بلاگ

هود سفید بخریم یا مشکی

هود سفید بخریم یا مشکی

هود سفید بخریم یا مشکی؟

ممکن است در زمان خرید جهیزیه یا تجهیز خانه جدید به این پرسش برخورد کنید که هود سفید یا مشکی برای دکوراسیون منزل مناسب تر است. بسیاری از افراد این پرسش را به سلیقه خود واگذار می کنند؛ البته می توان گفت که این مسئله تا حدود زیادی هم به سلیقه مربوط است؛ اما رنگ سفید و سیاه تفاوت هایی با هم دارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

نقش هود در آشپزخانه

طبیعی است که همه ما اولین و مهم ترین کاربرد هود را تهویه هوا بدانیم. از جمله اصلی ترین وظایف هود می توانیم به مواردی نظیر هدایت بو، دود، چربی و رطوبتی که هنگام پخت غذا ایجاد می شود به خارج از محیط آشپزخانه، اشاره کنیم. از طرفی وجود هود تاثیر زیادی بر دکوراسیون آشپزخانه دارد و نمی توان انتخاب آن را ساده در نظر گرفت. هر برند مشهور در تلاش است تا هودهای خود را با ظاهری جذاب و مدرن تر از محصولات رقیبانش طراحی و به بازار عرضه کند.
از طرفی باید توجه داشت که هود وظیفه روشنایی اجاق را نیز بر عهده دارد. آشپزی روندی حساس است و به نور زیادی نیاز خواهد داشت. خوشبختانه در این زمینه چراغ های هود به کمک شما آمده و روشنایی مورد نیاز شما را تامین خواهند کرد. از جمله مواردی که باید در زمان انتخاب هود به آن دقت کنید، می توان به فهرست زیر اشاره کرد:
• مکش هود و قدرت آن برای جذب بو و چربی: توجه داشته باشید که هود انتخابی شما حداقل ۲۰۰ فوت مکعب در دقیقه را داشته باشد.
• نوع فیلتر به کار رفته در هود: برای جلوگیری از خرابی، فیلتر هود باید در بازه های زمانی مشخص تعویض شود. از طرفی برخی هودها نمایشگری برای نشان دادن وضعیت فیلتر دارند. هودهای دارای دودکش از فیلتر آلومینیومی و هودهای فاقد دودکش از فیلتر ذغالی برای تهویه و تعویض هوا استفاده می کنند.
• مصرف برق هود: مصرف انرژی یکی دیگر نکاتی است که باید به آن دقت کنید. ما به شما هودهایی دارای گرید A را توصیه می کنیم.
• ابعاد هود: اندازه هود بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که هود نباید بزرگ تر یا کوچک تر از اجاق گاز بوده و باید درست بالای آن قرار بگیرد.

هود سفید بخریم یا مشکی

هود سفید بخریم یا مشکی

معایب و مزایای هود سفید چیست؟

رنگ سفید، رنگی است که حس تمیزی و آرامش را به بینندگان منتقل می کند. از طرفی فضا با این رنگ بزرگ تر به نظر رسیده و روشنایی بیشتری خواهد داشت. البته در صورتی که رنگ کابینت های خود را سفید انتخاب کنید، هودی سفید به همراه آن ها آشپزخانه ای تماماً سفید را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه به برخی از معایب خرید هود سفید خواهیم پرداخت:
• بسیاری از تولید کنندگان هود، محصولات خود را در دو رنگ سیاه و سفید تولید و روانه بازار می کنند. نکته قابل توجه این است که در اکثر مواقع، قیمت هود سفید رنگ بیش از هود سیاه رنگ همان مدل است.
• مکان نصب هود در بالای اجاق گاز است؛ بنابراین این دستگاه به طور مداوم در برابر بخارات روغن قرار خواهد داشت. از آنجایی که رنگ سفید بیش از دیگر رنگ ها آلودگی را نشان می دهد، طبیعتاً نیاز به تمیزکاری بیشتری هم خواهد داشت.
• هود سفید رنگ در صورت کثیف شدن و عدم نظافت، با گذشت زمان تغییر رنگ داده و دیگر رنگ جذاب خود را از دست می دهد.
• تنوع مدل های هود سفید پایین تر از دیگر رنگ ها است.

هود سفید بخریم یا مشکی

هود سفید بخریم یا مشکی

مزایا و معایب هود آشپزخانه مشکی

اگر به دنبال رنگی کلاسیک و جذاب برای هود آشپزخانه می گردید، ما به شما رنگ مشکی هودی آشپزخانه را پیشنهاد می کنیم. در صورت سفید بودن دکوراسیون، با خرید هودی مشکی قادر خواهید بود تا تناقضی جذاب را رقم بزنید. از طرفی باید توجه داشت که در صورت زیاده روی از رنگ سیاه، فضای آشپزخانه تاریک و کوچک به نظر خواهد رسید؛ بنابراین توصیه نمی‌کنیم که تمام دکوراسیون آشپزخانه خود را با رنگ مشکی ست کنید.

مطالعه کنید
روش‌ های تمیز کردن سینک آشپزخانه

سخن پایانی
در این مطلب سعی شد تا به شما در انتخاب میان هود سفید و هود سیاه کمک کنیم. در صورتی که قصد خرید هود با هر رنگ و امکاناتی را دارید، توصیه می کنیم که حتماً از وب سایت مسترماکان دیدن کنید. کارشناسان ما قادر هستند تا به شما در انتخاب و خرید محصولات کمک نمایند.