاده کرد. چنانچه این نکات نیز رعایت شوند، عمر مفید آن بیشتر خواهد شد. در این بخش از مطلب به ویژگی های بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک اشاره خواهیم داشت.

  • اندازه مناسب
مطالعه کنید
چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم

انتخاب درست ترین اندازه در هنگام خرید اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک اولین و مهم ترین نکته قابل توجه است. اندازه محل قرارگیری اجاق گاز باید از نظر طول، عرض و ارتفاع اندازه گیری شوند و سپس بر طبق این اعداد اجاق گاز خریداری شود. در صورت خرید اجاق گازهای رومیزی، اندازه گیری طول و عرض اجاق گاز کافی خواهد بود. در خرید اجاق گازهای مبله یا فردار کلاسیک نیاز به اندازه گیری ارتفاع آن خواهد بود.

  • جنس مناسب

اجاق گازها اغلب در جنس های استیلی و لعابی تولید می شوند. جنس های لعابی دارای خاصیت تمیز شدگی بسیار بالایی هستند و با کشیدن یک دستمال خیس و تمیز سریع تر تمیز می شوند. اجاق گازهای استیلی دارای مقاومت بالایی هستند و هر نوع قابلمه ای با هر وزنی را تحمل می کنند. همچنین در برابر خراشیدگی و ضربه، مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

  • رنگ مناسب

امروزه اجاق گازها در رنگ های مختلفی تولید می شوند و مشتریان در انتخاب رنگ آن آزادی عمل بیشتری دارند. بهتر است، انتخاب رنگ بدنه اجاق گاز متناسب با رنگ کابینت های نصب شده در آشپزخانه کوچک باشد. در این صورت آشپزخانه با ظاهری یکدست از نمایی دور دیده خواهد شد. همچنین باید دقت داشت رنگ های روشن، فضای کوچک آشپزخانه را بزرگتر نشان می دهند. رنگ های استیل را نیز می توان با تمامی رنگ های لوازم موجود در آشپزخانه ست کرد.

  • طرح مناسب
مطالعه کنید
انواع ست سرویس بهداشتی

به طور کلی اجاق گازها را می توان در دو گروه اجاق گازهای رومیزی یا صفحه ای و اجاق گازهای مبله دسته بندی کرد. اجاق گازهای مبله در اغلب موارد دارای اندازه ای بزرگتری هستند و می توانند برای آشپزخانه های متوسط و بزرگ مناسب باشند. اجاق گازهای رومیزی یا صفحه ای را می توان به عنوان بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک دانست.

  • تعداد شعله های مناسب

توجه داشتن به تعداد شعله های اجاق گاز یکی دیگر از نکات مهم قابل توجه در خرید اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک است. در آپارتمان های کوچک که دارای آشپزخانه های کوچک هستند، تعداد اعضای خانواده کمتر خواهد بود . در این صورت میزان پخت و پزها نیز در این خانواده ها میزان کمی خواهد داشت. پس بهتر است برای آشپزخانه های کوچک، اجاق گازی با تعداد شعله های ایده آل و کمتر خریداری شود.

بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک

بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک

سخن پایانی
در مطالب بالا به بررسی ویژگی های بهترین مدل اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک پرداخته شد. دقت در انتخاب رنگ، اندازه، تعداد شعله ها و طرح اجاق گاز می تواند بهترین مدل را برای اجاق گاز آشپزخانه کوچک شما فراهم کند. فروشگاه اینترنتی مستر ماکان با ارائه بهترین مدل های اجاق گاز برای آشپزخانه های کوچک با برندهای معتبر در خدمت مشتریان عزیز است. برای استعلام قیمت و ثبت سفارش می توانید به سایت مستر ماکان مراجعه نمایید و سفارش خود را در سریع ترین زمان و در آدرس مورد نظر در تمامی نقاط ایران دریافت نمایید.

مطالعه کنید
روش های تمیز کردن روشویی سنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *