بلاگ

مشخصات یک هود مخفی خوب چیست

مشخصات یک هود مخفی خوب چیست

مشخصات یک هود مخفی خوب چیست؟

آشپزخانه به عنوان قلب خانه به دلیل پرکاربرد بودن آن بایستی دارای تجهیزات و امکانات خوب و ایده آل باشد. هود در یک آشپزخانه استاندارد یکی از پرکاربردترین و ضروری ترین تجهیزات بر شمرده می شود. هودها براساس کارکرد و مدل هایی که دارند در گروه های متعددی دسته بندی می شوند. هود مخفی از محبوب ترین هودهایی است که بیشتر افراد تمایل به استفاده و نصب آن در آشپزخانه خود دارند. برای خرید هود مخفی بایستی اطلاعاتی پیرامون مشخصات آن داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به مشخصات یک هود مخفی خوب بپردازیم. برای آشنایی بیشتر در این زمینه تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

مشخصات یک هود مخفی خوب چیست

مشخصات یک هود مخفی خوب چیست

هود مخفی چیست؟

یکی از انواع مدل هود آشپزخانه هود مخفی است که بخش بدنه هود به وسیله کابینت یا سایر دکورهای تزئینی پوشانده می شود. به طوری که در بین اجزای آشپزخانه قابل مشاهده نخواهد بود و چنانچه کابینت ها به صورت ماهرانه نصب شده باشند، دیگر نمی توان وجود هود در آشپزخانه را تشخیص داد. بسته به مهارتی که کابینت ساز دارد، کابینتی که برای مخفی کردن هود مخفی مورد استفاده قرار می گیرد می تواند بدون استفاده به عنوان دکور باقی بماند یا در فضاهای خالی آن جایی برای گذاشتن لوازم آشپزخانه در نظر گرفته شود. در بیشتر موارد از این کابینت دکوری و پوشاننده هود نمی توان استفاده های چندان مفیدی داشت؛ چون تمام فضا توسط هود گرفته می شود.

مطالعه کنید
راهنمای خرید شیرآلات چدنی

مشخصات یک هود مخفی خوب

هودهای مخفی نسل جدیدتری از هودهای آشپزخانه هستند که ویژگی ها و مشخصات منحصربفردی به همراه دارند. در برخی موارد نیز مشخصات هود مخفی مشابه با مشخصات هود ساده و معمولی خواهد بود. افرادی که قصد خرید هود آشپزخانه دارند بایستی با مشخصات تمامی مدل های هود آشنایی کافی داشته باشند. هود وسیله ای با طول مصرف طولانی است و به دقت بیشتری به هنگام خرید نیاز دارد. در این بخش از مطلب به ویژگی ها و مشخصات یک هود مخفی خوب اشاره خواهیم داشت.

  • اندازه ایده آل

اندازه و ابعاد هود مخفی باید متناسب با اندازه آشپزخانه و اجاق گاز مصرفی باشد. به طوری که هود بتواند بخش زیادی از بالای اجاق گاز را به خود اختصاص دهد. در این صورت هود می تواند برای از بین بردن دود و بوی انتشار یافته، مکش استانداردی از تمامی بخش های اجاق گاز داشته باشد. به طور معمول انواع هود مخفی در اندازه های ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ سانتی متری توسط تولیدکنندگان معتبر تولید می شوند.

  • تکنولوژی برتر
مطالعه کنید
شش دلیل برای استفاده از هود

هود مخفی از اجزای مختلفی تشکیل یافته است که هر کدام از آن ها نقش به خصوصی در عملکرد کلی هود دارند. از جمله این اجزا می توان به سنسور دود و گاز، سیستم ترموگارد، موتورهایی با تعداد دور بالا و صدای کم، فیلتر، حسگر اشباع چربی و… اشاره داشت. چنانچه هر یک از این اجزا دارای کیفیت و تکنولوژی برتر باشند، هود مخفی عملکردی صحیح و کامل خواهد داشت.

  • برند معتبر

امروزه برندها و تولیدکنندگان متعددی در خط تولید هود مخفی هستند. این برندها شامل برندهای داخلی و خارجی می شوند که در بازار فروش هود مخفی رقابت می کنند. برندهای معتبر دارای استانداردهای لازم و ضمانت فروش هستند و مشتریان را پشتیبانی می کنند. برندهای داخلی با تولید بهترین هودهای مخفی، حرفی در رقابت با برندهای خارجی دارند. توجه به برند هود مخفی به هنگام خرید از مهم ترین نکاتی است که بایستی به آن توجه کافی شود.

  • نصب آسان

هود مخفی به دلیل جاگذاری در یک محلی مخفی و پنهان و پوشانده شدن آن به وسیله کابینت، بهتر است نصب آسان تری داشته باشند. در این صورت به هنگام تعمیر یا تعویض در صورت لزوم می توان آن را از محل اصلی خارج و دوباره نصب کرد. در نطر گرفتن فضای آشپزخانه برای نصب آسان هود مخفی می تواند موثر باشد.

  • فیلتر قابل تعویض
مطالعه کنید
انواع جنس سینک های ظرفشویی

فیلتر به عنوان مهم ترین اجزای هود مخفی شناخته می شود. عملکرد صحیح فیلتر منجر به مکش تمامی ذرات انتشار یافته در فضای اطراف خواهد شد. فیلترها در انواع مختلفی هستند که در هود مخفی جاگذاری می شوند. بهتر است به هنگام خرید هود مخفی، از فیلتر قابل تعویض آن خریداری شود. در این صورت به هنگام کثیفی بتوان آن را شستشو یا تعویض کرد. فیلترهای زغالی بهترین نوع فیلترهای نصب شده روی هود مخفی هستند.

مشخصات یک هود مخفی خوب چیست

مشخصات یک هود مخفی خوب چیست

سخن پایانی
در مطالب فوق به بررسی مشخصات یک هود خوب پرداخته شد. یک هود خوب بایستی اندازه استاندارد، فیلتر قابل تعویض، برند معتبر، نصب آسان و اجزای داخلی با کیفیتی داشته باشد. در ایران برندهای معتبری در تولید هود مخفی هستند که می توانند با برندهای خارجی در بازار خرید و فروش و رقابت داشته باشند. فروشگاه اینترنتی مستر ماکان با ارائه بهترین هودهای مخفی با برندهای برتر در خدمت مشتریان عزیز است. برای استعلام قیمت و ثبت سفارش می توانید به سایت مستر ماکان مراجعه نمایید و سفارش خود را در سریع ترین زمان و در آدرس مورد نظر در تمامی نقاط ایران دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *