بلاگ

فاکتورهای مؤثر در قیمت رادیاتور

فاکتورهای مؤثر در قیمت رادیاتور

خرید رادیاتور نیازمند توجه به برخی از فاکتورهای بسیار مهم است. یکی از موارد مهمی که اغلب افراد هنگام خرید رادیاتور به آن توجه می‌کنند قیمت رادیاتور است. قیمت رادیاتور به عوامل مختلفی مانند جنس، سایز، نوع، میزان مصرف و … بستگی دارد. در این مقاله در مورد فاکتورهای مؤثر در قیمت رادیاتور صحبت خواهیم کرد. در ادامه با مسترماکان همراه باشید.

 

جنس رادیاتور

رادیاتورها در جنس‌های مختلفی در بازار موجود هستند. از جمله این جنس‌ها می‌توان به جنس‌های آلیاژ آلومینیومی، فولادی، چدنی، مسی، شیشه‌ای و… اشاره کرد. هر کدام از این جنس‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. در مقایسه جنس‌های مختلف رادیاتورها باید عواملی مانند کیفیت، دوام و استقامت، میزان هدایت گرمایی و وزن جنس رادیاتور را در نظر گرفت.
جنس رادیاتور باید بادوام و محکم باشد تا در مقابل زنگ زدگی و پوسیدگی مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین در مقابل ضربات احتمالی مقاوم باشد. هرچه جنس رادیاتور بادوام‌تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. هر یک از جنس‌هایی که در ساخت رادیاتور استفاده می‌شود، میزان هدایت گرمایی مشخصی دارند. هدایت گرمایی، میزان گرمایی است که در مساحت مشخصی از رادیاتور، انتقال پیدا می‌کند. هر جنسی که میزان هدایت گرمایی بیشتری داشته باشد، مقدار گرمای بیشتری را به محیط پیرامون خود انتقال می‌دهد. پس هرچه میزان هدایت گرمایی جنس رادیاتور بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

فاکتورهای مؤثر در قیمت رادیاتور

فاکتورهای مؤثر در قیمت رادیاتور

اندازه رادیاتور

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر رادیاتوری، اندازه آن است. رادیاتورها در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند. اندازه رادیاتور را باید برحسب مقدار مساحت محلی که رادیاتور به آن جا گرما رسانی می‌کند، انتخاب کنند. رادیاتورها بنا به انواع مدل‌هایی که دارند در اندازه‌های ثابت و متغیر تولید می‌شوند. برخی مدل‌های رادیاتورها مانند رادیاتورهای پنلی و شیشه‌ای در طول و عرض‌های مختلفی تولید می‌شوند. اندازه این طول و عرض‌ها، بزرگ و کوچک هستند. ولی بعد از تولید، اندازه آن‌ها غیر قابل تغییر است. هر چه اندازه ابعاد این رادیاتورها بزرگ‌تر باشد، واضح است قیمت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.
اندازه برخی از مدل‌های رادیاتورها مانند رادیاتورهای پره‌ای و برقی برحسب تعداد پره‌های آن‌ها مشخص می‌شود. تعداد پره‌های هر رادیاتور بر اساس مساحتی که در آن جا به کار گرفته می‌شود تعیین می‌شود. پره‌های رادیاتورهای برقی ثابت هستند و قابلیت جدا شدن ندارند و بر اساس تعداد پره‌ها به فروش می‌رسند. پره‌های رادیاتورهای پره‌ای قابلیت جداسازی دارند و هر پره قیمتی دارد. هرچه تعداد پره‌های رادیاتور انتخابی بیشتر باشد، قیمت آن رادیاتور نیز بالاتر خواهد بود.
اندازه برخی از رادیاتورها مانند رادیاتورهای قرنیزی برحسب طول متر آن محاسبه می‌شود. اندازه این رادیاتورها تقریباً با اندازه طول محیط اتاق مورد نظر اندازه گیری می‌شود. قیمت رادیاتورهای قرنیزی بر اساس طول متر آن حساب می‌شود. هرچه طول محیط اتاق بیشتر باشد، رادیاتور بیشتری استفاده می‌شود، بنابراین قیمت بیشتری خواهد داشت.

مطالعه کنید
آشنایی با شیرآلات دکوراتیو

 

مصرف انرژی رادیاتور

انواع رادیاتورها ساختارهای مختلفی دارند و عملکرد هر یک از این ساختارها با استفاده از انرژی‌هایی مانند آب، برق و گاز است. رادیاتورهایی که طراحی آن‌ها به منظور کمتر بودن مصرف انرژی است، برای تولید این رادیاتورها هزینه‌های بالایی صرف شده است. این هزینه‌های مصرفی در قیمت نهایی رادیاتور تولید شده تأثیر مهمی دارد؛ بنابراین رادیاتورهایی که دارای مصرف انرژی کمتری هستند، قیمت بیشتری نسبت به رادیاتورهای دیگر دارند.

 

زیبایی و شکل ظاهری رادیاتور

با پیشرفت علم و تکنولوژی رادیاتورها در مدل‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند. برخی از خریداران رادیاتور علاوه بر بررسی کیفیت و کارایی یک رادیاتور، به زیبایی و شکل ظاهری آن نیز اهمیت می‌دهند. رادیاتورهایی که از طرح‌های خاصی برخوردار هستند، هزینه‌های بیشتری برای طراحی آن‌ها مصرف شده است. در نتیجه هزینه این طراحی‌ها، در قیمت نهایی یک رادیاتور بی تأثیر نخواهد بود. همچنین طراحی برخی از رادیاتورها به‌گونه‌ای است فضای کمتری از اتاق را اشغال می‌کنند. برخی دیگر از رادیاتورها مانند رادیاتورهای برقی و شیشه‌ای به راحتی قابلیت جا به جایی از یک مکان به مکانی دیگر دارند.
رادیاتورهایی که بدنه ظاهری آن‌ها قابل تغییر است، عملیات تعویض و تعمیر آسان‌تری دارند. رادیاتورهای پره‌ای که پره‌های آن‌ها قابلیت جداسازی دارند، به‌راحتی می‌توان یک یا چند پره آن‌ها را در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کرد. این موضوع در قیمت نهایی رادیاتور تأثیر می‌گذارد.

فاکتورهای مؤثر در قیمت رادیاتور

فاکتورهای مؤثر در قیمت رادیاتور

برند رادیاتور

یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر در قیمت رادیاتور، برند تولید کننده آن است. یک برند موفق رادیاتور، طرح‌های خلاقانه و تازه‌ای را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین با داشتن استانداردهای ایمنی لازم، فروش یک رادیاتور با کیفیتی را برای خریداران رادیاتور تضمین می‌دهد. برندهای ناشناخته هیچ تضمینی برای محصولی که ارائه می‌دهند، ندارند. گذاشت. در نتیجه قیمت خرید یک رادیاتور با برندی شناخته شده و موفق بالاتر از قیمت خرید رادیاتور با برندی ناشناخته خواهد بود.

مطالعه کنید
بهترین رنگ هود کدام است

 

سخن نهایی

رادیاتورها در انواع مختلفی در بازار یافت می‌شوند. هر کدام از این رادیاتورها ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. بهتر است تمامی این موارد به صورت تخصصی و جز به جز توسط خریدار بررسی شوند. یک رادیاتور ایده آل بیشترین مزایا و کمترین معایب را دارد. هرچه مزایای خوب و مفید یک رادیاتور بیشتر باشد و معایب آن کمتر باشد، قیمت آن رادیاتور بالاتر از انواع دیگر خواهد بود. مسترماکان انواع رادیاتور با قیمت مناسب و کیفیت بسیار مرغوب را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای استعلام قیمت یا کسب اطلاعات بیشتر از کارشناسان فروش مجموعه مسترماکان مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *