بلاگ

شش دلیل برای استفاده از هود

شش دلیل برای استفاده از هود

شش دلیل برای استفاده از هود

هود در واقع یکی از مهم ترین وسایل در آشپزخانه به شمار می رود. این وسیله برای از بین بردن بو، گرما و دودی که در حین پخت و پز غذا ایجاد می شود، طراحی شده است. اگر احساس می کنید که به هود احتیاج ندارید، اکیداً توصیه می‌کنیم که این حس اشتباه است و حتما آن را نصب کنید. ما در این مقاله از مستر ماکان به معرفی شش دلیل برای استفاده از هود می پردازیم.

۶ علت برای استفاده از هود

آن وسیله ای که بالای اجاق گاز آشپزخانه تان آویزان است و هنگام آشپزی نور اضافی می دهد و به عنوان یک فن کار می کند، چیست؟ این وسیله هود است که از شما، خانواده و مهمانانتان در برابر مونوکسید کربن، چربی، بخارهای خطرناک، بوهای بد و بسیاری موارد دیگر که حین پخت و پز غذا ایجاد می شوند و مضر هستند، محافظت می کند. اگر فقط به آشپزخانه خود یه نگاه کوتاه کرده و حس کردید احتیاجی به هود ندارید، در اینجا ۶ دلیل وجود دارد که چرا باید به خرید هود فکر کنید.

  • بهبود کیفیت هوا توسط هود

بهبود کیفیت هوا شاید مهم ترین و اصلی ترین کار هود برای آشپزخانه شما باشد. هودها برای حذف بوها، دود، چربی و سایر آلاینده هایی که در حین پخت و پز غذا در هوا منتشر می شوند، طراحی شده اند. هوای آلوده آشپزخانه که از طریق یک فن موتوردار مکیده می شود، یا به بیرون منتقل می شود یا در ابتدا فیلتر شده و مجددا به گردش در می آید. بدون هود، شما و اطرافیانتان در یک فضای سر بسته که در آن پخت و پز انجام شده نفس خواهید کشید که این امر سبب تحریک چشم، بینی و گلو شما می شود.
علاوه بر این، هودهای هواکش به جلوگیری از مسمومیت با مونوکسید کربن نیز کمک می کنند؛ چراکه سطوح بالای مونوکسید کربن در آشپزخانه ها ناشی از استفاده از اجاق گاز بدون روشن کردن هود است؛ همچنین از آنجایی که پخت و پز گرمای زیادی را تولید می کند، می تواند هوای آشپزخانه را کاملاً گرم کند. یکی دیگر از مزایای بزرگ هودها حذف حرارت و بخار اضافی موجود در فضای آشپزخانه است.

شش دلیل برای استفاده از هود

شش دلیل برای استفاده از هود

  • حذف بوی غذا
مطالعه کنید
انواع روشویی سنگی مناسب برای منازل

وقتی گرسنه هستید هیچ چیز به اندازه بوی یک غذای عالی آدم را آزار نمی دهد. با این حال، بوی غذا می تواند مدت ها پس از پایان سرو آن باقی بماند. روشن کردن هود به مکیدن بوهای ناخوشایند و گرفتگی هوا کمک می‌ کند و بوی تازه ‌ای به آشپزخانه شما می ‌دهد. اگر هود با یک کانال بیرونی نصب شده باشد، هوای آلوده از آشپزخانه خارج می شود. اما اگر هود در حالت بدون مجرا نصب شود، یک فیلتر زغالی اضافی بوها را جذب می کند و سپس هوای تمیز شده مجددا به آشپزخانه باز می گردد.

  • نور اضافی

هود بالای اجاق نور اضافی را برای تهیه و پخت غذا به ما می دهد. نور مناسب هم عملیات تمیز کردن اجاق را برای ما آسان ‌تر می‌ کند و هم باعث می ‌شود چربی‌ ها و کثیفی ‌هایی که به سختی دیده می ‌شوند تا بتوانیم ببینیم و پاک کنیم. نور هود همچنین نور مطلوبی را برای پخت و پز فراهم می کند و مهم تر از این نمای داخل قابلمه یا ماهیتابه را برای ما روشن می کند.

  • پاکسازی آسان تر
مطالعه کنید
در خرید اجاق گاز رومیزی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

چربی و رطوبت اضافی حاصل از پخت و پز می تواند یک لایه چسبناک ایجاد کند که تمیز کردن آن به مرور زمان دشوار است. استفاده از هود به جلوگیری از تجمع چربی های آزار دهنده کمک می کند و زمان تمیز کردن را نیز کاهش می دهد. تهویه مناسب با استفاده از هود همچنین به جلوگیری از رشد باکتری ها و کپک ها کمک می کند.

  • المان شیک

هودها نه تنها کاربردی هستند، بلکه می توانند افزودنی شیکی برای آشپزخانه شما نیز باشند. امروزه هودها در طرح های متنوعی عرضه می شوند و شما می توانید هودی کاملا مناسب با بودجه، فضای آشپزخانه و سبک شخصی خود را بیابید. علاوه بر این، انتخاب هود مناسب می تواند تفاوت زیادی در ظاهر و نمای آشپزخانه شما ایجاد کند. شما حتی می توانید هود را با عناصر دیگر آشپزخانه همچون لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و.‌‌.. ست کنید. شما در صورت استفاده از هود آشپزخانه ای بروز خواهید داشت.

  • مونوکسید کربن

تجهیزات و وسایل آشپزی و گرمایش خانگی منبع اصلی مسمومیت با مونوکسید کربن هستند. بدون تهویه مناسب، مونوکسید کربن می ‌تواند علائمی شبیه آنفولانزا را در طول مواجهه کوتاه ‌مدت، دشواری در تنفس یا حتی مرگ در مواجهه طولانی ‌مدت را برای افراد ایجاد کند. در اکثر ایالت ها وجود هود برای آشکار سازی مونوکسید کربن برای خانه ها ضروری است. یک هود مناسب در واقع به جلوگیری از مشکلات کمک می کند.

  • حفاظت از سلامتی
مطالعه کنید
انواع شیرآلات لاکچری

هودها با عمل کردن به عنوان یک فیلتر، تمیز کردن آلاینده های تحریک کننده، خطرناک و حتی کشنده را از همه افراد خانه محافظت می کنند. بدون استفاده از هود، همه افراد چه در آشپزخانه و چه در اتاق های اطراف در معرض سوزش چشم، بینی و گلو، آسیب به ریه و مسمومیت احتمالی با CO قرار می گیرند. هود نسبت به هر وسیله دیگری در آشپزخانه مزایای ایمنی بیشتری دارد.

شش دلیل برای استفاده از هود

شش دلیل برای استفاده از هود

کلام آخر
هودها ظرافت و جذابیت خاصی را به آشپزخانه‌ های سراسر جهان می‌ بخشند، اما در کنار زیبایی از نظر کیفیت هوای آشپزخانه شما نیز بسیار مهم هستند. هودها در همه سبک ها برای از بین بردن بوها، مواد محرک و چربی هایی که بعد و هنگام پخت و پز غذا به هوا خارج می شوند، طراحی شده اند. اگر آشپزخانه شما جریان هوای مناسبی ندارد، ممکن است مسموم شوید یا خانه تان همیشه بوی غذا بدهد. ما در این مقاله ۶ تا از دلایل مختلف استفاده از هود در آشپزخانه را معرفی کردیم. شما برای تهیه یک هود با کیفیت بالا و قیمت مناسب می توانید به سایت مستر ماکان مراجعه کنید. مستر ماکان یکی از فروشگاه اینترنتی با سابقه درخشان چندین ساله در حوزه فروش محصولاتی همچون هود آشپزخانه، شیرآلات، گاز رومیزی، فلاش تانک، سینک و… با تنوع بالا است.