بلاگ

آشپزخانه هوشمند و تجهیزات آن

آشپزخانه هوشمند و تجهیزات آن

آشپزخانه هوشمند و تجهیزات آن

با هوشمند کردن تجهیزات آشپزخانه می توانید آشپزخانه معمولی را به آشپزخانه فوق مدرن تبدیل کنید. با هوشمند کردن آشپزخانه یک زندگی راحت، خوب و ایده آل را تجربه خواهید کرد. از طریق هوشمند کردن تجهیزات آشپزخانه، پختن غذا، درست کردن چای و قهوه حتی شستشوی ظروف به راحتی و آسان تر از گذشته انجام خواهد شد. برای مجهز کردن آشپزخانه با تجهیزات هوشمند می‌توانید به سایت مستر ماکان مراجعه کنید.

تعریف آشپزخانه خانه هوشمند

آشپزخانه هوشمند به آشپزخانه ای گفته می شود که در آن خبری از وسایل سنتی و قدیمی نیست و جای آن وسایل قدیمی با وسایل هوشمند پر شده است. هدف از هوشمند کردن تجهیزات آشپزخانه، صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان است. آشپزخانه هوشمند با وسایلی مجهز شده که دوستدار محیط زیست است و می توان با این تجهیزات، مواد غذایی سالم تهیه کرد.
همانطور که می دانید آشپزخانه قلب یک خانه است و برای بانوان اهمیت ویژه ای دارد. برخی بانوان که شاغل هستند، در نظافت و پخت و پز با مشکل مواجه می شوند. در عصر حاضر، هوشمندسازی وسایل و تجهیزات آشپزخانه، بسیاری از مشکلات بانوان به ویژه شاغلان را حل کرده است.
اتصال تجهیزات و وسایل آشپزخانه به اینترنت، موجب شده است تمامی وسایل به یکدیگر متصل بوده و توسط دستگاه کنترل مرکزی مدیریت شود. اگر آشپزخانه خود را به وسایل هوشمند مجهز کنید، بسیاری از کارها را می توانید از راه دور و به صورت خودکار انجام دهید. مثلا اگر در خانه نیستید، می توانید با گوشی همراه خود که به غذاپز متصل است، دستور پخت را بدهید تا هنگام ورود شما به خانه آماده باشد.

آشپزخانه هوشمند و تجهیزات آن

آشپزخانه هوشمند و تجهیزات آن

تجهیزات آشپزخانه هوشمند شامل چه وسایلی است؟

تجهیزات و وسایلی که موجب هوشمند شدن آشپزخانه می شوند عبارتند از:
۱٫ یخچال فریزر هوشمند: تمام قسمت های یخچال توسط تاچ پنل که روی بدنه آن نصب شده است، کنترل می شود. در یخچال های هوشمند، دوربین هایی تعبیه شده است که می توان از طریق آن، درون یخچال را بدون باز کردن به وسیله گوشی های همراه مشاهده کرد.

مطالعه کنید
معایب، مزایا و قیمت سینک ظرفشویی روکار

۲٫ اجاق گاز هوشمند: شعله این اجاق گازها از لامپ های ال ای دی ساخته شده و مجازی است. این اجاق گاز گرمای مورد نیاز برای پخت غذا را از طریق تغییر میزان روشنایی لامپ ها تامین می کند.
۳٫ کابینت هوشمند: در کابینت های هوشمند از سنسور درب و پنجره استفاده می شود. این سنسورها از یک آهنربای دوطرفه تشکیل شده اند که یک قسمت آن به در کابینت و قسمت دیگر آن به چارچوب کابینت وصل شده است. این ویژگی آهنربایی باعث می شود تا در کابینت بسته بماند و در صورت باز ماندن، زنگ هشدار به صدا در بیایید؛ ولی در صورت نبستن در کابینت توسط افراد، چون این کابینت ها به سنسور وصل هستند، به طور خودکار بسته خواهند شد.
۴٫ غذا ساز و مایکروفر هوشمند: با استفاده از غذاساز و مایکروفر، می توان غذا را از راه دور و بدون حضور در آشپزخانه پخت.
۵٫ چای ساز و قهوه ساز هوشمند: اگر به قهوه ساز و چای ساز هوشمند برنامه بدهید، به راحتی می توانید زمانی که در خانه نیستید، با استفاده از گوشی خود که به سیستم مرکزی متصل است، دستور ساخت چای یا قهوه بدهید تا هر وقت که شما به خانه رسیدید آماده باشد.
۶٫ ترازوی هوشمند: با خرید ترازوی هوشمند برای آشپزخانه و اتصال آن به تلفن همراه، می توانید وزن خود را روی گوشی مشاهده کنید. این ترازوها اطلاعات مفیدی درباره ارزش مواد غذایی بر روی صفحه گوشی نمایان می کنند. در برخی از ترازوهای هوشمند، دستبند سلامت تعبیه شده است که از طریق بلوتوث به گوشی وصل می شود و ضربان قلب افراد را نمایش می دهد.
۷٫ هود و تهویه هوا هوشمند: هود هوشمند در زمان پخت و پز غذا به صورت خودکار فعال می شود تا بوی غذا را از بین ببرد و هوای آشپزخانه را تهویه کند. در این هودها سنسورهایی بکار رفته است که به بوی دود، غذا، گاز و سرریز شدن غذا حساس هستند.
۸٫ سیستم اعلام حریق: در صورت نشتی گاز یا آتش سوزی، ساکنین ساختمان را با به صدا درآوردن زنگ خطر، آگاه می کند.
۹٫ سیستم اطفا حریق: اگر ساختمان دچار آتش سوزی شود، سنسورهایی که در سیستم تعبیه شده است، خود به خود شروع به فعالیت می کند و آتش را خاموش می کند.

مطالعه کنید
اهمیت ترموکوپل و فندک در اجاق گاز

ویژگی های آشپزخانه هوشمند

با مجهز کردن آشپزخانه به وسایل و تجهیزات هوشمند، دیگر نیازی نیست خود را به زحمت بیندازید. از جمله ویژگی های خانه هوشمند این است که:
• می توان محتویات یخچال را از راه دور و بدون باز کردن در یخچال و توسط برنامه های هوشمندی که به یخچال نصب شده است مشاهده کرد.
• با گوشی همراه متصل به برنامه یخچال، می توان دمای یخچال را کاهش یا افزایش داد.
• ظرف های کثیف را که قصد دارید در ساعات کم مصرف برق بشویید، می توانید از طریق گوشی که به برنامه ماشین ظرفشویی متصل است، ساعت مشخصی تعیین کرده و در زمان مناسب بشویید.
• اگر غذا را روی شعله گذاشته اید، دیگر نیاز نیست خودتان آن را خاموش کنید؛ بلکه می توانید با گوشی متصل به برنامه اجاق گاز، از راه دور غذای خود را طبخ کنید.
مزایای مجهز کردن آشپزخانه به وسایل هوشمند
از مزایای آشپزخانه هوشمند موارد زیر را می توان نام برد:
• افزایش ایمنی ساکنان و خود ساختمان
• در مصرف انرژی صرفه جویی می شود
• صرفه جویی در زمان صورت می گیرد
• کاهش دغدغه و مشکلات زنان شاغل
• رفاه و آسایش بیشتر افراد
• استفاده آسان از همه امکانات موجود در آشپزخانه

آشپزخانه هوشمند و تجهیزات آن

آشپزخانه هوشمند و تجهیزات آن

سخن پایانی
آشپزخانه هوشمند و تجهیزات آن همانطور که گفتیم امروزه بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است؛ چون راحتی، آسایش، صرفه جویی در زمان، انرژی و امنیت را به دنبال دارد. با تجهیز کردن آشپزخانه به وسایل هوشمند، می توانید زندگی توام با آسایش و راحتی را تجربه کنید. سایت مستر ماکان آماده است تا شما را در مجهز کردن آشپزخانه با وسایل هوشمند راهنمایی کند. کافیست با مشاوران این سایت در ارتباط باشید.

مطالعه کنید
هود بخریم یا هواکش