بلاگ

هود شیشه ای بهتر است یا هود استیل

هود شیشه ای بهتر است یا هود استیل

هود شیشه ای بهتر است یا هود استیل؟

هر کالایی می تواند مزایا و معایبی داشته باشد. هود نیز می تواند از نظر این که استیل باشد یا شیشه ای، مزایا و معایبی داشته باشد. برای اینکه بتوانید انتخاب کنید هود استیل بهتر است یا شیشه ای، از سایت مستر ماکان دیدن کنید تا شما را در انتخاب هود راهنمایی کند. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

بررسی ویژگی های هود استیل

هود باید در هر آشپزخانه ای وجود داشته باشد و یکی وسایل و لوازم جدایی ناپذیر آشپزخانه به شمار می رود. برای این کار باید هودی با کیفیتی بسیار بالا خریداری کنید تا بتوانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید. هود می تواند از جنس استیل یا شیشه ای باشد. برای آشنایی با ویژگی های این هودها به شما توضیحاتی ارائه می دهیم.
از بهترین انواع هودهایی که به صورت گسترده از آن استفاده می شود، هود استیل است. همانطور که اسمش پیداست، جنس تشکیل دهنده ابن نوع هودها از فلز استیل است. دلیل انتخاب این فلز به علت وزن پایین آن است. از آنجایی که فلز استیل دارای درخشندگی بسیار زیادی است، به زیبایی هود نیز کمک زیادی می کند.
استیل چون یک نوع از فلزات است، از خود مقاومت بالایی نشان می دهد؛ به همین خاطر هودهایی که از این جنس ساخته می شوند، دارای عمر طولانی هستند. هودهایی که از جنس استیل هستند در ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شوند و مشتریان خاص خود را دارند.

هود شیشه ای بهتر است یا هود استیل

هود شیشه ای بهتر است یا هود استیل

معایب هود استیل

• هودی که از جنس استیل است، بعد از گذشت مدتی با حرارت دیدن تغییر رنگ می دهد.
• این تغییر رنگ باعث از دست رفتن زیبایی و جلوه اولیه این نوع هودها می شود.
• یکی دیگر از معایب هود استیل این است که هنگام آلودگی و کثیفی به سختی تمیز و شسته می شود.
• چون چسبندگی چربی به فلز استیل زیاد است، باید در نظافت آن دقت کافی داشته باشید.
• با توجه به این ویژگی ها که گفتیم، در انتخاب و خریداری جنس هود با دقت تصمیم گیری کنید.

مطالعه کنید
سینک برای آشپزخانه کوچک

مزایای هود استیل

• دوام و پایداری
• نما و ظاهر شیک و مدرن
• صرفه جویی از لحاظ اقتصادی بودن

دوام و پایداری: یکی از مقاوم ترین و پایدارترین موادی که در ساخت لوازم خانگی استفاده می شود، استیل است. هودهای استیل در برابر صدمات حاصل از ضربه مقاوم بوده و مانع زنگ زدن و خوردگی نیز می شوند. هدف از خرید هود رفع دود و چربی های حاصل از آلودگی است. هود استیل این ویژگی ها را داراست و می تواند سالیان سال به صورت عالی و ممتاز مورد استفاده قرار گیرد.
نما و ظاهر شیک و مدرن: لوازم خانگی که از ورقه استیل ساخته شده اند به آشپزخانه نما و جلوه زیبایی می دهند و از خود برق و درخشندگی خاصی ساطع می کنند. ورقه استیل از آن جهت محبوب است که به آسانی با آشپزخانه، نما و دکور خانه هماهنگ و ست می شود. یک هود از جنس استیل می تواند نمای شیک، مدرن، براق و صافی در آشپزخانه برای شما ایجاد کند.
صرفه جویی از لحاظ اقتصادی بودن: هودهای از جنس استیل نسبتا ارزان بوده و با دوام هستند و سالیان سال می توان از آن ها استفاده کرد.

مطالعه کنید
بهترین برندهای تولید کننده ایرانی اجاق گاز

بررسی ویژگی هودهای شیشه ای

در آشپزخانه های مدرن و امروزی از هود شیشه ای زیاد استفاده می شود و کار خانم هایی که به دکور آشپزخانه خود اهمیت می دهند، انتخابشان هود شیشه ای است. هودهای شیشه ای به سیستم فیلترینگ مجهز هستند که می توانند هوا و اکسیژن تازه را در آشپزخانه به جریان بیندازند.

مزایای هود شیشه ای

• شیشه ای که در این هود به کار برده شده، دارای مقاومتی بسیار بالا است که به آن آسیب وارد نمی شود. البته مقاومت این شیشه ها در برابر ضربه پایین بوده و احتمال صدمه و آسیب در صورت ضربه وجود دارد.
• اگر علاقه مند به هودی هستید که در دراز مدت تغییر رنگ ندهد، بهترین انتخاب هود شیشه ای است.
• حرارت نمی تواند سبب تغییر رنگ در هود شیشه ای شود.
• تمیز کردن هود شیشه ای بسیار آسان بوده و شما می توانید ظرف مدت کوتاهی آن را تمیز کنید.
• در گذشته اکثر هودها استیل بودند؛ ولی امروزه استفاده از هود شیشه ای افزایش یافته است.
• از دیگر نقاط قوت هود شیشه ای می توان به دوام بالا، نظافت آسان و طراحی مدرن اشاره کرد.
• هود شیشه ای دارای صفحه لمسی است و دکمه ندارد؛ زیرا خود دکمه نیز محل تجمع چربی ها است.

هود شیشه ای بهتر است یا هود استیل

هود شیشه ای بهتر است یا هود استیل

معایب هود شیشه ای

• هنگام استفاده از هود شیشه ای نمی توان درجه حرارت گاز را زیاد کرد؛ چون به شیشه آسیب می رسد و ممکن است شیشه هود ترک بردارد.
• اگر این هودها دچار شکستگی و مشکل شوند، تکه های شکسته شده شیشه ممکن است به غذایی که روی گاز درحال پخت است بریزد.
• هودهای شیشه ای نسبت به هودهای استیل قیمت بالایی دارند.
• اگر هودهای شیشه ای با چربی ها آلوده شوند، در صورت افتادن نور لامپ روی این چربی ها به خوبی قابل دیدن هستند.
مدل هایی نیز وجود دارند که از ترکیب شیشه ای و استیل ساخته شده اند و دارای تنوع زیادی هستند. با توجه به ویژگی هایی که درمورد هودهای استیل و شیشه ای بیان کردیم، به سلیقه و نظر افراد بستگی دارد که کدام را خریداری کنند.

مطالعه کنید
شیرآلات لوکس و لاکچری چه ویژگی هایی دارند؟

سخن پایانی
به صورت کلی می توان گفت یکی از انتخاب های مهمی که در خرید لوازم آشپزخانه باید دقت زیادی به آن داشته باشید، انتخاب هود به خصوص جنس هود است. در حال حاضر هودهایی از جنس شیشه ای، استیل و همچنین ترکیبی از شیشه و استیل در بازار وجود دارد. هر فرد می تواند با توجه به ویژگی ها، معایب و مزایایی که در این مقاله عنوان کردیم، یکی از آن ها را انتخاب و خریداری کند.
برای اینکه بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید، بعد از اینکه بین هود استیل و شیشه ای مقایسه انجام دادید از سایت مستر ماکان دیدن فرمایید تا با انواع مدل های هود در رنگ ها، شکل ها و ابعاد مختلف آشنا شوید. حال اگر تجربه استفاده از هود شیشه ای یا استیل را داشته اید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.