در حال نمایش 8 نتیجه

توالت توکار وال هنگ گلسار مدل هلیا

2,352,000 تومان

توالت توکار وال هنگ مروارید مدل کاتیا

4,977,000 تومان

توالت توکار وال هنگ مروارید مدل سیلویا

4,378,000 تومان

توالت توکار وال هنگ ایساتیس مدل سیکاس

25,350,000 تومان

توالت توکار وال هنگ مگا مروارید

4,464,000 تومان

توالت توکار وال هنگ گلسار مدل اورینت

تماس بگیرید

توالت توکار وال هنگ کرد مدل آرتا

3,229,000 تومان

توالت توکار وال هنگ گلسار مدل پارمیس

2,541,000 تومان

وال هنگ یا توالت دیواری چیست؟ (تفاوت توالت وال هنگ با توالت معمولی)

احتمالاً زمانی که شما تصمیم به خرید توالت فرنگی داشته اید، کلمه وال هنگ به گوشتان خورده است. واژه ای که امروزه از زبان طراحان داخلی و فروشندگان تجهیزات سرویس بهداشتی زیاد می شنویم. اما توالت وال هنگ چیست؟ اصطلاح وال هنگ دقیقاً به چه نوع توالتی اطلاق می شود؟ آیا از نحوه عملکرد و ساختار وال هنگ اطلاعی دارید؟ تقاوت توالت وال هنگ با فرنگی معمولی در چیست؟ در این مقاله شما را با توالت وال هنگ و اجزا و استراکچر آن آشنا خواهیم کرد.

توالت وال هنگ یا دیواری به چه توالتی گفته می شود؟

وال هنگ Wall Hung در لغت به معنای اتصال به دیوار است، در واقع هر یک از تجهیزاتی که بتوانند به صورت اتصال به دیوار نیز مورد استفاده قرار گیرند؛ اعم از شیرآلات توکار و کابینت های دیواری می توانند به صورت وال هنگ تلقی شوند. اما در اصطلاح بازار، به مدل های جدیدی از توالت های فرنگی، وال هنگ گفته می شود. وال هنگ مدلی از کاسهٔ فرنگی است که مخزن (فلاش تانک) آن داخل دیوار به صورت مخفی قرار دارد. کاسه توالت وال هنگ به فلاش تانک دیواری متصل است. توالت وال هنگ با زمین فاصله دارد و تمام وزن آن توسط سازهٔ فلزی فلاش تانک توکار مهار می شود. در سال های اخیر، توالت های وال هنگ به علت مزایایی که نسبت به مدل های توالت فرنگی معمولی دارند؛ مورد علاقه معماران و طراحان بسیاری قرار گرفته اند. از جمله مزایای توالت وال هنگ می توان به ظاهر زیبا، داشتن انتخاب های بیشتر در طراحی داخلی، نظافت آسان تر، تعویض و نصب راحت و اشغال فضای کمتر اشاره کرد.

تفاوت توالت وال هنگ یا دیواری با توالت فرنگی چیست؟

اگرچه از لحاظ ظاهری و طراحی نشیمنگاه توالت وال هنگ شبیه به توالت فرنگی معمولی است؛ اما وجود تفاوت هایی در طراحی و ساختار آن ها سبب شده که مزایای وال هنگ بیشتر از توالت فرنگی معمولی شمرده شود. در این بخش به مهم ترین تفاوت های توالت وال هنگ ومعمولی در ساختار و عملکرد می پردازیم:
1. فلاش تانک و پایه اولین تفاوت توالت وال هنگ با توالت فرنگی معمولی است. توالت وال هنگ، فلاش تانکی که در پشت توالت فرنگی قرار می گیرد و پایه ای که به زمین نصب می شود را ندارد. توالت وال هنگ به جای فلاش تانک و پایه، استراکچری دارد که در داخل دیوار نصب می شود و پنهان است. در نتیجه توالت وال هنگ جلوه زیباتری در سرویس های بهداشتی دارد.
2. شیوه نصب توالت وال هنگ با توالت فرنگی معمولی متفاوت است و لازم است پیش از نصب وال هنگ، تمهیداتی در نظر گرفته شود.( نصب دو مرحله ای)
3. یک نوع دیگر از توالت های فرنگی به نام BACK TO WALL وجود دارند که روی زمین قرار دارند اما به فلاش تانک توکار متصل می شوند. تفاوت در این است که فلاش تانک توکار این مدل توالت ها بر خلاف فلاش تانک وال هنگ، چون باری را تحمل نمی کند، بدون سازه فلزی است.
4. در توالت فرنگی معمولی، پایه زمینی وزن کل را تحمل می کند اما در توالت های وال هنگ چون این پایه حذف شده است، وزن کل را استراکچر یا اسکلت تحمل می کند.
5. در توالت فرنگی معمولی، تانک به دیوار پشت خود نزدیک می باشد و قابل مشاهده است. ولی در توالت دیواری یا وال هنگ، تانک در پشت دیوار کار گذاشته شده است و قابل مشاهده نیست. در توالت وال هنگ کاسه توالت به دیوار چسبیده است.
6. از دیگر تفاوت های توالت وال هنگ با توالت فرنگی معمولی محل قرار گرفتن کلید فلاش تانک آن ها است. در توالت وال هنگ کلید فلاش تانک به صورت جداگانه خریداری شده و بر روی استراکچر توالت، بر روی دیوار نصب می شود. این کلید فلش تانک به دلیل این که روی دیوار و در معرض دید قرار دارد، لازم است تا متناسب با رنگ و سبک فضای سرویس بهداشتی انتخاب و خریداری شود.

توالت وال هنگ

توالت وال هنگ

استراکچر توالت وال هنگ چیست؟

استراکچر توالت وال هنگ، در واقع همان فلاش تانک آن است که پشت دیوار و یا داخل دیوار کار گذاشته شده و از معرض دید پنهان است. فلاش تانک یا استراکچر وال هنگ وظیفه تحمل بار توالت و وزن شخص استفاده کننده را بر عهده دارد. بنابراین در ساختار آن پروفیل های فلزی قرار دارد. استراکچرهای توالت وال هنگ متشکل از قوطی های فلزی است که در ابعاد وضخامت های مختلف ساخته می شوند. فلاش تانک توالت نیز درون این استراکچر قرار دارد.

نکاتی در رابطه با خرید و نصب توالت دیواری یا وال هنگ

1. به دلیل اینکه کل وزن توالت وال هنگ یا دیواری وابسته به استراکچر آن است، خرید استراکچر با کیفیت برای توالت وال هنگ اهمیت زیادی دارد. همان طور که اشاره شد، استراکچر وال هنگ در داخل دیوار قرار می گیرد. پس در صورتی که از کیفیت و جنس مرغوبی برخوردار نباشد؛ به علت خرابی نیاز به تعمیر و تعویض پیدا می کند و این مسئله نیازمند شکافتن دیوار است. پس عدم خرید استراکچر مرغوب در آینده هزینه های بیشتری را به بار خواهد آورد.
2. استراکچرها در ضخامت های مختلفی تولید می شوند. معمولاً ضخامت آن ها از 8 تا 15 سانتی متر متغییر است. لازم است پیش از نصب توالت وال هنگ، ابعاد فضای سرویس بهداشتی یا حمام خود را مد نظر قرار دهید. چراکه برای نصب استراکچر توالت وال هنگ، دیواری با ضخامت حداقل 10 تا 15 سانتی متر مورد نیاز است. ممکن است در فضاهای کوچک با ضخامت دیوار کم، نتوان توالت وال هنگ را نصب کرد.
3. توجه داشته باشید که نصب توالت وال هنگ در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول قبل از کاشی کاری دیوار (برای قرار دادن اجزای توکار و استراکچر) و مرحله دوم بعد از کاشی کاری و در زمان نصب شیرآلات بهداشتی است.
4. توالت وال هنگ در مدل ها و طراحی های مختلف و سایزهای متفاوتی تولید می شود. مدل های مستطیل شکل و مدل های دارای گوشه های منحنی از جمله این طرح ها هستند. شما می توایند با توجه به طراحی فضای بهداشتی خود، مدل مناسب توالت وال هنگ را انتخاب نمایید.

توالت وال هنگ

توالت وال هنگ

معرفی محصول

برای خرید توالت دیواری یا وال هنگ مرغوب لازم است تا علاوه بر بررسی انواع مدل ها و طراحی های مختلف، از کیفیت بالای استراکچر و اجزای توالت وال هنگ نیز اطمینان داشته باشید. فروشگاه اینترنتی مستر ماکان عرضه کننده انواع بهترین توالت های دیواری یا وال هنگ به تمام نقاط کشور است. شما می توانید از خدمات انتخاب گسترده محصولات تا مشاوره و راهنمایی در رابطه با خرید آن ها بهره مند شوید. با مستر ماکان خریدی سودمند و مطمئن داشته باشید.