بلاگ

طریقه نصب توالت ایرانی

طریقه نصب توالت ایرانی

طریقه نصب توالت ایرانی

توالت ها در حالت کلی در ایران به دو دسته توالت فرنگی و توالت ایرانی تقسیم می شوند. توالت شرقی که برخی به آن توالت ایرانی می گویند نوعی از توالت است که در آن یک گودی به نام کاسه توالت وجود دارد و فرد برای استفاده از آن به صورت چمباتمه روی آن می نشیند که در ایران نوع رایج توالت است. سرویس بهداشتی و توالت در تمام ساختمان ها وجود دارد و جزء اصلی ساختمان ها محسوب می شود. پس هنگام ساخت آن باید نکاتی را رعایت کرد تا ساخت آن اصولی انجام شود.
در این مقاله از مسترماکان قصد داریم تا درباره برخی از نکات مهمی که باید هنگام نصب توالت ایرانی به آن توجه کرد بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نصب سنگ توالت

سنگ توالت در اندازه های مختلفی وجود دارد. سایز کوچک آن مخصوص توالت های ساده و کم استفاده و بزرگ آن برای توالت های عمومی و پر استفاده است. با توجه به این که سنگ توالت اهمیت بالایی دارد باید جنس آن هم مرغوب باشد. پس جنس سنگ توالت باید چینی دارای لعاب باشد.
جهت نصب کاسه توالت یکی از نکات مهمی که هنگام نصب سنگ توالت به آن توجه کرد این است سطح سنگ توالت باید همتراز با کف تا کاشی و سرامیک باشد. در اطراف سنگ توالت باید حداقل ۳۰ سانتی متر فاصله از دیوار وجود داشته باشد تا هم برای تعمیر و تعویض راحت باشد و هم برای استفاده از آن آسان باشد.
زیر سنگ توالت باید عایق کاری کف به صورت اصولی انجام شود تا داخل لوله های فاضلاب عایق بندی شود. زیر سنگ توالت باید از مصالح و ماسه نرم پر شده باشد؛ زیرا ماسه های نرم باعث می شوند که کارگذاری سنگ توالت راحت و آسان تر شود و از شکستن سنگ جلوگیری می کند.
هنگام نصب سنگ توالت باید مرحله لوله کشی نیز با دقت انجام شود. علاوه بر این که باید از بهترین لوله ها استفاده کرد، بهتر است که از یک لوله کش ماهر برای رعایت استانداردها در لوله کشی سرویس بهداشتی استفاده کرد.

مطالعه کنید
روشویی سنگی بهتر است یا کابینی؟

جنس سنگ توالت ایرانی

معمولاً سنگ توالت ایرانی از چینی بهداشتی ساخته می‌شود که این چینی خود انواع مختلفی دارد. تفاوت انواع چینی‌ها در ضریب جذب آب است. اگر جذب آب بالا باشد سبب انباشت آلودگی‌ها، میکروب‌ها و قارچ‌ها خواهد شد. همچنین با جذب و تجمع آب، بوی نامطبوع در سرویس بهداشتی ایجاد می‌شود.
چینی‌هایی با ضریب جذب آب کمتر از یک، اصولاً محکم تر و بادوام هستند. به این نوع چینی، چینی زجاجی نیز می‌گویند.
دسته دیگر که چینی نیمه زجاجی نام دارند ضریب جذب آب بیشتری دارند. این ضریب جذب آب بسته به کیفیت ساخت چینی می‌تواند عددی بین ۳ تا ۱۵ درصد باشد.

طریقه نصب توالت ایرانی

طریقه نصب توالت ایرانی

بهترین برندهای توالت ایرانی

بهترین برندهای ایرانی برای خرید توالت زمینی با کیفیت را در زیر برای شما معرفی کرده‌ایم.
توالت ایرانی کرد: کاسه توالت کرد از محصولات میان رده مناسب در زمینه چینی بهداشتی، برند فوق است. این برند با عرضه محصولات با کیفیت قابل قبول و قیمت نسبتاً مناسب، سهم بسزایی را در بازار چینی بهداشتی کسب نموده است. از محصولات پرفروش این شرکت، کاسه توالت ایرانی کرد است.
توالت ایرانی گلسار: شرکت گلسار با تولید انواع توالت زمینی، توالت ایرانی و سنگ توالت در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکننده های کشور است. محصولات این شرکت بسیار مرغوب بوده و دارای طول عمر بسیار بالایی هستند. این شرکت با بهره مندی از نیروهای متخصص و دانش فنی بالا ارتقا کیفیت محصولات خود را سرلوحه قرار داده است.
توالت ایرانی مروارید: شرکت مروارید با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه توانسته است محصولاتی با استاندار‌های بالای جهانی تولید کند. محصولات این شرکت بسیار مرغوب هستند و متناسب با سلیقه مشتریان، نیاز‌های روز و درک درست از تغییرات جامعه به بازار عرضه می شوند. همچنین دارای طراحی های منحصر به فرد، کیفیت بی نظیر و کارکردی مطمئن هستند که به خوبی توانسته اند رضایت خریداران را جلب کنند.

طریقه نصب توالت ایرانی

طریقه نصب توالت ایرانی

خرید توالت ایرانی

در این مقاله در مورد نحوه نصب توالت ایرانی با شما صحبت کردیم. نصب توالت ایرانی بهتر است که توسط فرد متخصص در این حوزه انجام شود. زیرا در صورتی که کاسه توالت به درستی نصب نشود تعویض و تعمیر آن وقت گیر و هزینه بر است.
رعایت نکات فنی جهت نصب اصولی کاسه توالت لازم است. از این جهت که توالت یکی از پر استفاده ترین بخش های ساختمان است و باید نکات فنی و استاندارد در آن رعایت شود. علاوه بر نصب توالت، جنس کاسه توالت هم بسیار مهم است. در صورتی که تصمیم به خرید توالت ایرانی دارید می توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید. توالت ایرانی موجود در مسترماکان از بهترین برندهای موجود در بازار است که به قیمت مناسب ارائه می شود.

مطالعه کنید
نکات مهم در نگهداری از اجاق گاز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *