بلاگ

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

بررسی مزایا و معایب شیرآلات طلایی (طلایی براق و طلایی مات)

از گذشته تا کنون در فرهنگ های مختلف، رنگ طلایی نمادی از ثروت و لوکس بودن شناخته می شده است. به کار بردن رنگ طلایی برای شیرآلات نیز همیشه طرفداران زیادی داشته است. شیرآلات طلایی براق و طلایی مات در بین سبک های مختلف دکوراسیون اعم از مدرن و کلاسیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و برای انواع سلیقه های مختلف قابل تأیید است. اما بهترین کیفیت برای آبکاری شیرآلات کدام است؟ جنس شیرآلات طلایی از چیست؟ ماندگاری شیرآلات طلایی چه مدت است؟ اگر شما هم قصد تهیه شیرآلات طلایی برای فضاهای داخلی منزل یا محل کار خود را دارید، ممکن است با این سؤالات مواجه شده باشید. پس در این مقاله با مسترماکان همراه باشید تا با مهم‌ترین مزایا و معایب شیرآلات طلایی آشنا شوید.

شیرآلات طلایی در مرکز توجه نگاه شما

آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام از مهم ترین قسمت های هر فضای داخلی به شمار می آیند و زیبایی آن ها اثر چشمگیری در محبوبیت دکوراسیون داخلی می گذارد. طراحی و رنگ شیرآلات از جمله عناصر مؤثر و زیبایی بخش برای این فضاها به حساب می آید. رنگ طلایی، برای انتخاب در چنین فضاهایی، جلوه ای اشرافی و لوکس به محیط می بخشد. شیرآلات طلایی به دلیل رنگ و ظاهر ویژه ای که دارند در مرکز توجه و دید قرار می گیرند.

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

درصد زیادی از شیرآلات طلایی درواقع از فلز برج (آلیاژ برنج) با آبکاری طلایی تهیه می شوند. در موارد خیلی محدود، پوشش شیرآلات نیز از فلز طلا است که به دلیل مقاومت بالای طلا نسبت به رطوبت و خوردگی، این شیرآلات ماندگاری بالایی دارند.
آبکاری شیرآلات طلایی با روش PVD صورت می گیرد که سبب می شود پوشش بسیار مقاومی برای شیرآلات در برابر عوامل فرسایشی ایجاد شود. شیرآلات طلایی با روش PVD در دو نوع طلایی براق و طلایی مات (شیرآلات طلا مات) ساخته می شوند. می توان گفت که بیشتر خواص و ویژگی هر دو نوع شیرآلات طلایی براق و طلایی مات تقریباً مشابه یکدیگر است و تفاوت هایی جزئی میان این دو نوع وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره خواهد شد، دارند.

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

مزایای شیرآلات طلایی

۱٫ انتخاب رنگ طلایی برای شیرآلات، درخشندگی و زیبایی چشمگیری به فضای سرویس بهداشتی و آشپزخانه شما می بخشد.
۲٫ انتخاب شیرآلات طلایی، سبب می شود که جزئیات و ظرافت های طراحی شیرآلات بهتر و مشخص تر به چشم آید. و در واقع شیرآلات طلایی نقطه کانونی فضای بهداشتی و سینک آشپزخانه شما هستند.
۳٫ شیرآلات طلایی دارای تنوع بسیاری در طرح ها و مدل های مختلف برای روشویی، سینک آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام هستند.
۴٫ رنگ طلایی برای ترکیب با رنگ های مکمل یا متضاد زیبایی و وجههٔ بی نظیری به فضای سرویس بهداشتی و آشپزخانه شما برای طراحی دکوراسیونی لوکس و مجلل می دهد. برای مثال می توانید از کابینت های تیره یا مشکی در کنارشیرآلات طلایی برای طراحی فضای آشپزخانه استفاده کنید.
۵٫ دوام آبکاری، کیفیت و ماندگاری شیرآلاتی طلایی از مهم ترین مزیت های انتخاب رنگ طلایی برای آبکاری شیرآلات است.

مطالعه کنید
روشویی سنگی یا روشویی سرامیکی

معایب شیرآلات طلایی

۱٫ از جمله معایب شیرآلات طلایی براق، می توان به این موضوع اشاره کرد که جای لکه و جای انگشت روی شیرآلات طلایی براق باقی می ماند. بنابراین اگر فرصت کافی برای تمیز کردن شیرآلات را ندارید و نسبت به وجود جای لکه و انگشت‌ها حساسیت دارید؛ شیرآلات طلایی براق انتخاب مناسبی برای شما نمی‌باشد. البته این ایراد در مورد شیرآلات کمتر طلا مات وجود ندارد.
۲٫ شیرآلات طلایی به‌خصوص شیرآلات طلایی مات نسبت به سایر آبکاری های شیرآلات قیمت بالاتری دارند. اگر به دنبال گزینه ای با هزینه کمتر برای شیرآلات هستید انتخاب شیرآلات با آبکاری طلا مات مناسب نیست.
۳٫ در صورتی ‌که شیرآلات طلایی مات را انتخاب کنید، ممکن است نیاز باشد برای پیدا کردن اکسسوری و لوازم جهت ست کردن با رنگ شیرآلات طلا مات، زمان و هزینه بیشتری را اختصاص دهید.

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

مزایا و معایب شیرآلات طلایی

نکاتی در رابطه با نگهداری از شیرآلات طلایی

شیرآلات طلایی نیز مانند تمام آبکاری های مختلف شیرآلات نیاز به تمییز نگه داشتن و نگهداری دارند. در صورت عدم مراقبت و توجه به پاکیزگی شیرآلات طلایی، به مرور زمان دچار خراش، جرم و تیرگی شده و جلوه براق و درخشان خود را از دست می دهند. توجه به نکات زیر در ارتباط با نحوه نگهداری و پاک کردن شیرآلات طلایی کمک کننده است.
۱٫ برای تمیز کردن شیرآلات طلایی مات از مواد اسیدی و وایتکس استفاده نکنید.
۲٫ بهتر است به طور روزانه شیرآلات طلایی براق را با دستمالی تمیز یا پارچه آغشته به مقداری محلول آب و سرکه پاک کنید. به این صورت درخشندگی خود را همیشه حفظ می کنند و هم چنین رسوب روی آن ها تشکیل نمی شود.
۳٫ استفاده از مواد شیمیایی، اسکاچ یا سیم برای تمییز کردن شیرآلات طلایی توصیه نمی شود. چراکه می تواند سبب آسیب به رنگ شیرآلات و ایجاد خراش روی پوشش آن ها شود.
۴٫ پیش از تمییز کردن شیرآلات طلایی حتماً از نوع آبکاری شیرآلات اطمینان پیدا کنید. در صورتی که آبکاری شیرآلات طلایی با روش PVD انجام نگرفته باشد، ممکن است موادی که استفاده می کنید سبب آسیب به رنگ و پوشش شیرآلات شوند.
۵٫ استفاده از اسپری های مخصوص شیرآلات طلایی برای تمییز کردن آن ها سبب درخشان شدن شیرآلات در مدت زمانی کوتاه می شود.
۶٫ در صورتی که از یک مدل آبکاری شیرآلات طلایی یعنی طلا مات یا براق برای یکی بخش های فضای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام استفاده می کنید؛ دقت داشته باشید که از این روال در انتخاب همین نوع آبکاری برای بخش های دیگر نیز پیروی کنید.

مطالعه کنید
روش های از بین بردن رسوب شیرآلات

خرید شیرآلات طلایی

شما می توانید انواع شیرآلات طلایی با قیمت مناسب را از مسترماکان تهیه کنید. فروشگاه مستر ماکان با هدف فروش به صورت اینترنتی شروع به فعالیت کرده تا بتواند در صنعت ساختمان یکی از پیشگامان باشد که فروش مجازی را در صنعت ساختمان در ایران پایه گذاری کند و در امر خرید بهترین گزینه مورد نظر را به مشتری ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *