بلاگ

ویژگی های سینک ظرفشویی خوب

ویژگی های سینک ظرفشویی خوب

یک سینک ظرفشویی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سینک ظرفشویی یکی از آیتم های پر استفاده در آشپزخانه است. سال ها قبل از این، سینک های ظرفشویی تنوع زیادی نداشتند اما در سال های اخیر سینک ها تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند. اما ویژگی های یک سینک خوب چیست؟
هنگام خرید سینک ظرفشویی باید به چه مواردی دقت کنیم؟ در این مقاله از مسترماکان در مورد ویژگی های یک سینک خوب صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ضخامت سینک باید مناسب باشد

یکی از ویژگی های سینک ظرفشویی خوب، داشتن ضخامت مناسب است. ضخامت سینک های ظرفشویی، در قسمت پشت آن حک می شود. هر چقدر این عدد بالاتر باشد نشان دهنده این است فولادی که در آن به کار رفته بیشتر است و بنابراین دارای جنس بهتر است.
هرچه ضخامت سینک ظرفشویی بیشتر باشد بهتر است، چرا که وزن بیشتری را می تواند تحمل کند، در مقابل سرما و گرما مقاوم تر است و دیرتر تاب بر می دارد. ضخامت سینک های برندهای معتبر مناسب هستند و به همین دلیل است که توصیه می شود برای خرید به سراغ برندهای ناآشنا نروید. زیرا پس از مدتی مجبور به تعویض آن خواهید شد.

ویژگی های سینک ظرفشویی خوب

ویژگی های سینک ظرفشویی خوب

جنس سینک باید استاندارد باشد

یکی از نکات بسیار مهم که باید هنگام خرید سینک ظرفشویی به آن توجه کرد، جنس سینک است. متاسفانه با افزایش قیمت سینک های ظرفشویی در سال های اخیر سینک های بسیار زیادی با جنس غیر استاندارد وارد ایران شده است که تاثیر منفی روی سلامت انسان دارد.
از آن جایی که منگنز نسبت به آلومینیوم قیمت پایین تری دارد، به همین دلیل بیشتر سینک هایی که غیر قانونی و یا قانونی وارد کشور می شوند از این جنس هستند. متاسفانه منگنز یکی از فلزهای سمی است و استفاده کردن از آن در طولانی مدت می تواند باعث ایجاد انواع بیماری شود.
قیمت ارزان این سینک ها، ممکن است که باعث شود برخی از افراد نسبت به خرید آن راغب شوند. اما نباید فراموش کرد که سلامتی انسان بسیار مهم است و ارزش دارد.

مطالعه کنید
هود سنسوردار چیست

سینک ظرفشویی نشکن باشد

امروزه سینک های ظرفشویی در جنس های مختلفی در بازار موجود هستند که هرکدام معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند. هر چند برخی از این سینک ها، خانه را مدرن تر و شیک تر می کنند اما به اندازه سایر سینک ها محکم نیستند.
در سال های اخیر طرفداران سینک های شیشه ای، سنگی و چینی بسیار زیاد شده است. اما باید توجه داشت که اگر جسمی سنگین روی این سینک ها سقوط کند امکان شکستن آنها وجود دارد. به همین دلیل اگر به دنبال یک سنک امن هستید بهتر است به سراغ سینک های فلزی بروید. از طرف دیگر اگر در خانه فرزند کوچک دارید و نگران سلامتی آن هستید حتما از سینک هایی برای آشپزخانه خود استفاده کنید که گوشه های آن منحنی است، زیرا گوشه های تیز برای کودکان خطرناک است.

ویژگی های سینک ظرفشویی خوب

ویژگی های سینک ظرفشویی خوب

قیمت سینک مناسب باشد

یکی دیگر از ویژگی های سینک ظرفشویی خوب این است که قیمت مناسبی داشته باشد. امروزه سینک های ظرفشویی در قیمت های مختلفی وجود دارند. قیمت برندهای خارجی گران تر از برندهای ایرانی است. اما شما باید هنگام خرید سینک ظرفشویی دقت داشته باشید که در حال حاضر برندهای ایرانی بسیار زیادی وجود دارند که محصولات بسیار با کیفیتی تولید می کنند و قیمت بسیار مناسبی هم دارند.
به شما توصیه می کنیم هنگام خرید سینک صرفا به دنبال سینک ظرفشویی ارزان قیمت نباشید. زیرا سینک های ارزان قیمت در اغلب موارد از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. یک سینک ظرفشویی خوب نه تنها باید قیمت مناسبی داشته باشد بلکه باید دارای کیفیت خوبی هم باشد.

مطالعه کنید
راه های بالا بردن طول عمر سینک ظرفشویی

دارای برند معتبر باشد

همان طور که قبلا اشاره کردیم برندهای ایرانی زیادی وجود دارند که سینک تولید می کنند. برخی از بهترین برندهای ایرانی عبارتند از:
اخوان: یکی از شرکت های مطرح تولید کننده سینک، اخوان است. محصولات این شرکت بسیار با کیفیت است و از تنوع زیادی برخوردار است. محصولات گروه صنعتی اخوان در گسترده ترین شبکه فروش و با قویترین سیستم خدمات پس از فروش به مشتریان خود خدمات ارائه می دهد.
سارگاتی: یکی دیگر از شرکت های تولید کننده سینک، سارگاتی این است. محصولات این شرکت به دلیل داشتن ظاهر و قیمت بسیار مناسب طرفداران بسیار زیادی دارد.
شما می توانید انواع سینک ظرفشویی را از مسترماکان بخرید. هدف مسترماکان ارائه محصولات با کیفیت است. تحویل رایگان و پرداخت در محل تنها برخی از مزایای خرید از مسترماکان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *