بلاگ

چرا باید یک اجاق گاز با کیفیت و استاندارد بخریم

چرا باید یک اجاق گاز با کیفیت و استاندارد بخریم

چرا باید یک اجاق گاز با کیفیت و استاندارد بخریم؟

اجاق گاز یکی از لوازم ضروری هر آشپزخانه است که باید در انتخاب آن دقت کرد. در سال های اخیر برندهای زیادی اقدام به تولید اجاق گاز در طرح ها و مدل های مختلفی کرده اند. یکی از چالش های اصلی افرادی که قصد خرید اجاق گاز دارند این است که کدام اجاق گاز بهتر است و از امکانات بیشتری برخوردار است؟
نکته مهمی که باید توجه داشت این است که اجاق گاز باید دارای استانداردهای لازم باشد و از کیفیت خوبی برخوردار باشد. در این مقاله از مسترماکان می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید یک اجاق گاز با کیفیت و استاندارد بخریم؟

چرا باید یک اجاق گاز با کیفیت و استاندارد بخریم

چرا باید یک اجاق گاز با کیفیت و استاندارد بخریم

۱- یک اجاق گاز استاندارد دارای شیشه مقاوم است.

بی شک یکی از قسمت‌های اجاق گاز که با حرارت و ظروف آشپزخانه ارتباط دارد، شیشه است. اگر به هر دلیلی این قطعه بشکند، ممکن است حوادث ناگواری را به همراه داشته باشد. بنابراین، انتخاب اجاق گازی که از شیشه استاندارد و مناسب برخوردار باشد، بسیار حائز اهمیت است.
در صورتی که اجاق گاز استاندارد نباشد ممکن است در اثر کوچکترین ضربه یا در اثر حرارت بالا، شیشه ترک بردارد یا بشکند که تعویض آن مستلزم هزینه بسیار زیاد و گاهی غیر ممکن است.

مطالعه کنید
راهنمای انتخاب آینه برای سرویس بهداشتی

۲- یک اجاق گاز استاندارد دارای سر شعله و شعله پخش کن مناسب باشد.

پس از عبور گاز از سوزن، وارد شعله پخش کن می‌شود. دو قسمت بسیار مهمی که در برابر حرارت مستقیم قرار دارند، شعله پخش کن و سر شعله هستند. یکی از ویژگی‌هایی موجود در اجاق گازهای استاندارد استفاده از سرشعله و شعله پخش کن با مقاومت بالا است. این سرشعله ها در برابر حرارت و دمای بسیار بالا، مقاومت عالی از خود نشان می‌دهد و با انواع شوینده‌ها کاملا قابل شستشو است.
این در حالی است که اگر شما یک اجاق گاز بی کیفیت و بدون استاندارد بخرید ممکن است سرشعله ها از مقاومت بالایی برخوردار نباشند و بعد از مدت کوتاهی نیاز به تعویض یا تعمیر داشته باشند.

۳- ترموکوپل در اجاق گاز استاندارد از طول عمر بالایی برخوردار است.

در اجاق گازهای جدید، به‌کارگیری ترموکوبل بسیار رایج است؛ اما، در بسیار از برندها، افراد مدتی پس از استفاده از اجاق گاز، این قطعه در آنها معیوب می‌شود. شرکت های معتبر با استفاده از طراحی مناسب در قرارگیری ترموکوپل و بهره گیر‌ی از آلیاژهای خوب از شکستگی، ضربه و خرابی آن جلوگیری کرده می کنند. نکته حائز اهمیت این است که این قطعه جهت قطع گاز هنگام نشتی بسیار مهم است و از ایجاد حوادث ناگوار جلوگیری می‌کند.

مطالعه کنید
علت های رایج خرابی هود

۴- ترانس فندک در اجاق گاز استاندارد از کیفیت بالایی برخوردار است.

ایجاد جرقه برای اجاق گاز وظیفه این قطعه است. اما، بازهم در اجاق گازهای بسیاری از برندها شاهد خرابی این قطعه و عدم ایجاد جرقه هستیم. در اجاق گازهای استاندارد از برندهای معتبر این قطعه طول عمر طولانی دارد و پس از مدت کوتاهی استفاده خراب نمی شود.

۵- در اجاق گاز استاندارد از مواد مقاوم برای حفظ سیم‌های داخل اجاق گاز در برابر حرارت استفاده می شود

سیم کشی اجاق گاز و حفاظت از آن ها در مقابل حرارت بسیار مهم است. در صورت هرگونه ایراد در سیم کشی و مقاومت آن در برابر حرارت ممکن است که اتفاق های بسیار ناگواری رخ دهد. در اجاق گازهای استاندارد خیال شما از این موضوع راحت است و جای نگرانی نیست.

چرا باید یک اجاق گاز با کیفیت و استاندارد بخریم

چرا باید یک اجاق گاز با کیفیت و استاندارد بخریم

خرید اجاق گاز استاندارد و با کیفیت

شما می توانید معتبرترین برندهای اجاق گاز را در مسترماکان پیدا کنید. هدف مسترماکان ارائه محصولات با کیفیت با قیمت مناسب به مشتریان عزیز است. برای خرید اجاق گاز از بخش محصولات می توانید به قسمت اجاق گاز مراجعه کنید.

مطالعه کنید
تمیز کردن اجاق گاز استیل سوخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *