بلاگ

نگهداری از گازهای رومیزی

نگهداری از گازهای رومیزی

نگهداری از گازهای رومیزی

از گازهای رومیزی خود با این راهکارها نگهداری کنید

گازهای رومیزی یکی از وسایل پر کاربرد در آشپزخانه هستند. این گازها در مدل ها و طراحی های مختلف در بازار موجود هستند و شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود از بین آن ها خرید کنید.
یکی از نکات مهمی که در ارتباط با گاز رومیزی وجود دارد این است که در صورتی که از آن ها به درستی نگهداری نکنید بعد از مدت کوتاهی نیاز به تعمیر خواهند داشت و قطعات اصلی آن دچار آسیب خواهند شد.
با توجه به همین موضوع در این مطلب از مسترماکان می خواهیم که در مورد روش های نگهداری از گازهای رومیزی صحبت کنیم. مطمئن باشید این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود پس مطالعه آن را از دست ندهید.

اجاق گاز رومیزی را طبق استاندارد نصب کنید

بدون تردید اولین گام برای اینکه از اجاق گاز رومیزی نگهداری کنید این است که آن را با توجه به استانداردهای تعیین شده نصب کنید. نکات مهم در ارتباط با نصب اجاق گاز رومیزی عبارتند از:
• اگر هود دارید همواره به فاصله مناسب و استاندارد نصب گاز تا هود (بین ۶۵ سانتی متر تا ۷۵ ساتی متر) دقت نمایید. حتماً این فاصله در هنگام نصب رعایت شود.
• از نصبی که لوله وشیر گاز شهری در مجاورت و یا بالای گاز صفحه ایی قرار دارد اکیدا خودداری کنید چون این عمل موجب قرار گرفتن شلنگ گاز در نزدیکی حرارت مستقبم شعله ها می شود و زمینه ساز بروز حوادث خطرناکی از قبیل آتش سوزی و یا انفجار می شود.
• از لوازم و تجهیزات استاندارد از قبیل شلنگ با قطر و جنس ماندگار، بست مناسب باسفت شوندگی بالا، سرشلنگی با ضخامت بالا و نوک بلند استفاده کنید.
• برای نصب از نصاب ماهر کمک بگیرید و اگر در این کارها سررشته ای ندارید به هیچ عنوان اقدام به نصب اجاق گاز رومیزی نکنید زیرا هرگونه اشتباه در نصب مشکلات بسیار زیادی را با خود به همراه خواهد داشت.

نگهداری از گازهای رومیزی

نگهداری از گازهای رومیزی

اجاق گاز را تمیز نگه دارید

تمیز کردن اجاق گاز به صورت منظم یکی از موارد است که ممکن است ساده به نظر برسد اما بسیار اهمیت دارد. شما باید به صورت منظم اجاق گاز رومیزی را تمیز کنید. در غیر این صورت لکه های چربی روی گاز باقی خواهد ماند و اصلا جلوه خوبی نخواهد داشت. برای تمیز کردن اجاق گاز به هیچ عنوان از ریختن آب و شستن به صورت آب پاشی روی گاز رومیزی استفاده نکنید. نفوذ آب در قطعات رویی و زیرین گاز موجب استهلاک آنها شده و نیز اتصالی قطعات برقی و در نتیجه تخریب آنها را در پی دارد.
همچنین از شوینده های بسیار قوی برای تمیز کردن گاز رومیزی استفاده نکنید زیرا به آن آسیب وارد خواهد کرد. در بازار شوینده های مخصوص اجاق گاز وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. یک مورد دیگر که باید به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان از ابزار نوک تیز برای تمیزکردن صفحه اجاق گاز رومیزی استفاده نکنید و از اسفنج یا یک دستمال تمیز نرم کمک بگیرید.
تمیز کردن سر شعله های اجاق گاز را هم فراموش نکنید. سر شعله‌ها معمولا از دو قسمت تشکیل شده‌اند.قسمت زیرین سر شعله باید با مایع ظرفشویی و از این دست شوینده‌ها تمیز شوند و از قرار دادن آن‌ها در محلول سرکه، آبلیمو و جوشن شیرین خودداری کنید.اما قسمت بالایی سر شعله را می‌توان در محلول فوق الذکر قرار داد و آن‌ را تمیز کرد.

مطالعه کنید
تمیز کردن توالت فرنگی با چند ترفند ساده

قابلمه های سنگین روی گاز قرار ندهید

این مورد وقتی اهمیت بیشتری پیدا می کند که اجاق گاز شما شیشه ای باشد. از قرار دادن قابلمه های سنگین (بی از ۱۵ نفره) روی گازهای رومیزی شیشه ای خودداری نمائید و در صورت اجبار قابلمه ها نیز فقط روی شعله پلوپزی قرار گیرد. گذاشتن قابلمه های بسیار سنگین روی گاز رومیزی می تواند به آن آسیب جدی وارد کند.

نگهداری از گازهای رومیزی

نگهداری از گازهای رومیزی

سرویس های دوره ای اجاق گاز خود را انجام دهید

تعمیرات گاز رومیزی را به موقع انجام دهید و فراموش نکنید تعمیر در زمان مقتضی، موجب استهلاک و هزینه های بیشتری برای شما خواهد شد. برای انجام سرویس های دوره ای می توانید از نمایندگی تعمیرات اجاق گاز خود درخواست اعزام تکنسین داشته باشید. سرویس های دوره ای کمک می کند تا قطعات معیوب هر چه سریع تر شناسایی شوند و در صورت نیاز تعمیر شوند. هر گونه تاخیر در سرویس دوره ای اجاق گازی می تواند باعث شود که مشکلات جدی تر شوند و در بیشتر مواقع دیگر تعمیر قطعات کارساز نیست و شما باید به فکر تعویض قطعات باشید که نیازمند صرف هزینه بیشتری است.

مطالعه کنید
چرا باید یک گاز ایرانی بخریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *