بلاگ

ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی

ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی

ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی چقدر است؟

یکی از نکات مهمی که باید هنگام خرید سینک ظرفشویی به آن توجه کرد، ابعاد سینک است. سینک ها در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام ابعاد متفاوتی دارند. در این مقاله از مسترماکان می خواهیم در مورد ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی صحبت کنیم. اگر شما هم قصد خرید سینک ظرفشویی را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

چرا ابعاد سینک ظرفشویی مهم است؟

ابعاد سینک ظرفشویی باید کاملا استاندارد باشد زیرا در غیر این صورت ممکن است با مشکلات زیر روبرو شوید:
• درد گردن و کمر پس از مدتی استفاده از سینک ظرفشویی
• کمبود فضا
• مشکل چکه کردن آب
• فرسودگی و خراب شدن سینک

ابعاد سینک ظرفشویی استاندارد برای آشپزخانه های کوچک

یکی از چالش های افرادی که آشپزخانه کوچک دارند انتخاب سینک ظرفشویی است. زیرا اجزای آشپزخانه‌های کوچک باید طوری انتخاب شوند که بهترین استفاده از فضای موجود صورت بگیرد. در صورتی که به این موضوع توجه نشود، ممکن است که فضای زیادی بدون دلیل هدر برود. یکی از نکات مهم در انتخاب سینک ظرفشویی برای آشپزخانه های کوچک این است که بهتر است از سینک‌های تک لگنه استفاده کنید. استفاده از سینک‌‌های دو لگنه منجر به شلوغی آشپزخانه به ویژه در آشپزخانه های کوچک می شود.
عمق سینک ظرفشویی بهتر است ۱۷ سانتی‌متر باشد. اگر عمق سینک ظرفشویی کمتر از این مقدار باشد سینک به سرعت پر خواهد شد و مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد. اگر ناچار به نصب سینک‌های کم‌عمق هستید، از یک شیر ظرفشویی بلند استفاده کنید. در آشپزخانه های کوچک بهتر است که طول سینک ظرفشویی ۵۵ سانتی‌متر باشد.

ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی

ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی

ابعاد سینک ظرفشویی استاندارد برای آشپزخانه های بزرگ

اگر آشپزخانه بزرگ است در خرید سینک شما انتخاب های بیشتری خواهید داشت. اما باید توجه داشته باشید که نیازی نیست بزرگ‌ترین سینک موجود در بازار را بخرید. شما باید توجه کنید که دقیقا به چه چیزی نیاز دارید، از طرف دیگر ابعاد سینک باید استاندارد بوده تا هم استفاده از آن آسان باشد و هم باعث زیبایی آشپزخانه شود.

مطالعه کنید
موارد مهم در نصب اجاق گاز

اگر آشپزخانه خیلی بزرگ است می توانید به سراغ سینک‌هایی با سه لگن که طول آن‌ها به حدود ۱۵۰ سانتی‌متر می‌رسد نیز بروید.

ارتفاع سینک ظرفشویی استاندارد

ارتفاع سینک هم یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کرد. یک سینک با عمق ۲۴ سانتی‌متر برای قرار دادن قابلمه‌ها و ظروف بزرگ بسیار مناسب است. اگر عمق سینک بیشتر از ۲۴ سانتی‌متر باشد، استفاده از آن برای آن برای اعضای کوتاه قد خانواده دشوار خواهد بود. عمق استاندارد یک سینک ایده آل بین ۱۸ تا ۲۲ سانتی متر است.
اگر جزو افرادی هستید که در شستن ظروف کمی تنبل هستید و ترجیح می دهید که ظروف در تعداد زیاد جمع شود و سپس آن ها را بشورید، بهتر است که به سراغ سینک ظرفشویی با عمق یا ارتفاع بیشتر بروید. همچنین سینک ظرفشویی باید عمق استانداردی داشته باشد تا هنگام شست‌وشوی ظرف‌ها با درد در قسمت گردن و شانه‌ها مواجه نشوید.

مطالعه کنید
انواع جنس سینک های ظرفشویی

ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی روکار و توکار

سینک ظرفشویی در حالت کلی به دو دسته روکار و توکار تقسیم می شود. سینک های روکار روی کابینت قرار می‌گیرند و لبه‌های سینک را می‌توانید روی سطح کابینت مشاهده کنید. سینک‌های روکار عرضی بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر دارند. البته عرض ۵۰ سانت بیشتر برای کابینت های قدیمی استفاده می شود و برای کابینت های جدید سینک ظرفشویی با عرض ۶۰ کاربرد دارد.
سینک های توکار همان طور که از اسم آن ها مشخص است توکار هستند و لبه های سینک قابل مشاهده نیست. در واقع صفحه‌ای روی سطح کابینت قرار می‌گیرد. این صفحه به اندازه ابعاد سینک برش خورده و سینک کاملاً درون کابینت جای می‌گیرد. عرض سینک‌های توکار بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی

ابعاد استاندارد سینک ظرفشویی

خرید سینک ظرفشویی

شما برای خرید انواع سینک ظرفشویی می توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید. فروشگاه مستر ماکان با هدف فروش به صورت اینترنتی شروع به فعالیت کرده تا بتواند در صنعت ساختمان یکی از پیشگامان باشد که فروش مجازی را در صنعت ساختمان در ایران پایه گذاری کند و در امر خرید بهترین گزینه مورد نظر را به مشتری ارائه دهد.
تحویل رایگان، خرید هوشمند، پرداخت در محل و ارسال سریع از مهم ترین مزایای خرید سینک ظرفشویی از مسترماکان است.

مطالعه کنید
معرفی انواع توالت فرنگی دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *