بلاگ

سینک برای آشپزخانه کوچک

سینک برای آشپزخانه کوچک

برای آشپزخانه های کوچک، چه سینکی بهتر است؟

خرید یک سینک جدید با طراحی مدرن می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری حیاتی در بهبود آشپزخانه شما محسوب شود. این سرمایه گذاری نه تنها ظاهر آشپزخانه شما را بهبود می بخشد بلکه عملکرد آن را نیز بهبود می بخشد. برای اطمینان از انتخاب بهترین سینک برای آشپزخانه خود، باید به چند نکته اساسی توجه کنید و فاکتورهای مهمی را قبل و بعد از خرید بررسی نمایید. از جزئیات متریال تا اندازه ی ایده آل و از ارتفاع مناسب سینک تا بررسی قیمت نهایی خرید.
بهتر است از متریال با کیفیت برای ساخت سینک اطمینان حاصل کنید تا مقاومت و دوام آن تضمین شود. همچنین، اندازه سینک باید با ابعاد آشپزخانه شما هماهنگ باشد تا فضای کافی برای کار و استفاده را فراهم کند. ارتفاع سینک نیز باید مناسب برای راحتی کار در آشپزخانه باشد. در نهایت، قبل از خرید، قیمت نهایی را با توجه به ویژگی ها و کیفیت محصول بررسی کنید تا از تطابق آن با بودجه خود اطمینان حاصل شود. این نکات به شما کمک خواهند کرد تا بهترین سینک را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید و از سرمایه گذاری خود بهترین نتیجه را ببرید.

جنس های مختلف سینک برای آشپزخانه کوچک

در انتخاب سینک آشپزخانه، متریال مورد استفاده یکی از نکات حیاتی است که باید به آن دقت کنید. این موضوع به ما اطلاع می دهد که سینک از چه جنسی ساخته شده و برای کاربرد چه خصوصیاتی دارد؟ آیا از جنس آهن، استیل ضد زنگ یا حتی پرسلان است؟
در هنگام انتخاب متریال، باید با نگاهی واقع بینانه به میزان استفاده مداوم سینکتان نگاه کنید و همچنین به نوع موادی که برای تمیزی آن استفاده می کنید توجه داشته باشید. به عنوان مثال، سینک های پرسلان سریعاً کثیف می شوند و لکه هایی را به خود جذب می کنند، اما از طرف دیگر، پاک کردن این لکه ها با استفاده از روغن های پاک کننده یا شوینده های ملایم به راحتی امکان پذیر است.
اگر از شوینده های قوی تر استفاده می کنید، مناسب است به سوی سینک های استیل بروید که هم دارای استایل مدرن و مینیمال هستند و هم نگهداری و تمیزکاری آن ها ساده تر است.

سینک برای آشپزخانه کوچک

سینک برای آشپزخانه کوچک

انواع سینک ظرفشویی از نظر جنس

به طور کلی سینک های ظرفشویی محبوب و مطرح شامل جنس های زیر می شود:
• استیل ضد زنگ: سینک های استیل ضد زنگ با ظاهر کلاسیک و ظرافت، بسیار کاربردی هستند. این سینک ها به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و خواص بهداشتی، گزینه عالی برای هر نوع آشپزخانه اند. آن ها به صورت روکار، توکار و حتی به صورت سینک گوشه نیز موجود هستند.
• سینک گرانیتی: سینک های گرانیتی با زیبایی، دوام و مقاومت در برابر حرارت، گزینه های مناسبی هستند. این سینک ها در انواع روکار و توکار موجودند.
• سینک سرامیکی: سینک های سرامیکی به دلیل محکمیت، مقاومت در برابر خش، و بهداشتی بودن، انتخاب خوبی هستند. این مدل سینک در انواع توکار و بلفاست نیز دسترسی پیدا می کنند.
• سینک سنگ صابونی: این نوع سینک از یک ماده خاص و تک نوع ساخته شده است و برای دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال مناسب است. با تنوع طرح ها و رنگ ها، این سینک در انواع روکار و توکار موجود است.
در نهایت، انتخاب جنس مناسب بر اساس نیازهای شما و میزان استفاده مکرر از سینک، کلیدی است تا بهترین تجربه را در استفاده از آشپزخانه داشته باشید.

مطالعه کنید
گاز صفحه ای چهار شعله بخریم یا پنج شعله؟

انواع سینک ظرفشویی بر اساس تعداد لگن

اصولا سینک ها تک لگنه یا چند لگنه هستند که به طور کلی شامل موارد زیر هستند:

  • سینک تک لگن بزرگ

سینک های تک لگن بزرگ دارای طراحی مدرنی هستند و در حال حاضر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته اند. اما باید توجه داشت که این نوع سینک ممکن است برخی محدودیت ها داشته باشد. به عنوان مثال، در صورتی که نیاز به خیساندن ظروف داخل سینک باشد، امکان شستشوی سبزیجات داخل آن ممکن نیست. اگر سینک ظرفشویی در منزل شما پرکاربرد است، این گزینه ممکن است برای شما مناسب نباشد.

  • سینک دو لگنه با سایز متفاوت (۴۰/۶۰)

این نوع سینک دو لگن امکان انجام دو کار مجزا را برای کاربر فراهم می کند. با داشتن یک لگن کوچک با سایز ۱۴ اینچ و یک لگن بزرگ تر با سایز ۱۸ اینچ، این سینک تنوع بیشتری در استفاده فراهم می کند.

  • سینک دو لگنه با سایز مشابه (۵۰/۵۰)

این نوع سینک نیز همانند نوع قبلی، کارایی دو لگنه را ارائه می دهد با این تفاوت که هر دو لگن دارای سایز مشابه هستند.

  • سینک سه لگن

سینک های سه لگن دارای سه قسمت مجزا هستند و نسبت به مدل های قبلی بزرگ تر می باشند. این نوع سینک ها معمولاً دو لگن بزرگ و یک لگن کوچک دارند، که فضای بیشتری را اشغال می کنند.
با توجه به موارد گفته شده، برای آشپزخانه های کوچک، سینک دو لگنه با سایز متفاوت (۴۰/۶۰) یا سینک دو لگنه با سایز مشابه (۵۰/۵۰) به عنوان گزینه های مناسب تلقی می شوند. این نوع سینک ها با امکان انجام دو کار مجزا در یک فضای کوچک، تنوع و کارایی را فراهم می کنند. به علاوه، طراحی مدرن و جدید آنها نیز با استفاده از فضای محدود آشپزخانه کوچک هماهنگ خواهد بود.

مطالعه کنید
فاکتورهای قیمت اجاق گاز سارگاتی

چه استایل سینکی برای اشپزخانه های کوچک مناسب است؟

هر آشپزخانه بر اساس سلیقه و استایل خود یک شخصیت منحصر به فرد دارد. به عنوان مثال، آشپزخانه های مدرن بهتر است از سینک های کوارتز یا استیل با طراحی مدرن استفاده کنند. از سوی دیگر، آشپزخانه های با استایل روستیک و کلاسیک با یک سینک سرامیکی یا پرسلانی زیبا و کلاسیک به نظر خواهند آمد.
در صورتی که آشپزخانه شما دارای یک فضای کوچک است و هنوز به تعیین یک تم خاص یا طراحی برای آن نرسیده اید، گزینه امن و مناسب ممکن است سینک استیل ضد زنگ باشد. این نوع سینک هم به راحتی تمیز می شود و مرتب می شود و هم قیمت بهتری دارد.

سینک برای آشپزخانه کوچک

سینک برای آشپزخانه کوچک

بهترین جا برای خرید سینک آشپزخانه های کوچک

حالا که شما اطلاعات کافی ای در مورد انواع مختلف سینک ظرفشویی و مزایای آن دارید، می توانید طبق نیاز خود بهترین محصول را انتخاب کرده و آن خریداری کنید. برای خرید بهترین سینک ظرفشویی موجود در بازار می توانید سری به فروشگاه مستر ماکان بزنید و تمام وسایل مورد نظر خود را با بهترین قیمت ممکن از بهترین برندها خریداری کرده و محصول مدنظر خود را درب منزل دریافت کنید.

مطالعه کنید
چرا باید یک اجاق گاز با کیفیت و استاندارد بخریم