بلاگ

نکات مهم در خرید تجهیزات حمام

نکات مهم در خرید تجهیزات حمام

نکات مهم در خرید تجهیزات حمام

تجهیزات حمام نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون حمام و راحتی ساکنان خانه دارد. در هنگام طراحی حمام به لوازم جانبی نیاز است. اگر در حال ساخت‌ و ساز یا تعمیر منزل هستید و به این تجهیزات نیاز دارید باید با برنامه قبلی آنها را خریداری کنید. قبل از خرید در مورد نوع کاربرد، جایگاه و رنگ آنها تصمیم بگیرید. ما در مطلب امروز قصد داریم به نکات مهمی که در هنگام خرید این تجهیزات باید رعایت کنید بپردازیم؛ اگر دغدغه شما در این ایام، خرید این تجهیزات است با ما تا انتها همراه باشید.

  • انتخاب کابینت حمام

کابینت حمام از تجهیزاتی است که امروزه در حمام ها تعبیه می شود. در گذشته از این کابینت تنها برای نگهداری جعبه کمک های اولیه و نظیر آن استفاده می شد. اما امروزه آن را در طرح ها و مدل های متنوعی تولید می کنند. در بعضی از مدل ها از سنسورها و چراغ های هوشمند استفاده می شود که روشنایی فوق العاده ای به حمام می بخشد؛ علاوه بر آن قسمتی از آن را برای طراحی رختکن در نظر می گیرند؛ همچنین در طراحی خاصی می توان یکی از درهای داخلی و خارجی کابینت را تبدیل به آینه کرد. به این ترتیب به فضای اضافی برای نصب آینه لازم ندارید.

از طراحی متنوعی می توان برای کابینت استفاده کرد. بهترین کابینت برای حمام، نصب کمد دیواری است که البته هزینه زیادی در بر دارد و شاید خیلی از افراد از پس هزینه آن بر نیایند. کابینت‌ های ام دی اف معمولی با طراحی‌ نوین و شلف بندی‌ های دقیق و زیاد هم یکی دیگر از انتخاب ها برای کابینت حمام محسوب می شود.

نکات مهم در خرید تجهیزات حمام

نکات مهم در خرید تجهیزات حمام

  • انتخاب وان حمام

یکی دیگر از تجهیزات حمام که امروزه طرفدار زیادی دارد وان است. اگر چه در گذشته قرار دادن وان حمام به خانه های فوق لاکچری محدود می شد و اکثر خانواده های عادی نمی توانستند از آن استفاده کنند اما امروزه در بیشتر خانه ها استفاده می شود. قبل از اینکه وان اختراع شود مردم از تشت های بسیار بزرگ در جنس های پلاستیک یا فلز استفاده می کردند. اکنون خیلی از خانه ها دارای وان و جکوزی هستند. وان ها در اندازه های گوناگون و طرح های متنوعی تولید و روانه بازار می شوند و استفاده از آن لذت حمام کردن را دو چندان می کند. مواد اولیه ای که برای تولید و طراحی وان ها استفاده می شود عبارتند از: فایبر گلاس، کامپوزیت و فولاد ضد زنگ.

مطالعه کنید
گاز صفحه ای چهار شعله بخریم یا پنج شعله؟

از نکات مهمی که در هنگام خرید وان لازم است به آن توجه شود اندازه وان است. دقت کنید که وان را آنقدر بزرگ انتخاب نکنید که بیشتر فضای حمام را اشغال کند بلکه باید فضای مناسبی را بگیرد. از بین لوکس ترین آن، وان مسقف است که البته خرید آن، هزینه زیادی می طلبد. نوع دیگری از وان‌ ها، وان‌ های استخری هستند که به صورت استخری و فرو رفته در حمام قرار می گیرند. از انواع دیگر آنها می توان به وان چسبیده به کف حمام و قابل حمل اشاره کرد که نوع قابل حمل طرفداران بیشتری دارد.

  • انتخاب سنگ حمام

در حمام از سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ ها بسیار متنوع بوده اما بیشتر آنها از نوع سنگ های طبیعی است. این سنگ ها زیبایی بی نظیری به حمام شما می دهد. چون حمام قسمتی از خانه بوده که مرطوب است و با آب سروکار دارد رسیدگی به آن از اهمیت زیادی برخوردار است. از بین سنگ های طبیعی سه سنگ مرمریت، سنگ چینی و گرانیت از بهترین سنگ ها برای حمام هستند.‌ هر کدام از اینها مزایا و معایب خود را دارند.

سنگ مرمریت در برابر شستشو و عایق بندی مقاومت کمی دارد. سنگ گرانیت مقاومت خوبی در برابر مواد شوینده دارد اما ظاهر چندان زیبایی ندارد. از بین سنگ های طبیعی، سنگ چینی بهترین سنگ ها محسوب می شود. در انتخاب سنگ ها از انتخاب سنگ های زبر خودداری کنید تا از نفوذ مواد به داخل آن جلوگیری شود. بهترین انتخاب سنگ ساب خورده و صیقل داده شده است. اندازه سنگ هم از موارد مهم دیگری است که باید متناسب با فضا از ابعاد مناسب استفاده شود.

  • انتخاب کاشی ها و سرامیک برای حمام

از کاشی ها و سرامیک ها در قسمت های مختلف خانه استفاده می شود. از آنها به عنوان تجهیزات حمام یاد می شود. یکی از مواردی که اهمیت زیادی دارد جنس و کیفیت بالای کاشی و سرامیک است. از ویژگی های مثبت کاشی و سرامیک خوب این است که در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند. با گذر زمان رنگ آنها کدر نمی شوند. به راحتی شسته می شوند و لکه های آن بدون اینکه از جرم گیرهای قوی استفاده شود پاک می شوند. در انتخاب کاشی و سرامیک به دکوراسیون حمام توجه کنید و کاشی و سرامیک را متناسب با آن انتخاب و خریداری کنید. شما می توانید از ترکیب انواع کاشی های کوچک، بزرگ و متوسط جلوه خاصی به حمام خود ببخشید.

  • انتخاب شیرآلات بهداشتی برای حمام

شیرآلات بهداشتی از جمله تجهیزات حمام هستند که باید در انتخاب آن دقت ویژه ای داشته باشید. اگرچه شیرآلات ارزان قیمتی در بازار عرضه می شوند که ممکن است به دلیل قیمت ارزان آنها برای خرید آنها وسوسه شویم؛ اما این شیرالات کیفیت مناسبی ندارند و بعد از مدت کوتاهی جرم و رسوب می گیرند و مانند روزهای اول براق نیستند. برای تمیز کردن این شیرآلات حتی از هر گونه مواد شوینده قوی هم استفاده کنید مانند روز اول براق نخواهند شد. به این ترتیب نمای سرویس بهداشتی و حمام را تحت تاثیر قرار می دهد و آن را زشت می کند؛ به همین دلیل توصیه می کنیم شیرآلاتی را انتخاب و خریداری کنید که کیفیت و طول عمر بالایی داشته باشند و به زودی کدر نمی شوند و تمیز کردن آنها آسان است. با این شیرآلات زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام شما افزایش می یابد و جلوه زیبایی به آن می بخشند.

  • انتخاب دوش حمام

دوش حمام جزو شیرآلات و تجهیزات حمام محسوب می شود که امروزه تنوع بی نظیری دارند. در گذشته که فقط دوش های قدیمی تولید می شد این شیرها تنها باز و بسته و گرم و سرد می شدند؛ ولی به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی تولید شدند. اکنون نمونه های جالبی وجود دارند که طراحی خیره کننده ای دارند. انواع آنها شامل دوش های هوشمند، چراغ‌دار، یک منظوره، چند منظوره، تک جریان، چند جریان و… ساخته می شوند. اما بزرگ ترین پیشرفت در این تجهیزات، دوش های هوشمند هستند. این دوش‌ ها این قابلیت را دارند که با کمک دستیار صوتی یا نرم افزار مخصوص گوشی‌های هوشمند کنترل شوند؛ همچنین می توانند موسیقی ملایم پخش کنند، حتی می توانند بدن را با اسپری کردن معطر کنند یا پس از دوش، روغن بمالند. استفاده از این دوش ها، تجربه خوشایندی است که به کمک تکنولوژی پیشرفته محقق شده است. البته این دوش‌های هوشمند گران قیمت هستند و هر کسی نمی تواند آن را برای حمام انتخاب و خریداری کند.

نکات مهم در خرید تجهیزات حمام

نکات مهم در خرید تجهیزات حمام

سخن پایانی
امروزه تجهیزات حمام در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آنها نقش مهمی در زیبایی دکور حمام ایفا می کند. اگر شما هم در حال تعمیر یا ساخت حمام خود هستید، می توانید برای تهیه این تجهیزات به سایت مسترماکان مراجعه کنید. در این سایت انواع لوازم و تجهیزاتی که برای حمام نیاز است به صورت اینترنتی و با قیمت مناسب به فروش می رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید و از قیمت روز آنها مطلع شوید و سپس در صورت تمایل برای خرید تجهیزات مورد نظر اقدام کنید.

مطالعه کنید
نکات مهم هنگام خرید لوازم خانگی برقی