بلاگ

بهترین جنس علم دوش

بهترین جنس علم دوش

بهترین جنس علم دوش

علم دوش یا همان دوش حمام وسیله‌ ای کاربردی است که در حمام ها نصب می شود. در خانه هایی که حمامشان وان و کابین دوش ندارند با استفاده از این دوش ها می توان به راحتی حمام کرد. این ابزار تنوع گوناگونی دارد و مدل‌ های مختلفی را در بازار مشاهده می کنیم. امروزه تنوع بالای آنها، شرایطی فراهم کرده است که بتوان دکوراسیون شیکی را در حمام رقم زد. در مطلب امروز قصد داریم اطلاعاتی در مورد بهترین جنس و مدل های مختلف دوش حمام خدمت شما ارائه کنیم؛ پس همراه ما باشید.

انواع علم دوش حمام

علم دوش حمام در انواع مختلفی از لحاظ جنس، مدل و شکل ظاهری و… تولید می‌شود. انواع آنها شامل موارد زیر می شوند:

  • علم حمام ثابت

اولین دوش ها که از قدیم استفاده می شود، نوع ثابت هستند که به دیوار وصل می شوند. این مدل را نمی توان جا به جا کرد و دوش حمام یکپارچه‌ محسوب می شود. این علم ها از تنوع زیادی برخوردار هستند و طرفداران خاص خودش را دارند. آنها تکنولوژی خاصی ندارند و متشکل از یک میله و سری هستند و قیمت مقرون به صرفه‌ ای دارند؛ اما در هنگام خرید باید به طول و ابعاد آن توجه کنید. در صورت نامناسب بودن اندازه آن قابل تنظیم نیستند.

بهترین جنس علم دوش

بهترین جنس علم دوش

  • علم حمام متحرک

علم متحرک، مدل‌ های زیادی دارد. این نوع دوش دارای پایه‌ ای برای نگهداشتن سر دوش است. شکل ظاهری لوله آب علم متحرک یا تلفنی مانند تلفن‌ های قدیمی است و فشار آب را می توان با سردوش تنظیم کرد. اگر به دنبال دوشی هستید که از پایه جدا شود تا شستشوی بدن راحت انجام گیرد و از طرفی دلتان نمی خواهد هزینه زیادی صرف کنید ما این مدل را پیشنهاد می کنیم.

  • علم حمام دوکاره

دوش حمام دوکاره نوع دیگری از دوش ها است که دو وظیفه را با هم انجام می دهد. این نوع دوش یک علم ثابت و یک علم متحرک تلفنی محسوب می شود. در نوع ثابت آن می توان ارتفاع را تنظیم کرد. علم دوش متحرک قابلیت جدا شدن از قاب خود را دارند و به آسانی جابجا می شوند. این دوش از علم های پرطرفدار بوده و قیمت آن هم نسبت به دو نوع قبل گران تر است.

  • علم حمام روکار
مطالعه کنید
بهترین برند روشویی کابینتی

بیشتر علم‌هایی که در بازار موجود هستند روکار بوده و همه اجزای آن روی کار نصب می‌ شود.

  • علم حمام توکار

نحوه قرار گرفتن لوله علم دوش توکار در زیر کاشی‌ و درون دیوار است. فقط قسمت سردوش و شیر آن قابلیت نصب روی دیوار را دارد. این نوع علم، جای کمی را در حمام می‌گیرد.

  • پنل دوش حمام یا شاورپنل

پنل دوش حمام از دسته علم‌ های حمام روکار و چندکاره محسوب می شود. این دوش معمولا دارای یک سری بزرگ بوده و علمی بلند و باریک است که روی آن چند سری دوش وجود دارد. این دوش از بالا به طرف پایین قرار می گیرد و باید به دیوار وصل شود.

  • یونیورست حمام

یونیورست به علم حمامی توکار و چندکاره‌ می گویند که روی دیوار یا سقف قابل نصب است. این علم دارای سری‌ های متعددی بوده و روی هر کدام از آنها سیستمی مانند جت شاور وجود دارد. در این مدل می توان مقدار زیادی آب را با سری‌ های مختلف اسپری کرد. این مدل، بخش بزرگی از داخل دیوار را برای لوله‌ کشی اشغال می کند.

جنس قسمت های مختلف علم دوش حمام

در تولید علم دوش حمام چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ ظاهری باید استانداردهای لازم رعایت شود. این وسیله در محیط مرطوب حمام استفاده می شود؛ به همین دلیل باید از موادی که در مقابل رطوبت و گرما مقاوم هستند حاصل شود. قسمت های مختلف دوش حمام عبارتند از:

  • بدنه

بدنه علم دوش حمام می تواند از جنس استیل، برنج، پلاستیک و آلومینیوم باشد. هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. نوع استیل در برابر زنگ زدگی مقاوم است. نوع آلومینیومی بسیار سبک و علم برنجی زیبایی بی نظیر ولی قیمت بالایی دارد. علم پلاستیکی در مقابل خوردگی مقاوم است اما مقاومت مکانیکی و زیبایی ظاهری کمی دارد. معمولا بدنه دوش‌ ها از جنس برنج و استیل بوده که در مقابل زنگ زدگی و پوسیدگی مقاوم هستند.

  • لوله
مطالعه کنید
آینه سرویس بهداشتی گرد

رطوبت و گرمای آب سبب زنگ زدن لوله‌ ها و پوسیده شدن آنها می شود. بهترین جنس برای لوله ها استیل است چون فلزی ضدزنگ و مقاوم در برابر رطوبت محسوب می شود و عمر طولانی دارد.

  • اتصالات

برای اینکه دوش به مرور زمان نشتی پیدا نکند باید اتصالات سری دوش به لوله جوش بخورد و اتصال آنها به صورت پیچی یا اهرمی انجام نشود. پیچ و اهرم بعد از مدتی آسیب می بینند و نشتی پیدا می کنند.

  • شلنگ

شلنگ باید از طول مناسبی برخوردار باشد و نشتی در آن وجود نداشته باشد. شلنگ آبکاری شده یکی ار بهترین شلنگ ها است که کیفیت بالایی دارد و احتمال نشتی در آنها کم است. شلنگ فنری استیل ضدزنگ هم یکی دیگر از انواع شلنگ‌ هایی است که انواعی از آنها که فنر مرغوب تری دارند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

  • شیرآلات

شیرآلات و قطعات آن از بخش‌ های مهم علم حمام هستند که با دوام دوش مرتبط است. بهترین فلز برای شیرآلات، نوع برنج است.

  • سردوش

یکی دیگر از بخش هایی که کیفیت آن مهم است سردوش است. سردوش باید دارای حفره‌ هایی منظم و استاندارد باشد و با گذر زمان دچار رسوب گرفتگی نشود؛ چون رسوب مسیر آب را مسدود و فشار آب را کم می کند. امروزه علم دوش ها، سردوش‌ های زیبا و متنوعی دارند که هر فردی می‌ تواند با توجه به شرایط حمام و دکوراسیون آن و بودجه و سلیقه خریداری کند.

نکات مهمی که در هنگام خرید علم دوش باید توجه کنید

علاوه بر مواردی که بیان شد در هنگام خرید دوش باید به نکات دیگر هم توجه کنید:
● علم هایی که رنگ آنها طلایی است را می توانید برای سبک کلاسیک و رنگ نقره‌ ای را برای سبک مدرن و کلاسیک انتخاب کنید.
● برای حمام‌ هایی که مدرن هستند استفاده از دوش حمام دوکاره توصیه می شود.
● از دوش ثابت تک کاره می توان برای سبک کلاسیک استفاده کرد.
● برای خانواده هایی که دارای کودک هستند یا حمام آنها دارای وان است استفاده از دوش متحرک راحت تر است.
● برای دکوراسیون‌ مدرن از جنس استیل استفاده کنید.
● دوشی که امکان تنظیم پاشش آب داشته باشد دوش مناسبی محسوب می شود.
● تمیز کردن بدنه دوش باکیفیت و صیقلی‌ تر راحت تر است.
● علم دوشی مناسب است که بتوان منافذ آن را به صورت خودکار باز و رسوبات و جرم را خارج کرد.

بهترین جنس علم دوش

بهترین جنس علم دوشز

قیمت علم دوش

یکی از مواردی که در هنگام خرید دوش برای خریدار مهم بوده قیمت آن است. چون هر کسی با توجه به درآمد خود بودجه خاصی را برای این منظور در نظر می گیرد. با این حال، چون دوش حمام استیل یا برنج کیفیت بالایی دارند گران تر از بقیه هستند. عامل دیگری که در قیمت آن موثر است فانتزی یا دوکاره بودن آن است؛ همچنین شرکت و برند سازنده آن در قیمت آن موثر هستند و برندهای معروف تر قیمت بالاتری دارند. محصولاتی که از کشورهای دیگر وارد می شوند به علت اینکه قیمت ارز و دلار روی قیمت آنها تاثیر می گذارد گران تر از محصولات تولید شده در داخل هستند.

مطالعه کنید
طریقه نصب توالت ایرانی

سخن پایانی
علم دوش در حمام خانه ها نصب می شود تا افراد بتوانند به راحتی دوش بگیرند. ما در مطلب امروز انواع آنها را معرفی کردیم و گفتیم بهترین دوش ها از جنس برنج و استیل هستند. اگر شما هم این روزها قصد خرید آن را دارید، می توانید با مراجعه به سایت مستر ماکان، با هر بودجه ای که دارید نوع مناسب را با تخفیف های استثنائی خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت روز آنها از طریق این سایت اقدام کنید.