بلاگ

ضد عفونی کردن توالت فرنگی و توالت ایرانی

ضد عفونی کردن توالت فرنگی و توالت ایرانی

ضد عفونی کردن توالت فرنگی و توالت ایرانی

داشتن یک توالت پاکیزه و تمیز برای اغلب افراد یک چالش بسیار جدی است. در نظافت توالت به شدت باید اصول بهداشتی و نظافتی به کار گرفته شود تا سلامت شما حفظ شود. در حالی که با برخی از راهکارها می توان توالت فرنگی و ایرانی را تمیز نگه داشت. قدم اول از بین بردن جرم توالت است. کاسه توالت به سرعت رسوب می‌بندد و منظره ناخوشایندی ایجاد می‌کند.
در این مقاله از مسترماکان می خواهیم در مورد روش های تمیز و ضدعفونی کردن توالت فرنگی و ایرانی صحبت کنیم. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

 روش های ضدعفونی کردن توالت

افراد برای تمیز و ضدعفونی کردن توالت از روش های مختلفی استفاده می کنند که رایج ترین آن ها عبارتند از:

  • استفاده از قرص های مخصوص

یکی ازروش های رایج برای ضدعفونی کردن توالت فرنگی و ایرانی استفاده از قرص است. استفاده از این قرص ها نه تنها باعث تمیزی کاسه توالت می شود بلکه محیط را هم خوشبو می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های این قرص ها این است که برای هر دو توالت فرنگی و ایرانی قابل استفاده است. به این صورت که ابتدا بسته قرص را تهیه کرده و گوشه ای از توالت آویزان می‌کنیم بعد با هر بار کشیدن فلاش تانک مقداری آب روی این قرص‌ها ریخته شده و باعث تمیز شدن، خوشبو شدن و ضدعفونی توالت فرنگی یا ایرانی می‌شوند.
انواع مختلفی از این قرص ها در بازار موجود است که رایحه مخصوصی دارند شما می توانید مطابق سلیقه خود از آن ها تهیه کنید و برای ضدعفونی و خوش بو کردن توالت فرنگی و ایرانی از آن ها استفاده کنید. قیمت این قرص ها زیاد نیست و مقرون به صرفه هستند.

ضد عفونی کردن توالت فرنگی و توالت ایرانی

ضد عفونی کردن توالت فرنگی و توالت ایرانی

  • استفاده از مواد شوینده و سفید کننده
مطالعه کنید
تجهیز حمام مستر

یکی دیگر از روش های قدیمی برای تمیز کردن توالت استفاده از انواع مواد شوینده و سفید کننده است. در بازار انواع مختلفی از این مواد وجود دارد که مخصوص سفید کردن و ضدعفونی کردن توالت فرنگی و سرویس بهداشتی هستند.
البته استفاده از این مواد برای افرادی که ناراحتی های تنفسی یا آلرژی دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در صورت استفاده هم باید از دستکش و ماسک استفاده کنند و درها و پنجره های سرویس بهداشتی را باز بگذارند. همچنین افرادی که از این سفید کننده ها استفاده می کند حتماً باید مراقب باشند که این این مواد به پوستشان اصابت نکند چرا که موجب سوختگی پوست آنها می‌ شود.

  • استفاده از مواد ضد عفونی کننده طبیعی

اگر می‌خواهید یک بمب قوی برای جرم‌ زدایی توالت فرنگی بسازید، کافی ا‌ست چند ماده طبیعی را با هم مخلوط کنید. برای ساخت این بمب اسید سیتریک، جوش شیرین، آب، روغن لیمو و روغن نعنا را با هم خوب ترکیب کنید. این محلول هر چند به اندازه مواد شوینده شیمیایی قوی نیست اما به اندازه کافی می تواند توالت فرنگی و ایرانی شما را تمیز کند. مهم ترین مزیت این روش این است که اغلب این مواد در دسترس هستند و تهیه آن ها هم قیمت زیادی ندارد. سایر مزایای استفاده از مواد ضد عفونی کننده طبیعی عبارتند از:
• این مواد به دلیل اینکه فاقد عناصر شیمیایی هستند، به سلامت شما و کودکتان لطمه‌ای نمی‌زند.
• این مواد بخشی از طبیعت است و هیچ خطری برای بازگشت به محیط زیست ندارد.

ضد عفونی کردن توالت فرنگی و توالت ایرانی

ضد عفونی کردن توالت فرنگی و توالت ایرانی

نکته مهم در تمیز کردن کاسه توالت فرنگی وایرانی

همان طور که در این مطلب اشاره کردیم تمیز کردن دوره ای توالت از نظر بهداشتی بسیار مهم است. از طرف دیگر این کار به افزایش عمر توالت کمک می کند. البته برخی از توالت ها کیفیت خوبی ندارند و پس از گذشت مدت کوتاهی کدر می شوند که با مواد شوینده هم قابل برگشت به حالت اول نیست.
به همین دلیل توصیه می کنیم اگر قصد خرید توالت دارید از برندهای معتبر تهیه کنید تا از کیفیت کافی برخوردار باشد. در مسترماکان انواع توالت فرنگی و ایرانی وجود دارد که شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود از بین محصولات موجود انتخاب کنید.

مطالعه کنید
روش های رسوب زدایی دوش حمام

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *