بلاگ

فاصله شما تا یک حمام رویایی

فاصله شما تا یک حمام رویایی

فاصله شما تا یک حمام رویایی فقط چند قدم است

حمام یکی از بخش های مهم هر خانه است. در سال های اخیر دکوراسیون حمام بسیار اهمیت پیدا کرده است و اکسسوری های مختلفی هم برای آن طراحی شده است. به همین دلیل است که افراد با سلیقه های مختلف می توانند حمام رویایی خود را به سادگی داشته باشند.
آیا شما هم جزو افرادی هستید که به حمام خود اهمیت می دهید و دوست دارید که آن را مطابق سلیقه خود دکور کنید؟ پس از خواندن این مقاله غافل نشوید. زیرا قرار است راه های داشتن یک حمام رویایی را به شما آموزش دهیم.

از گرمای چوب کمک بگیرید

چوب یکی از متریال های بسیار پرکاربرد در طراحی داخلی منازل است. چوب برای ایجاد گرما در فضای داخلی استفاده می شود. زیرا چوب از دل طبیعت بیرون آمده است و با خود زیبایی و گرما را به همراه دارد. قرار نیست که شما کل حمام خود را با چوب کاور کنید. بلکه ، راه های زیادی برای معرفی الوار به طرح دکوراسیون حمام شما وجود دارد، از یک چهارپایه کوچک ساده گرفته تا روشویی چوبی. حمام های چوبی یادآور حمام های ژاپنی هستند، در حالی که هوای گرم و خشک یک سونای چوبی با رایحه طبیعی نهایت لذت را ارائه می دهد.
همچنین توجه داشته باشید که پوشش دیوارها از چوب، کیفیت را به حمام می‌آورد و به کاهش اکو کمک می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک حمام رویایی هستید که شبیه عکس های توی مجله های معماری باشد و روح شما را نوازش دهد و بتوانید ساعت های طولانی در آن وقت بگذرانید می توانید به سراغ چوب بروید.

فاصله شما تا یک حمام رویایی

فاصله شما تا یک حمام رویایی

از دوش های لوکس استفاده کنید

از آنجایی که تولیدکنندگان روی فناوری دوش سرمایه گذاری کرده اند، پتانسیل بیشتری برای بهره مندی از مزایای آب درمانی در خانه به ما می دهند. یک سر دوش جهت دار به سبک ورزشی را انتخاب کنید که برای ارائه یک تجربه نشاط آور و کمک به تسکین درد عضلانی طراحی شده است، یا یک سر به سبک بشقاب با آبی که مانند باران نرم می بارد تا پوست را خیس کرده و ذهن را آرام کند.
علاوه بر این دوش ها در مدل های زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. نه تنها دوش های جدید احساس بهتری را هنگام حمام کردن به شما خواهند داد؛ بلکه از لحاظ زیبایی هم در دکوراسیون داخلی حمام تاثیر گذار هسستند.

مطالعه کنید
چه پارامترهایی در قیمت روشویی تأثیر گذار است؟

سینک و کابینت روشویی مدرن انتخاب کنید

سینک و کابینت روشویی مدرن از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل ضروری حمام است. زیرا در عین اینکه مفید و کاربردی هستند، بر زیبایی حمام نیز می افزایند. انتخاب نوع و سبک سینک و کابینت روشویی به دکوراسیون شما بستگی دارد. هنگامی که شما از سینک و روشویی های کابینتی مدرن با طرح و رنگ ها خاص و منحصر به فرد استفاده می کنید، آنها به عنوان نقطه کانونی یا بخش مرکزی حمام عمل می کنند و به شما این امکان را می دهند تا یک محیط چشمگیر با حداقل وسایل و لوازم جانبی ایجاد کنید.
در صورتی که برای انتخاب سینک و کابینت روشویی مدرن هیچ ایده ای در ذهن ندارید می توانید به سراغ اینترنت بروید و مدل های مختلف را ببینید یا حتی می توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه ها از فروشنده ها کمک بخواهید تا شما را راهنمایی کنند.

از نورپردازی در حمام خود استفاده کنید

یکی از چیزهایی که می توانید از آن برای ساخت یک حمام رویایی کمک بگیرید نورپردازی است. حمام باید کاملا روشن باشد. لامپ های سقفی را در جاهایی که نور بیشتری لازم دارد، مثلا در کنار قفسه، وان حمام، کابینت روشویی و کابین دوردوشی نصب کنید. بعضی از طراحان لوستر را توصیه می کنند زیرا نه فقط بر روشنایی بیشتر حمام بلکه بر ظاهر زیبا و لوکس حمام نیز کمک می کنند.
همچنین یکی از مهمترین قسمت های حمام که به نورپردازی مناسب نیاز دارد، آینه است. در یک طراحی ایده آل شما باید چراغ های دیواری را در دو طرف آینه روبرو با سطح چشم و یک چراغ در بالای آینه داشته باشید. به این ترتیب نور چراغ ها سایه ی چهره شما را از هر دو طرف و بالای صفحه از بین می برد.
البته توجه داشته باشید که در هیچ چیز نباید زیاده روی کنید نور بیش از حد هم می تواند آزار دهنده باشد بنابراین سعی کنید میانه روی کنید و نورپردازی را به اندازه انجام دهید تا یک فضای رمانتیک و آرام ایجاد کنید.

مطالعه کنید
مقایسه سینک توکار و روکار

برای حمام خود یک وان زیبا انتخاب کنید

وان نقطه کانونی حمام است و بدون تردید تأثیر زیادی در سبک و دکوراسیون حمام دارد. در حال حاضر وان ها در طرح و رنگ های مختلف در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن ها را برای حمام خود انتخاب کنید. بخصوص مدل های امروزی که در طرح ها، رنگ ها و سایزهای بسیار گوناگونی تولید می شود و در کنار ویژگی های منحصر فردشان از تکنولوژی روز دنیا در طراحی خود نیز استفاده می کنند. وان ها به دو صورت پایه دار و یا بی پایه، و یا ممکن است به شکل یک مجسمه ساده و مستطیلی باشند.
وان را در نقطه کانونی حمام قرار دهید زیرا وان اصلی ترین عنصر حمام است. وان سفید رنگ بهترین انتخاب برای حمام است در کل سعی کنید از رنگ های روشن مانند سفید و طلایی در طراحی حمام استفاده کنید. البته اگر جزو افرادی هستید که سلیقه خاصی دارید می توانید به سراغ طرح ها ورنگهای خاص بروید که البته در این صورت بهتر است از یک معمار داخلی کمک بگیرید. زیرا در صورتی که نتوانید به درستی از این طرح ها استفاده کنید حمام شما به جای آنکه زیبا به نظر برسد می تواند عجیب به نظر رسد.

در انتخاب کفپوش حمام خود دقیق باشید

انتخاب کف پوش حمام نقش مهمی در تعیین حالت کلی دکوراسیون حمام دارد. کف پوش‌های حمام در معرض آب، رطوبت، چربی، و مواد آرایشی و بهداشتی هستند و به همین دلیل دوام و بهداشت آن‌ها از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. امروزه کفپوش های متعدد با متریال های مختلف برای حمام وجود دارند. متریال های سرامیک، چینی (پورسلین) و کاشی های وینیل (نوعی پلاستیک) نخستین مواردی هستند که به ذهن می رسند. البته این مواد واقعا هم مناسب و بادوام هستند و به همین دلیل محبوبیت بسیاری نیز دارند. اما این روزها انتخاب دیگری نیز در این زمینه وجود دارد از جمله می توان به پرسلان، چوب، سنگ های طبیعی مانند مرمر، گرانیت و سنگ های مهندسی شده مانند کورین و کوارتز اشاره کرد.

فاصله شما تا یک حمام رویایی

فاصله شما تا یک حمام رویایی

از گیاهان طبیعی در حمام استفاده کنید

استفاده از گیاه در خانه فواید زیادی دارد. شاید برایتان جالب باشد اما یکی از جاهایی که می توانید از گیاه در آن استفاده کنید، حمام است. شاید اجرا کردن این ایده خیلی رایج نباشد فقط باید دقت کرد که هر گیاهی در محیط کم نور و مرطوب حمام نمی تواند رشد کند. نور، رطوبت و مساحت حمام در انتخاب گیاه، تاثیرگذار هستند. گیاهانی که از آن ها می توانید در حمام استفاده کنید عبارتند از: آلوئه ورا، بامبو، بگونیا عروس، سرخس بوستون و گیاه برگ عبایی
هرکدام از این گیاهان به دلیل داشتن ویژگی های خاص، قابلیت استفاده در حمام را دارند. به عنوان مثال آلوئه­ورا یکی از سخت جان ترین گیاهان به شمار می آید و به گیاه جاویدان شهرت دارد. علاوه بر این، آلوئه ورا به آب زیادی احتیاج ندارد و آب مورد نیازآن از طریق رطوبت حمام تامین می شود.

مطالعه کنید
گران ترین روشویی کدام است

 

جمع بندی
در این مطلب ما به برخی مواردی اشاره کردیم که شما با استفاده از آن ها می توانید یک حمام شیک و رویایی داشته باشید. برای خرید تجهیزات حمام می توانید از محصولات مسترماکان دیدن کنید. تمام محصولات مسترماکان اصل است و با قیمت بسیار مناسب به مشتریان ارائه می شود. در هنگام خرید در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با واحد فروش در ارتباط باشید.