در حال نمایش 2 نتیجه

قیمت و انواع توالت فرنگی مرجان

توالت فرنگی یکی از تجهیزات مهم سرویس بهداشتی است و معمولاً در حمام نصب می‌شود. توالت فرنگی نشانه تمدن و نوگرایی اروپایی‌ها شناخته می‌شود. توالت فرنگی نسبت به توالت ایرانی و سنتی، مزایای بسیاری دارد. از این رو پزشکان نیز برای داشتن سلامتی بیشتر، توصیه‌های زیادی برای استفاده از توالت فرنگی دارند. توالت‌های فرنگی از لحاظ ساختار بدنه، جنس و اندازه دارای انواع متفاوت هستند. در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع توالت های فرنگی مرجان، شما را بیشتر با مزایا و قیمت آن ها آشنا کنیم. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

قیمت و انواع توالت فرنگی مرجان

قیمت و انواع توالت فرنگی مرجان

مزایای استفاده از توالت فرنگی مرجان

  • به هنگام استفاده از توالت فرنگی فشار کمتری به کمر، مفاصل و زانوها وارد می‌شود.
  • زنانی که باردار هستند، با استفاده از توالت فرنگی می‌توانند از وارد شدن فشار بیش از اندازه به رحم خود جلوگیری کنند.
  • در استفاده از توالت فرنگی فشار روی عضلات روده بزرگ کمتر است. این موضوع می‌تواند خطر ابتلا به فتق، دیورتیکولیت و پرولاپس اعضای لگن را به صورت چشم گیری کاهش دهد.
  • استفاده از توالت فرنگی، از شل شدن عضلات مقعد جلوگیری می‌کند. همچنین باعث تخلیه کامل بدن می‌شود.
  • با استفاده از توالت فرنگی فشار کمتری به عضله‌های بدن وارد می‌شود. این مورد مانع از بروز بیماری‌هایی مانند بواسیر و حملات قلبی می‌شود.
مزایای استفاده از توالت فرنگی مرجان

مزایای استفاده از توالت فرنگی مرجان

انواع توالت فرنگی مرجان از لحاظ مکانیزم تخلیه

توالت های فرنگی مرجان به لحاظ مکانیزم تخلیه در سیستم‌های مختلفی هستند. در ادامه چند سیستم تخلیه در توالت فرنگی مرجان را بررسی می‌کنیم.

تخلیه آبشاری

از قدیمی‌ترین انواع تخلیه توالت فرنگی، تخلیه آبشاری است. در این نوع تخلیه، آب از طریق سوراخ‌های ریزی که در کناره‌های کاسه وجود دارد، به داخل کاسه به صورت آبشاری سرازیر می‌شود. در تخلیه آبشاری مصرف آب و صدای تخلیه زیاد است.

تخلیه گردابی

در تخلیه گردابی آب از طریق سیفون وارد کاسه توالت می‌شود. پس از یک دور گردش در اطراف داخلی کاسه، به صورت چرخشی و گردابی از خروجی کاسه تخلیه می‌شود. در این نوع تخلیه، امکان گرفتگی وجود دارد.

تخلیه شوتینگ

از مدرن‌ترین تخلیه توالت فرنگی تخلیه شوتینگ است. در این نوع تخلیه آب از طریق منافذ ریز در لبه‌های کاسه وارد کاسه می‌شود. سپس آب به کمک کانال به شوتینگ انتهای کاسه منتقل و تخلیه می‌شود.

انواع توالت فرنگی مرجان از لحاظ مکانیزم تخلیه

انواع توالت فرنگی مرجان از لحاظ مکانیزم تخلیه

انواع توالت فرنگی مرجان از لحاظ نصب

انواع توالت فرنگی مرجان در شکل و ظاهرهای مختلفی هستند. شکل ظاهری این توالت‌ها، نحوه نصب آن ها را نیز متفاوت کرده است. در ادامه انواع توالت فرنگی مرجان را بررسی می‌کنیم.

یک تکه

در مدل یک تکه توالت فرنگی مرجان، مخزن و کاسه توالت به هم متصل هستند. به طوری که از یک تکه قالب گیری برای این نوع توالت استفاده شده است و هیچ نوع درز اضافی در آن وجود ندارد.

دو تکه

در مدل دو تکه توالت فرنگی مرجان، مخزن آب و کاسه توالت جدا از هم هستند. همچنین نصب جداگانه‌ای باهم دارند. در این نوع توالت فرنگی برای رعایت بهداشت باید آلودگی‌های میان درزهای کاسه و مخزن به طور مداوم تمیزکاری شوند.

وال هنگ یا دیواری

مدل وال هنگ از مدرن‌ترین انواع توالت‌های فرنگی است. در این نوع توالت فرنگی، مخزن و کاسه به دیوار نصب می‌شوند. فضای کمتری را نسبت به توالت‌های دیگر اشغال می‌کنند.

انواع توالت فرنگی مرجان از لحاظ نصب

انواع توالت فرنگی مرجان از لحاظ نصب

انواع توالت فرنگی مرجان از لحاظ جنس

توالت های فرنگی مرجان از سنگ‌هایی با جنس بسیار مرغوب و با کیفیت تولید می‌شوند. جنس سنگ این توالت‌ها از چینی بهداشتی و رنگ آن ها سفید است. ضریب جذب این چینی‌ها کمتر از یک درصد است و عمر مفید طولانی دارند. همچنین ضخامت لعاب روکش توالت‌های مرجان استاندارد است و در تمامی قسمت‌های آن، مانند لوله‌های تخلیه از لعاب استفاده شده است. لعاب دهی خوب مانع از جذب آب به توالت فرنگی می‌شود و از انتشار بوی بد جلوگیری می‌کند.

انواع توالت فرنگی مرجان از لحاظ جنس

انواع توالت فرنگی مرجان از لحاظ جنس

انواع توالت فرنگی مرجان از لحاظ اندازه

توالت های فرنگی مرجان در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. انتخاب هر یک از اندازه‌ها، به ابعاد اتاق سرویس بهداشتی بستگی دارد. در ادامه اندازه‌های مختلف توالت فرنگی را بررسی می‌کنیم.

  • ارتفاع توالت‌های فرنگی در حدود 40 تا 65 سانتی متر است.
  • عرض یک توالت فرنگی استاندارد در حدود 50 سانتی متر است.
  • طول توالت فرنگی مرجان بین 55 تا 75 سانتی متر است.
  • آکس توالت فرنگی (فاصله بین لوله خروجی و لبه دیوار) در حدود 18 تا 30 سانتی متر است.

قیمت توالت فرنگی مرجان

فاکتورهای مؤثر در قیمت توالت فرنگی مرجان، مدل و اندازه توالت فرنگی است. اندازه‌های بزرگ در توالت فرنگی دارای قیمت‌های بیشتری هستند. همچنین مدل‌های پیشرفته و مدرن، قیمت بالایی نسبت به مدل‌های ساده و قدیمی دارند. یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت توالت فرنگی، کیفیت و مرغوبیت جنس آن است. چینی‌های با کیفیت و با لعاب دهی مطلوب، می‌توانند در قیمت توالت فرنگی مرجان تأثیرگذار باشند.