بلاگ

چرا باید یک گاز ایرانی بخریم

چرا باید یک گاز ایرانی بخریم

چرا باید یک گاز ایرانی بخریم؟

اجاق گاز یکی از وسایل ضروری در هر آشپزخانه است. از آن جا که ما در طول روز به طور متعدد از گاز استفاده می کنیم، کیفیت گاز باید مرغوب بوده و طول عمر زیادی داشته باشد تا در طول زمان به درستی کار کند. برای خرید یک گاز با کیفیت ما معمولا به سراغ برندهای خارجی می رویم؛ در صورتی که گازهای ایرانی با کیفیت تر و مقرون به صرفه تر هستند. قصد داریم در ادامه مطلب در مورد خرید گاز ایرانی صحبت کنیم.

اجاق گاز ایرانی

برندهای ایرانی زیادی هستند که در تولید گاز موفق عمل کرده و اجاق گازهای با کیفیتی را عرضه کرده اند. اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که چرا باید گاز ایرانی بخریم؟ باید گفت که خرید گازهای برند ایرانی به دلایل زیر بهتر از خرید گاز خارجی است:
• خرید گاز ایرانی مقرون به صرفه تر است و مجاب به پرداخت هزینه های گزاف برای یک اجاق گاز نخواهید بود.
• اگر گاز شما خراب شود قطعات آن راحت تر پیدا خواهند شد؛ اما قطعات گازهای خارجی به سختی یافت می شوند و گاها اصلا پیدا نمی شوند.
• گازهای ایرانی ضمانت نامه طولانی مدت داشته و خدمات پس از فروش دارند.
• با خرید از برندهای ایرانی به تولیدات داخلی کشور کمک خواهد شد و توسعه خواهد یافت؛ با پر فروش شدن آن نیز می توان این کالاها را به سایر کشورهای خارجی نیز صادر کرد.
• گاز خریداری شده باید یک سری استانداردهای متناسب با خود داشته باشد که گازهای ایرانی تمام این استانداردها را در نظر گرفته و طبق آن اجاق گازها را تولید می کنند.
برندهای ایرانی مختلفی وجود دارند که اجاق گاز تولید می کنند که چند برند آن در سایت مستر ماکان موجود هستند:
• برند اخوان: این برند نام آشنا از سال ۱۳۴۸ تاسیس شده و مشغول فعالیت در زمینه تولید متنوع لوازم خانگی است که اجاق گاز نیز جزو تولیدات این برند بوده و با کیفیت ترین گاز ایرانی را تولید می کند.
• برند استیل البرز: استیل البرز نیز همان طور که می دانید یکی از برندهای معروف ایرانی است که در زمینه تولیدات لوازم خانگی موفقیت های زیادی را کسب کرده و تا به امروز تولیدات خود را به بیش از ۴۰ کشور خارجی صادر کرده است.

چرا باید یک گاز ایرانی بخریم

چرا باید یک گاز ایرانی بخریم

انواع مدل های گاز ایرانی

گازها در انواع مدل های مختلف برای هر سلیقه ای طراحی شده اند که در این بخش شما را با سه مدل مختلف گاز آشنا خواهیم کرد.
۱٫ اجاق گاز رو میزی: این مدل اجاق گازها کارایی کمتری دارند و زیاد در خانه ها از آن استفاده نمی کنند؛ بلکه در مکان های اداری، آبدارخانه ها و… کاربرد دارند. این گازها نسبت به سایر مدل ها ارزان تر هستند، فضای کمتری اشغال می کنند و ظاهر زیبایی دارند اما به دلیل شعله کمتر زیاد در خانه ها استفاده نمی شوند.
۲٫ اجاق گاز تو کار: اگر فضای کمی دارید گازهای مدل تو کار برای شما مناسب هستند؛ چرا که درون کابینت یا … قرار می گیرند و فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد. ظاهر شیکی دارند و به آشپزخانه شما جلوه زیبایی می دهند، معمولا این مدل گازها از ۱ تا ۶ شعله هستند.
۳٫ اجاق گاز برقی: این نوع گازها دارای صفحه نمایش لمسی هستند و ظاهری بسیار شیک و زیبا دارند با میزان قدرت بالای پخت ایمن نوع اجاق گازسرعت پخت غذاها را افزایش داده و در زمان شما صرفه جویی می کنند.

مطالعه کنید
ویژگی های فرنگی خوب

جنس اجاق گاز

جنس اجاق گاز یکی از مهم ترین مواردی است که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید گازی با جنس مورد نظر و مناسب خود را تهیه کنید. جنس گازها به طور کلی سه نوع هستند:
۱٫ اجاق گاز شیشه ای: این گازهای شیشه ای ظاهر ظریف، شیک و بسیار زیبایی دارند که از جنس شیشه مقاوم در برابر حرارت ساخته شده اند و بسیار محکم بوده و از استحکام بالایی برخودار هستند.
۲٫ اجاق گاز تمام استیل: استیل یا همان فولاد ضد زنگ گزینه مناسبی برای آشپزخانه شما خواهد بود؛ چرا که محیط آشپزخانه به نحوی است که در آن بخار، رطوبت و… وجود دارد؛ بنابراین جنس تمام استیل این گازها می تواند در برابر تمام این موارد مقاوم باشد و دوام بیشتر نسبت به باقی اجناس داشته باشند.
۳٫ اجاق گاز استیل شیشه ای: اگر به دنبال زیبایی و مقاومت هستید، باید گفت این جنس گاز بهترین انتخاب خواهد بود؛ لبه های این گاز از جنس استیل ضد زنگ بوده و صفحه آن شیشه ای است. به این صورت بسیار مقاوم و در حین حال زیبا است.

مطالعه کنید
مزایا و معایب توالت دیواری یا وال هنگ

خرید گاز ایرانی

برای خرید گاز، قبل از هر چیزی باید به یک سری نکات و ویژگی ها توجه داشت؛ پس باید بر اساس برخی استانداردهای لازم گاز را تهیه کرد. به طور کلی می توان گفت گاز خریداری شده باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
۱٫ گاز از ایمنی لازم برخوردار باشد تا در حین کار با آن اجاق گاز یا فرد دچار مشکل و آسیب نشوند.
۲٫ نباید کارکرد سختی داشته باشد و به راحتی بتوان با گاز کار کرد.
۳٫ گازهای فر دار نیز یکی از مواردی است که برای افرادی که قصد دارند از گازهای فر دار استفاده کنند، باید به آن توجه داشته باشند.
۴٫ دارای تعداد شعله های متناسب باشد.
۵٫ جنس اجاق گاز نیز یکی از موارد مهم به شمار می رود.
۶٫ گاز از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
۷٫ انداره مناسب اجاق گاز نیز طبق فضای موجود شما مهم است.
۸٫ اجاق گاز باید به راحتی تمیز شود و مشکلی در تمیز کردن آن وجود نداشته باشد.
۹٫ مدل مورد نظر و بودجه خود را از قبل مشخص کنید.
۱۰٫ از ظاهر زیبا و شیک برخوردار باشد.
موارد بالا برخی از ویژگی هایی هستند که هنگام خرید باید به آن ها توجه داشته باشید و آن ها را در نظر بگیرید. گازهای ایرانی بسیار با کیفیت هستند و از مزیت های زیادی برخوردار هستند. البته صرف نظر از موارد بیان شده با خرید کالای ایرانی به اقتصاد کشور کمک خواهد شد. اگر قصد خرید اجاق گاز ایرانی را دارید، می توانید خرید خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری در سایت مستر ماکان انجام دهید. در این سایت انواع اجاق گازهای ایرانی با کیفیت و با قیمت مناسب وجود دارند که می توانید آن ها را بر اساس نیاز و سلیقه خود خریداری کنید.

چرا باید یک گاز ایرانی بخریم

چرا باید یک گاز ایرانی بخریم

قیمت اجاق گاز ایرانی

یکی از مسائل مهم هنگام خرید یک محصول قیمت آن است که باید به آن توجه داشت. قیمت اجاق گازها بر اساس برند، مدل، اندازه، کیفیت، جنس و… آن ها با هم متفاوت هستند؛ همچنین به دلیل نوسانات ارز و مسائل اقتصادی نمی توان قیمت مقطوعی را برای گازها ارائه داد. شما جهت مطلع شدن از قیمت های مختلف گازهای ایرانی می توانید به سایت مستر ماکان مراجعه فرمایید و با مشاهده تمام مدل ها و انواع گازها محصول مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری کنید.

مطالعه کنید
بهترین سینک ظرف شویی کدام است

سخن پایانی
از آن جا که گازها وسیله ای هستند که زیاد مورد استفاده قرار می گیرند، از این رو کیفیت گاز بسیار حائز اهمیت است. ما در این مطلب در مورد گازهای با کیفیت ایرانی و انواع آن توضیح دادیم که به راحتی بتوانید اجاق گاز مناسب خود را انتخاب کنید و در خرید گاز گمراه نشوید. شما نیز می توانید نظرات و تجربیات خود را در رابطه با خرید گاز ایرانی با ما به اشتراک بگذارید.