بلاگ

کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید

کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید

کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید

رنگ سفید از دیرباز از رنگ‌ های پرطرفدار محسوب می‌ شود، چرا که از دسته رنگ های خنثی است و همخوانی زیادی هر نوع دکوراسیونی دارد. ترکیب رنگی سفید – مشکی، سفید – طلایی و…. از ترکیب های رایج در شیرآلات هستند، که تا کنون استقبال خوبی داشته اند.
اما نکاتی در باب خرید و استفاده از شیرآلات بهداشتی سفید وجود دارد، که قبل از خرید باید به آن ها توجه کنید. مسائلی مانند کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید، مزایا و معایب، انواع شیرآلات سفید و….. که در ادامه به تمامی آن ها می پردازیم.

آیا رنگ شیرآلات سفید ماندگار است؟

سوال مطرح شده، از پر تکرار ترین سوالات در باب شیرآلات بهداشتی سفید است. از آنجایی که نوع نمای ظاهری شیرآلات سفید با دیگر شیرهای فلزی متفاوت است، یا ساده تر بگوییم چون آبکاری رنگ دارد، بسیاری از افراد بر این باور هستد که رنگ شیرآلات سفید ماندگار نیست.
اما برخلاف تصور، شیرآلات سفید رنگ ثابت هستند. مقاومت و کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید با دیگر شیرهای که قسمت رویی آن ها فلز است، تفاوتی ندارد. چرا که در آبکاری شیرهای سفید توجه زیادی به این مسئله می‌ شود.

کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید

کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید

آبکاری در شیرآلات بهداشتی سفید

عوامل زیادی در آبکاری شیرآلات سفید دخالت دارند که هر کدام به نوعی تأثیرات خاص خود را دارند. رزین یکی از چندین عوامل در آبکاری است، که تأثیرات خطیری در کیفیت و دوام رنگ شیر دارد. رزین رنگدانه در قسمت‌ های آخر آبکاری باعث افزایش دوام رنگ در برابر خراش، خوردگی، یکدستی رنگ و…. می شود.
در آبکاری شیرآلات سفید از روش الکترواستاتیک استفاده می‌ شود، که پودری-کوره ای نیز نام دارد. در این روش ابتدا موادی مانند رزین رنگدانه و مواد دیگر را ذوب کرده و با یکدیگر مخلوط می‌ کنند، سپس به ماده حاصل شده اجازه استراحت می‌ دهند.
ذرات مخلوط در اندازه های ۱۰ الی ۱۰۰ میکرون سرد می‌ شوند. در مرحله بعدی به وسیله تپانچه پاششی که شارژ الکترواستاتیک دارد، شیرآلات را رنگ می‌ کنند و در کوره قرار می دهند. دمای کوره ۲۰۰ درجه سانتی گراد است و همین عامل باعث افزایش کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید می‌ شود.
پس از گذشت ۱۰ الی ۱۸۰ دقیقه، شیرآلات از کوره خارج می شوند و به دمای محیط می‌ رسند. هنگام حرارت دیدن در کوره، رزین ها آب می‌ شوند و یکدستی و مقاومت شیر را بالا می‌ برند.

مطالعه کنید
تفاوت هود صنعتی با هود خانگی

گوناگونی جنس در شیرآلات سفید

رنگ شیرآلات سفید در همه شیرها یکی است و تنها در براق و مات بودن آن ها تفاوت است. اما جنس این دسته شیرها گوناگونی بسیاری دارد، که تفاوت ها تأثیر بالقوه ای بر کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید دارند. در ادامه با انواع جنس شیر های سفید رنگ آشنا شوید.

  • شیرآلات سفید پلاستیکی

شیرهای بهداشتی سفیدی که از پلاستیک ساخته می‌ شوند، عموماً کیفیت خوبی ندارند. چرا که مقاومت پایینی دارند و به مرور زمان فرسوده می ‌شوند. سرد و گرم شدن آب نیز باعث گسستگی پیوند پلاستیک و شکستگی آن می‌ شود.

  • شیرآلات سفید برنجی

شیرهای سفیدی که از برنج ساخته شده اند، با کیفیت ترین شیرآلات سفید در بازار هستند و قیمت نسبتاً بالاتری دارند. چرا که کاملاً بهداشتی هستند و در گذر زمان باعث آلودگی آب نمی‌ شوند. از طرفی، مقاومت این نوع شیر ها بسیار بالا است و بدنه آن ها به وسیله فلز برنج مقاوم شده است.

  • شیرآلات سفید چینی

همان طور که از نام این نوع شیرآلات هویدا است، مقاومت کمی دارند. بدنه این نوع شیرآلات چینی است و دوام کمی در برابر ضربه، خراش، خوردگی و…. دارند. شیرهای چینی در کوتاه مدت بنا به عوامل زیادی ترک می‌ خورند یا لب پر می‌ شوند.

  • شیرآلات سفید سرب خشک
مطالعه کنید
آشپزخانه هوشمند و تجهیزات آن

توصیه ما این است، که این نوع شیر را برای استفاده انتخاب نکنید. چرا که سربی بوده و آب را در مدتی کوتاه آلوده می‌ کنند. سرب نیز از موادی است که برای انسان نه تنها مضر است، بلکه سمی محسوب می‌ شود. قیمت شیرآلات سربی بسیار پایین است و در کوتاه مدت دچار خوردگی و پوسیدگی می‌ شوند.

مزایای شیرآلات بهداشتی سفید

شیرآلات سفید رنگ از بسیاری لحاظ مناسب هستند و از اولین پیشنهادات هنگام خرید است. کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید از نقاط قوت این شیرها محسوب می‌ شود، چرا که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به موارد زیر در مورد مزایای شیرآلات سفید توجه کنید.
• سفید از رنگ های خنثی است، از این رو مشکلی در هماهنگی و همخوانی آن با دکوراسیون منزل خود نخواهید داشت.
• رنگ سفید در علم رنگ شناسی و تأثیرات آن در روانشناسی، نماد قدرت، آرامش، صلح و…. است. رنگ سفید باعث پوشاندن نقص ها و قدرت نمایی می‌ شود.
• لکه آب، اثر انگشت، آلودگی های دیگر و…. مواردی هستند، که در بدنه شیرآلات زیاد دیده می‌ شوند، اما شیرآلات سفید رنگ این موارد را نشان نمی‌ دهند.
• به دلیل اینکه لکه آب در بدنه شیرآلات سفید قابل مشاهده نیست، انتخاب خوبی برای مناطقی است، که آب آن ها از نوع سخت است و املاح زیادی دارد.

معایب شیرآلات بهداشتی سفید

هر محصولی علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد. هیچ کالا یا محصولی وجود ندارد که عاری از هرگونه مضرات و معایب باشد. به همین دلیل سنجش کیفیت هر محصولی بر اساس میزان مزایا و معایب انجام می‌ شود. از معایب شیرآلات سفید به موارد زیر می‌ توان اشاره کرد.
• شیرآلات چینی بسیار حساس و شکننده هستند، از این رو مناسب مکان های با استفاده بالا نیستند.
• شیرآلات سربی نیز باعث سمی شدن آب و به خطر افتادن سلامتی می‌ شود. همچنین این نوع شیرها مقاومت بالایی ندارد در کوتاه مدت دچار فرسودگی و پوسیدگی می‌ شوند.
• این مورد را نمی‌توان به طور قطع از معایب دانست، اما قیمت شیرآلات سفید برنجی به دلیل آبکاری و جنس با کیفیتی که دارند بالا است. از طرفی، مراحل ساخت و آبکاری شیرآلات سفید نیز بسیار سخت تر از دیگر شیرها است.

کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید

کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید

پاکسازی و نظافت شیرآلات سفید

شیرآلات سفید به دلیل رنگی که دارند، باعث برخی تصورات از قبیل سختی نظافت، زود کثیف شدن و…. می‌ شوند. اما همان طور که گفته شد، کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید بسیار بالا است و در بسیاری از مواقع لکه آب و اثر انگشت را نشان نمی‌ دهد. به همین دلیل انتخاب خوبی برای استفاده در مناطق جنوبی یا هر منطقه ای با آب سخت است.
از این رو نیازی نیست به طور روزانه شیرآلات منزل خود را پاکسازی کنید‌. نظافت آن ها نیز نسبت به دیگر شیر ها آسان تر است. چرا که با آب یا محلول آب و صابون به راحتی تمیز می‌ شوند.

مطالعه کنید
آشنایی با انواع شیر حمام

سخن پایانی
شیرآلات سفید، باعث دوچندانی زیبایی منزل و دلبازی فضای منزل می ‌شوند. رنگ های روشن با توجه به سطح بالای بازتاب نور، فضا را روشن می‌ کنند. علاوه بر موارد ذکر شده، رنگ سفید با ایجاد خطای دید، فضا را بزرگ تر از میزان واقعی نشان می‌ دهد.
مستر ماکان از بزرگ ترین و معتبر ترین فروشگاه های لوازم خانگی و آشپزخانه در ایران است، که لوازمی با کیفیت بالا را به فروش می ‌رساند. کیفیت شیرآلات بهداشتی سفید عرصه شده در فروشگاه مستر ماکان از نظر دوام در رده بالایی قرار دارد.
علاوه بر شیرآلات، محصولات برندهای مختلف از جمله کن، اخوان، زرشام، راسان، البرز و….. نیز در این فروشگاه با اقتصادی ترین قیمت و بهینه ترین شرایط به فروش می ‌رسند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *