بلاگ

قیمت سینک ایرانی به چه فاکتورهایی بستگی دارد

قیمت سینک ایرانی به چه فاکتورهایی بستگی دارد

قیمت سینک ایرانی به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

سینک ایرانی را می توان در مدل ها و جنس های متنوعی مشاهده کرد. کارخانجاتی که این محصول پرکاربرد را تولید می کنند سینک هایی با کیفیت مختلف را با قیمت های متفاوت به بازار عرضه می کنند تا افراد با هر سلیقه و بودجه ای بتوانند آن را خریداری کنند. این محصول جزو جدایی ناپذیر هر آشپزخانه ای است و امروزه نمی توان آشپزخانه ای را بدون آن متصور شد. قیمت آنها به عوامل خاصی مرتبط است. ما در مطلب امروز قصد داریم به عوامل تاثیرگذار در قیمت سینک بپردازیم. اما قبل از آن باید انواع سینک هایی که در ایران تولید می شود را معرفی کنیم؛ پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

انواع سینک ایرانی از نظر متریال مورد استفاده آن

سینک ایرانی از مواد اولیه متنوعی تولید می شود. به علت اینکه سلیقه افراد متفاوت است تولیدکنندگان از مواد مختلفی استفاده می کنند تا بتوانند مشتریان خود را با هر سلیقه ای راضی کنند.‌ در گذشته سینک ها فقط تک لگن بودند اما امروزه آن را به صورت تک لگن و دولگن تولید می کنند. انواع سینک ایرانی از لحاظ جنس عبارتند از:

  • سینک استیل ضدزنگ

استیل ضدزنگ یکی از انواع سینک ظرفشویی است که طرفداران زیادی دارد و بسیار پرفروش است. این سینک تولید شده از استیل بدون آلیاژ است. این سینک زنگ نمی‌ زند و در برابر آب بسیار مقاوم است. این سینک در دو نوع ساده و بدون خش تولید می شود و در نوع ساده‌ آن ممکن است خراش ایجاد شود اما نوع ضد خش آن خراشیده نمی شود. از لحاظ براق یا مات بودن این سینک ها در دو نوع وجود دارند که تمیز کردن نوع براق آن راحت‌ تر انجام می شود و می توان لکه‌ های آب را به راحتی از بین برد. سینک های استیل قیمت مناسبی دارند و سینک هایی که ضخامت بیشتری دارند از کیفیت بالاتری برخوردار ‌بوده و در برابر خش و ضربه مقاوم تر هستند؛ همچنین در هنگام شستن ظروف، سروصدای کمتری ایجاد می کنند.

قیمت سینک ایرانی به چه فاکتورهایی بستگی دارد

قیمت سینک ایرانی به چه فاکتورهایی بستگی دارد

  • سینک چدنی
مطالعه کنید
انواع روشویی سنگی مناسب برای منازل

همان گونه که از اسم سینک چدنی مشخص است این سینک از مواد مقاومی به نام چدن تهیه شده است. سینک چدنی از دوام و استحکام بالایی برخوردار است. وزن این سینک زیاد بوده و در هنگام شستشوی ظروف سر و صدای کمی شنیده می شود. سینک مزبور در رنگ‌ های متنوعی تولید می شود و نسبت به انواع دیگر سینک ها قیمت بالاتری دارند. از ویژگی های آن می توان به ضدخش بودن آن اشاره کرد.‌

  • سینک مسی

یکی دیگر از سینک ها که استفاده از آن در آشپزخانه شما پیشنهاد می شود، سینک مسی است. چون این سینک زیبا است جلوه فوق العاده ای به آشپزخانه شما می‌ بخشد. علاوه بر زیبایی از مقاومت بالایی در مقابل ضربه و خوردگی برخوردار است؛ به همین دلیل قیمت بالایی دارد. سینک مزبور خاصیت ضد‌میکروبی داشته و برای حفظ سلامتی و پاکیزگی مفید است.

  • سینک گرانیتی

سینک گرانیتی به سینک کامپوزیتی و سینک آنتی باکتریال نیز معروف است. این سینک ظاهر زیبا و بی‌ نظیری دارد و از تنوع رنگی بالایی برخوردار است. اگر در دکوراسیون آشپزخانه خود از طرح‌ های جدید و به روز بهره گرفته اید استفاده از این سینک می تواند فوق العاده باشد. در تولید این سینک اگر از مواد پلیمری کمک بگیرند استحکام بالاتری پیدا می کند. از خصوصیات این سینک ضد خش بودن آن است و لک، رسوب، آلودگی و چربی روی آن باقی نمی ماند و می توان به راحتی با یک اسفنج کفی آن را تمیز کرد.

  • سینک سنگی

این سینک ظرفشویی را افرادی که به دنبال چیزهای خاص هستند می پسندند. با این حال هر سینکی را نمی توان در هر آشپزخانه ای استفاده کرد و باید سینک را متناسب با دکوراسیون و طراحی آشپزخانه خود انتخاب کرد. سینک سنگی برای خانه‌ های مجلل و گران‌ قیمت امروزی مناسب است. این سینک ها از سنگ‌ های طبیعی و مصنوعی تولید می شوند. مثلا سینک هایی که از سنگ کورین تهیه شده اند از سنگ های مصنوعی هستند اما سینک هایی که از سنگ مرمر یا سنگ صابونی تولید شده اند از سنگ های طبیعی به دست آمده اند.

  • سینک شیشه ای
مطالعه کنید
بهترین سایت برای خرید لوازم ساختمان

به دلیل اینکه این روزها در آشپزخانه ها باب شده از گاز و هود شیشه‌ ای استفاده شود، سینک شیشه ای هم متناسب با آن مد شده است. سینی این سینک ها از شیشه نشکن سکوریت و کاسه‌ های آن از استیل ضدزنگ هستند. این مدل از سینک، طرفداران زیادی ندارد چون پاک کردن رسوب و لکه های آن چندان آسان نیست و از طرفی قیمت آن هم بالا است.

  • سینک سرامیکی

در تولید سینک سرامیکی از لعاب سرامیک کمک می گیرند. این سینک زیبا بوده و از قیمت مناسبی برخوردار است؛ اما استقبال چندانی از آن نمی شود، چون در مقابل خراش و ضربه مقاوم نیست.

عوامل موثر بر قیمت سینک ایرانی

غیر از جنس سینک که در قیمت آن موثر است عوامل دیگری هم هستند که روی قیمت آن تاثیر دارد. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت سینک

یکی از عوامل موثر بر قیمت سینک، ضخامت آن است. هر چه سینک ضخامت بیشتری داشته باشد، محکم تر است و با اجسام سنگین دچار فرورفتگی نمی شود. برعکس آن هم صادق است و سینک هایی که نازک باشند ممکن است با پرکردن قابلمه از آب فرورفتگی پیدا کنند؛ بنابراین سینک های با ضخامت بیشتر قیمت بالاتری دارند.

  • ابعاد سینک

اندازه سینک هم در قیمت آن موثر است. هر چقدر ابعاد سینک بزرگ تر باشد از مواد اولیه بیشتری استفاده شده و سنگین تر است؛ بنابراین قیمت سینک های بزرگ تر بیشتر از سینک های با ابعاد کوچک تر هستند‌.

  • تک و دو لگنه بودن سینک

یکی دیگر از عواملی که روی قیمت سینک موثر است تک لگن یا دولگن بودن آن است. مطمئنا سینک هایی که دارای دولگن هستند قیمت بالاتری دارند. در سینک های دو لگن می توان در یک لگن ظرف را شست و در لگن دیگر آنها را آبکشی کرد.

  • روکار یا توکار بودن سینک
مطالعه کنید
راهکار افزایش عمر وسایل منزل

سینک هایی که در بازار به فروش می رسند ممکن است توکار یا روکار باشند. سینک روکار روی صفحه کابینت قرار می گیرد و ته آن به دیوار وصل می شود. نصب این سینک ها از نوع توکار راحت تر است. سینک توکار سینکی است که ظاهر مدرن تر و جذاب تری دارد و برای نصب آن، صفحه کابینت را به اندازه ابعاد سینک برش می دهند و سینک را در آن قرار می دهند. نصب این سینک به تخصص بیشتری نیاز دارد؛ به همین دلیل، هزینه آن نسبت به نوع روکار بیشتر است.

  • نوع سیفون سینک

سیفون سینک در دو نوع پلاستیکی و فلزی در بازار موجود است. بیشتر مدل های موجود در بازار از نوع پلاستیک هستند. این سیفون ها قیمت مناسبی دارند و بیشتر از آنها استفاده می شود. نوع دیگر سیفون ها فلزی هستند که دوام بیشتری دارند اما به علت اینکه قیمت بالاتری دارند، کمتر از آنها استقبال می شود. سیفون های فلزی گران تر از سیفون های پلاستیکی هستند.

  • برند تولیدکننده

یکی دیگر از فاکتورهایی که روی قیمت سینک ها تاثیر می گذارد برند تولیدکننده است.‌ برندهای معروف و معتبری در بازار وجود دارند که قیمت بالاتری از برندهایی دارند که کمتر معروف هستند. شما می توانید با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید که کدام سینک از کدام برند را خریداری کنید.

قیمت سینک ایرانی به چه فاکتورهایی بستگی دارد

قیمت سینک ایرانی به چه فاکتورهایی بستگی دارد

سخن پایانی
سینک ایرانی از بهترین مواد اولیه و با پیشرفته ترین دستگاه ها تولید می شود. این روزها برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند.‌ شما می توانید برای انتخاب سینک مورد نظر با کارشناسان ما در سایت مسترماکان مشورت کنید تا بهترین سینک را متناسب با بودجه و شرایط آشپزخانه به شما پیشنهاد کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت روز انواع سینک به این سایت مراجعه کنید یا با کارشناسان تماس بگیرید.